Skip to main content

Tips voor de vakantie

• July 11, 2026
  • 1 reactie
  • 19 Bekeken

Hallo iedereen,

Zoals iedereen weet komt de zomervakantie eraan! De langste en leukste vakantie! Ik persoonlijk ga naar Canterbury, Berlijn en nog wat steden, en ik hoop dat jullie het ook leuk hebben, waar jullie ook naartoe gaan!

Maar natuurlijk ga je je tijdens zo’n lange vakantie vervelen, dus ik heb wat tips voor jullie.

1. Slapen, het is natuurlijk heerlijk 😅 maar ga gewoon uitrusten, je hebt het echt nodig volgend schooljaar
  2. Leer een nieuwe taal! Ik ben op dit moment Pools aan het leren (maar ik ben er nog niet zo goed in) om met vrienden online te praten, maar misschien heb je een taal die je altijd al hebt willen leren of is er een plek waar je naartoe gaat. Leer hem gewoon, wat is het ergste wat er kan gebeuren?
  3. Schrijf korte verhaaltjes, laat je fantasie gewoon even doen wat hij wilt. Het hoeft niet eens een goed verhaal te zijn, maar het is gewoon leuk
  4. Probeer naar nieuwe bands, genres of muziek te luisteren, ik luister nu af en toe naar Poolse rap (KęKę is echt goed) omdat mijn online vrienden dat ook doen maar misschien is er iets anders wat jij heel mooi vindt!
  5. Als je iets altijd hebt willen leren, doe het! Scheikunde, tekenen, een bepaalde oorlog… het kan alles zijn!
  6. Probeer oude vrienden van de basisschool weer te ontmoeten en praat ze. Misschien heb je zelfs nog oude vrienden die ooit op school met je zaten maar van school zijn geruild, maar stuur ze een keer een appje of probeer weer in contact te komen!

Ik hoop dat dit jullie helpt! Hebben jullie nog andere underrated tips?

1 reactie

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • July 11, 2026

Hey! Dat zijn leuke ideeën! Ik heb op kamp met de scouts ook ontdekt dat het leuk is om iets te leren (ehbo, sporen herkennen bijvoorbeeld).  En taal leren is zeker ook interessant. Net als je andere tips, ik vind ze top!  Bedankt! 

Liefs, Tover xxx