Vraag

tot hoelaat mogen jullie naar buiten

  • 16 November 2019
  • 6 reacties
  • 143 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo allemaal, ik ben 14 jaar en ik zou graag weten tot hoelaat jullie naar buiten mogen. Ik mag dat namelijk niet en moet altijd voor het eten (5 uur) thuis zijn. Ik ben erg benieuwd naar jullie


6 reacties

Hoi

 

Bij ons thuis geldt de regel dat je je plannen op voorhand bespreekt. Als je de dag zelf besluit om de stad in te trekken of te gaan wandelen, is het de bedoeling dat je voor het avondeten thuis bent, aangezien m’n moeder daar dan vaak al de voorbereidingen voor heeft getroffen. Als ik echter enkele dagen op voorhand meedeel dat ik plannen heb, kan mijn moeder daar rekening mee houden, en mag ik tot de late avond wegblijven. 

 

Rond uitgaan geldt de regel dat ik ofwel op m’n eentje naar huis terugkeer rond middernacht, ofwel samen met kennissen ergens overnacht of met z’n allen terugkom. Daar draait het bij m’n moeder vooral om veiligheid. Het idee dat ik in het diepste van de nacht alleen door de stad trek, zou haar angst bezorgen. 

 

Groetjes

Kenshin

Hey Kenshin,

Bij mij gaat het volgens mij vooral doordat mijn moeder altijd heel ongerust door het nieuws waarschijnlijk. Altijd over die meisjes die dan worden ontvoerd ofzo. Ik begrijp het maar ik ben altijd dan wel een beetje jaloers op vrienden die wel 's avonds naar buiten mogen.  "maar iedereen doet het"  werkt niet :p. Hoe kan ik mijn moeder overhalen om wel gewoon naar buiten te kunnen gewoon chillen met vrienden?

 

hey 

 

ik had ooit "ouders" die mij niet eens tot 5 uur buiten huis liet zijn. ik moest om half 4 thuis zijn. 

ik ben toen met de ingesprek gegaan en zo heb ik toen kunnen regelen dat ik op z'n laatst om 7 uur thuis moet zijn (werd altijd rond 9 door de gezelligheid) maar deze regels gelden niet meer omdat ik dat niet meer woon. nu heb ik, ik mag zo laat komen als ik wil maar als ik na 6 uur op station aan kom woord ik niet op gehaald dus dan moet ik een stuk verder reizen. 

 

groetjes blue 

Heyo,

 

Mijn opa en oma zijn heel erg vergeetachtig met dit soort dingen. We hebben afgesproken dat ik 19.00 altijd thuis moet zijn voor het eten voor het bidden. Me opa en oma zijn niet gelovig, maar vinden het wel erg belangrijk dat je tijdens het eten even stil staat en bedankt voor het eten.

Na 20.00 mag ik doen en laten wat ik wil. Als ik 23.00 nog niet thuis ben, dan wilt oma altijd graag hebben dat ik een berichtje stuur zodat ze de sleutel onder het beeldje kan leggen. En uiteindelijk vinden ze het belangrijk dat ik 7.00 aan de ontbijttafel zit.

 

See ya!

Spookyzx. 

‘Hoe kan ik mijn moeder overhalen om wel gewoon naar buiten te kunnen gewoon chillen met vrienden?’

Zou je moeder zich eventueel geruster voelen als je zou afspreken met vrienden? Met z’n allen zouden jullie naar elkaar om kunnen kijken, zodat de kans op nare gebeurtenissen erop verkleint. In dit soort situaties bezorgt kwantiteit je namelijk kracht. Ook zou het kunnen helpen om na een feestje te overnachten bij een vriend(in) die in de buurt van de feestlocatie woont, zodat jij niet nog een trip naar huis hoeft te doorstaan. 

 

Gr. Kenshin

Hallo sushilover :)

Ik moet in iedergeval aanwezig zijn bij het avondeten omdat me moeder dat heel belangrijk vindt als gezinsmomentje. Ik vindt het eigenlijk niet echt heel erg interessant maar het is verplicht dus ik ben aanwezig. Ik mag na het eten weer chillen :)

-Dr8gon99

Reageer