Skip to main content
Vraag

Twijfels over aankoop, wel of niet doen?

• March 9, 2026
  • 13 reacties
  • 164 Bekeken

Yusa
Forum|alt.badge.img+14

Hoi, ik heb een beetje twijfels over een aankoop die ik wel of juist niet wil doen.

Ik had dus laatst bij een winkel die meestal goedkope troepjes verkoopt voor 17€ een wildcamera gekocht. Dat was dus niet erg slim van mij.

De micro-SD kaart viel eruit en de aan,-uit knop kon niet meer bewegen dus was defect. Hij is nu gelukkig geretourneerd dus ik heb mn geld terug🙂 maar ik blijf wel met het idee dat ik een wildcamera wil, want dat is toch erg cool..?

Ook met nachtzicht en no-glow (geen zichtbare lampjes in het donker) en WiFi verbinding zodat je hem niet hoeft op te halen om te bekijken. Je kan dan ook live meekijken. Ik heb zo één gevonden van ook nog een Nederlands merk. Het is betrouwbaar en veilig, heb al heel veel research gedaan.

Alleen wil ik natuurlijk niet dat een dure camera gestolen gestolen wordt dus wil ik ook een speciaal camouflage-kabelslot erbij kopen en dat is ook al weer 20-30€ En de camera 100€ Dus niet heel goedkoop. Maar ik heb het geld wel, dat is het niet... Ik twijfel gewoon heel erg...

Het zou ook voor mn verjaardag kunnen, dat ik er dan een deel nog van betaal, alleen duurt dat nog heel lang want is eig net geweest 😶

Ja oke... Ik weet het dus niet. Zal ik het wel of niet doen of op zoek gaan naar een goedkopere?

Liefs♥︎

13 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • March 9, 2026

Hi lieve ​@Yusa ,

Van dat slot heb ik opgezocht, ik denk dat je deze bedoelde toch?.. ? Zoiets lijkt me ook goed, misschien is dat nog een idee? Scheelt toch weer 15 euro :) Qua camera zijn er vast ook wel goedkopere

Liefs ❤

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • March 9, 2026

Hey lieve ​@Yusa  als je het kunt betalen en er mee wilt werken  dan zou ik idd  een goede kopen die top wordt beoordeeld.  Ik heb een nacht camera op statief en die was niet vreselijk duur maar heeft wel wat beperkingen. Maar is goed genoeg en je kunt er natuurlijk ook gewoon mee filmen. Maar het is geen specifieke wildcamera. Ik zou op reviews afgaan en misschien wat op een vak site wordt aanbevolen. Ook qua slot. Misschien kun je een iets goedkoper maar ook goed slot erbij kopen en als dat zwart of donker van kleur is is dat al camouflage genoeg hoor.  En als jij echt met zo'n hele set wilt werken en het is je hobby is het natuurlijk altijd de moeite waard! Een camouflage net erover kan ook heel goed helpen! 

Liefs, Tover xxxx

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • March 9, 2026

Hi ​@Cantaloupe ja die bedoelde ik idd🙃 Die jij zegt is mss idd beter qua geld, ik zou er ook nog bijv een groen lintje omheen binden of een geverfd in camouflage lintje. 

En ook heel erg bedankt voor de tips ​@Tover01 😊 

Ik ben alsnog met slot wel bang dat het dan wordt vernield ipv gestolen: een steen ertegenaan gooien is wrs genoeg en hangjongeren vinden het schijnbaar leuk om dingen te slopen😟 

Ga nog wat meer erover opzoeken ☺️

Liefs♥︎

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • March 9, 2026

Heyy ​@Yusa ,

Ja snap ik, gebeurt helaas wel :(( Hoe gemeen ook.. Dacht dat je ‘m in de tuin wou ophangen, maar vgm dan niet toch? Dan heeft een camera met wifi ook niet heel veel zin denk ik😊 Had nog even verder gezocht, is dit misschien iets? : https://www.bol.com/nl/nl/p/strex-wildcamera-met-nachtzicht-16mp-1080p-full-hd-waterdicht-jachtcamera-wild-camera/9300000134178340/ of deze op die shop van het slot (scheelt weer verzendkosten :)) : https://www.kabelshop.nl/Denver-Wildcamera-Denver-4K-50-MP-Bewegingssensor-tot-20-meter-Waterdicht-Nachtzicht-WCS-5023-i37717-t9858.html

Die zijn een stuk goedkoper, denk wel van iets mindere kwaliteit maar de reviews zijn opzich oke en dan ben je ook minder geld kwijt voor al het toch gesloopt gaat worden.. Al hoop ik van niet natuurlijk!!😘

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • March 9, 2026

Hi ​@Cantaloupe 

Wat lief dat je hebt gezocht ♥︎ Ik dacht misschien wel op meerder plekken dat ik weleens verplaats, bijvoorbeeld in de tuin, of ergens heel diep in het bos🙃 (voor zover we dat hebben) 

Dat van de WiFi klopt wel idd... niet bij nagedacht 🙈 kan iets van 15-25 meter afstand, verschilt wel... 😊

Ik weet niet of ik er mss nog een beschermings kapje of iets over kan doen, ik ga nog nadenken en kijken naar goede, veilige en betrouwbare maar ook niet te duur. Dat zou de perfecte zijn. 

Liefs♥︎

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • March 9, 2026

@Yusa zat onderweg naar school erover na te denken hihi ❤ dacht misschien is een vogelhuisje een idee?  Als je de camera dan voor dat gaatje erin hangt is het beschermt/valt het ook minder op🙃

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • March 9, 2026

yusa je kan beter wat meer geld uitgeven en een goede kopen ipv minder geld voor een slechte, de slechte ervaring heb je al. misschien vast een voorschot voor je verjaardag vragen want nu in de lente zal je veel diertjes kunnen zien.

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • March 9, 2026

​​​​Hi ​@Cantaloupe  dat is ook een heel slim idee! Dat is ook veel minder verleidelijk om te slopen blijkbaar want ik zie overal vogelhuisjes die gelukkig helemaal heel zijn🙂  Had dit idee ergens vaag al in mn achterhoofd maar was het wel weer vergeten, dankjewel ♥︎ 

Liefs 🙃

banaan met chocoladesaus
Forum|alt.badge.img+3

zelf zou ik het wel doen, het lijkt mij cool

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • March 24, 2026

Ik heb dus wel een tijdje één op het oog. Ik weet alleen niet of het echt goed is dus wil hem hier wel plaatsen alleen weet ik niet of ik de link mag plaatsen ivm reclame... want daar had ik mn eerste waarschuwing ook voor😬 maar wist het toen nog niet. Was wel terecht denk ik. Had meer moeten opletten. Gelukkig nog niet meer dan 1... Daarom vraag ik het ff na. @KT mag ik de link van de camera die ik op het oog heb hier plaatsen? 

Liefs ♥︎

LivN
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • March 24, 2026

Hi ​@Yusa ,

In dit geval mag dat zeker. Het is namelijk geen reclame waar jij persoonlijk iets aan ‘verdient’, zoals het geval zou zijn bij een product dat je zelf verkoopt bijvoorbeeld.

Hopelijk geeft dit meer duidelijkheid!

Groetjes,

Liv van de Kindertelefoon

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • March 24, 2026

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • March 24, 2026