Vraag

Vakantie!

  • 13 May 2018
  • 6 reacties
  • 222 Bekeken

Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Het gaat de laatste tijd weer een stukje beter met mij de gedachtes zijn op de achtergrond en de stemmen zijn fluisterend.. De schimmen (ogen) zijn er nog wel maar daar heb ik geen last van.

Nou heb ik nu ook geen school of werk en de rijlessen gaan weer beginnen na de zomervakantie ( September)

Nou had ik het met me ouders erover gehad om alleen op vakantie te gaan. Maar ja naar welk land dan? In ieder geval niet in Nederland, Duitsland, België.

Ik ben best een rustig iemand dus naar zuiplanden toegaan lijkt me niks.

Nou ja wat ik me afvroeg: " Naar welk land zou jij naartoe willen gaan? Dan kan ik zelf is kijken en wie weet vind ik dan zo een mooi land voor in de vakantie!

Gr:Mr. S

6 reacties

Hi Mr.S,

ik zou gewoon weer het liefste naar Zuid-Frankrijk, naar de Middellandse Zee gaan. Das een soort van tweede thuisland, omdat ik er al vaak ben geweest en er vrienden heb. Ik voel me daar thuis en de zon schijnt er vaker als in Nederland en ik houd van de zon en de warmte. Vanuit waar we wonen ben je snel in Italië of Monaco of in St. Tropez of in de bergen (zelfs bij de sneeuw) of in natuurgebieden vlakbij in het binnenland.

Ik ga niet alleen op het strand liggen, maar sport er ook: veel (fietsen, hardlopen, watersporten, tennis etc.) en ga vaak de natuur in. Soms bezoeken we ook andere steden in de buurt enzo.

Welk land het beste bij jou past hangt wel van een aantal dingen af. Zoals, wil je naar de zon of juist niet. Welke talen spreek je en moet het dan een land zijn waar je je met die talen kunt redden of houd je wel van een uitdaging?

Wil je de hele vakantie op één plek zijn of (bijna) elke dag ergens anders zijn, dus rondtrekken.
Kamperen of jeugdherberg of hotel, dus afhankelijk van je budget.

Wil je allen luieren of zou je vrijwilligerswerk of betaald werk willen doen om je vakantie terug te verdienen?

Wil je het liefst alleen reizen of met een maatje. Er zijn sites volgens mij waar je een oproep kunt plaatsen of lezen en misschien een soulmate kunt vinden. Of je gaat naar een plek waar de kans groot is dat je leeftijdsgenoten treft die bv. ook vrijwilligerswerk doen.

Hoe lang wil je weg ongeveer?

Groetjes,
M&M's

PS fijn dat je je lekkerder in je vel voelt zitten 🙂
Reputatie 2
Badge +9
Heey M&Ms,

Zelf hou ik niet echt van de zon. Ik hou meer van sneeuw/ of gewoon koud weer.

Daarnaast spreek ik goed Engels (dankzij gamen) en kan ik een klein beetje Duits..

Ik heb al wel is gekeken naar rondtrekken door IJsland of Groenland. En daar zit je dan in een groep met andere mensen.

Dus zelf zou ik wel kiezen voor reizen door een land(en). En dan gewoon overnachten in een hotel.

Als ik met vakantie ga ben ik meestal best wel lui. Dus actief gaan werken zit er niet in haha.?

Of ik alleen ga of met een groep mensen of een soulmate maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Als ik ga met vakantie denk het wel. Dan wil ik graag 3/4 weken gaan met een budget van €3000/3500,-. Of zou dat te weinig zijn, want dan worden het 2/3 weken.

Gr:Mr.S
Hi Mr.S,

Ik heb net ff gekeken op internet en Groenland en IJsland is wel mooi, net als Spitsbergen. Noorderlicht, geisers, arctic circle, cruise, zeehonden kijken etc. Alleen zijn de reizen nogal prijzig. Zeker als alles georganiseerd is.

Ik zag dat er wel mogelijkheden voor met de trein te reizen zijn en als je dat soort van individueel doet kun je de kosten misschien een beetje lager houden.
Overnachtingen kun je misschien ook boeken via een bekende site die ik hier vast niet mag noemen, maar dat je dan in het huis van iemand anders overnacht?

Het lijkt me er erg mooi en rustig. Ik ga nog wel eens verder kijken of er goedkopere alternatieven zijn.

Wat zou je vinden van een busreis Scandinavië & de Noordkaap? Dat is een stuk goedkoper (iig op het eerste gezicht): rond de 1500 voor 15 dagen. Opstappen in NL en met de bus 15 dagen rondreizen en op dag 15 ben je weer terug in NL. Misschien is het te combineren met een andere reis of kun je er nog een extra weekje ofzo aan vast plakken als je langer weg wilt blijven en het budget het toelaat. Misschien in combi met een last minute/goedkope vlucht terug naar NL.

Wel ff opletten dat de terugreis dan niet veel extra geld gaat kosten. Misschien kun je wel op eigen gelegenheid naar een opstapplaats op dag 2 ofzo reizen van de tweede reis en dus niet eerst helemaal terugreizen naar NL en dan met die bus gwn terug naar NL rijden.


Groetjes,
M&M’s
Hoi,

IJsland, Groenland en Scandinavië lijken me ook erg mooi, maar deze landen zijn wel erg prijzig. Keep that in mind. Dat betekent niet dat je er niet goedkoop kan rondreizen.

Sowieso is kamperen altijd goedkoper dan een hotel.
Je kunt ook zoeken naar hostelletjes of bij mensen overnachten die je overdags ontmoet. Dan wordt alles natuurlijk goedkoper.

Ook moet je rekening houden met eten en drinken wat je moet kopen. Daar ben je al snel ook veel geld aan kwijt.

Wat dacht je van Engeland of Schotland? Dat lijkt me ook erg mooi en tof.

Zoals @M&M's ook al voorstelde zijn busreizen weer goedkoper dan vliegreizen. Je kan eventueel ook alles liften, maar dan moet je wel mensen snel kunnen vertrouwen en sociaal contact en onzekerheid over je bestemming en overnachting kunnen waarderen/verdragen.

Dat is dus aan jou.

Gr. Pin
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Scotland en Scandinavië zien er ook heel mooi uit!

Ik had even opgezocht wat een busreis inhoudt, want ik dacht dat, dat alleen maar voor ouderen was, maar blijkbaar niet dus. Ook heb ik gekeken naar de prijzen van een busreis en zoals jullie al zeiden scheelt dat een heleboel geld.

@Pin goed dat je zei dat ik ook moet denken aan eten en drinken haha was bijna vergeten.. Zou wel grappig zijn ga je op vakantie en kom je erachter dat je niet gerekend had op eten en drinken.

Liften lijkt me niet iets, maar overnachten bij mensen die ik tegenkom is het wel oké.

Ik ga me maar is meer verdiepen in de landen die jullie noemden!

Thnx voor helpen met zoeken!

Gr: Mr.S
Hoi!

Toen ik op vakantie was in IJsland, bleven we een nacht op een manege (in een gewone kamer, niet in de stallen ofzo). Daar waren twee meisjes uit het buitenland die in de voormiddag meehielpen op de manege, en daarvoor bij de eigenaars van de manege mochten logeren, eten, en in de namiddag met de paarden rijden. Zou je zo'n werk zien zitten? Je werkt dan bv. in de voormiddag, maar hebt de namiddag vrij.

Het is afhankelijk van je werk. Op een manege gelegen in de natuur meehelpen lijkt me fijner werk dan in een fastfoodtent ergens in de stad. Je kan in het buitenland fijne ervaringen opdoen.

Fijn dat je je beter voelt :)

Groetjes
x

Reageer