Skip to main content

heyhoi,

ik teken al jaren maar ik ben nogsteeds niet tevreden met mijn artstyle. heeft iemand echt goede tips?? ik verander van style elke tekening ongeveer, help!!

Hey!

Ik had dat ook heel lang, maar niet perse zoveel last van als jij. Later begon ik met alleen maar tekenen wat ik leuk vond, en heb daarmee een stijl gecreeërd. Misschien kun je dat ook proberen? En anders het gewoon laten liggen, want het moet wel leuk blijven!

Grtjes, Cat


Hey!

 

Een paar jaar geleden had ik hetzelfde. Iedere tekening was zo anders dat je soms niet eens kon zeggen dat het door dezelfde persoon was gemaakt. 😅 Maar later ontwikkelde ik mijn artstyle door veel naar andere kunstenaars te kijken en dan te denken: wat vind ik mooi aan zijn/haar werk? (bijv. lijnwerk, kleurenschema, schaduwen en vormen) Ik liet me inspireren door de elementen die ik leuk vond en paste ze toe op mijn eigen werken, maar met een eigen draai eraan. Daarna dacht ik na of ik het wel fijn vond om op die manier te tekenen. Zo ja, dan voegde ik die elementen toe aan mijn eigen werken. Zo nee, dan probeerde ik iets anders en ging door tot ik wel iets leuks vond. Door verschillende stijlelementen van verschillende kunstenaars te combineren en te veranderen had ik uiteindelijk mijn vaste stijl ontwikkeld.

Ik zal me geen zorgen maken over het vinden van een artstyle, meeste mensen ontwikkelen dat ook van zelf, sommige met wat meer tijd dan anderen. En ook is het niet erg om geen artstyle te hebben, als je al kunt genieten van het tekenen zelf.

 

Groetjes van mij


Reageer