Skip to main content

Tips voor als je het warm heb tijdens het slapen

  • 28 June 2024
  • 8 reacties
  • 97 Bekeken

De afgelopen 2 dagen waren de nachten heel heet, en Misschien komt er binnenkort wel weer zo'n nacht dus hier zijn wat tips tegen de hitte!

Zet (als je die hebt) je airco een uur of meer voor dat je gaat slapen aan, dan is het al lekker koud in je kamer. Kan ook met een ventilator.

Gebruik een dunnere deken inplaats van wat je normaal gebruikt.

Ga met minder kleren naar bed. Dus als je normaal een wollen pyjama heb gebruik dan eens een stoffen pyjama. Of ga eens naakt slapen.

Neem een koude douche voor het slapen, kan ook heel lekker zijn

Groetjes mij @Anoniemxv 

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Heel lief van je @Anoniemxv !😊

Dankjewel en een prettige dag!

Veel liefs,

Salam🍉

Reputatie 7
Badge +4

Wat een goede tips! 

Groetjes, justGhast

Reputatie 7
Badge +12

Heyy @Anoniemxv!

Grappig topic en goede tips dankjewel voor het delen!👍😊

Ik heb ook nog een tip voor tegen de warmte! Probeer alle ramen/deuren en gordijnen overdag dicht te houden en doe ze pas 's avonds weer open als de zon er niet meer opstaat zodat je lekker kan doorluchten. Overdag komt er namelijk alleen maar warmte binnen door de warme zon op de ramen en de warmte die buiten hangt! :)

Groetjess van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +8

Hey hey @Anoniemxv (en @ItsJustMe:))

Dankjullie voor de goeie tips!! En iedereen fftjes een reminder: Drink water! Dat is heel belangrijk en vooral omdat het nu best wel warm is! Je kan ook paar ijsblokjes erin doen! Dat is lekker verkoelendxd.

 

Liefs xxx Banaantjeee <33

Reputatie 7
Badge +12

 @Banaantjeeee Idd goed water drinken is ook echt heel erg belangrijk! Dat is natuurlijk altijd wel goed om te doen, maar met dit warme weer is dat idd iets waar je extra goed op moet letten want je bent echt snel uitgedroogd met dit weer en water drinken (met ijsblokjes) koelt ook lekker af. Echt een goede tip van je!👍😊

Liefs van mij <3

Reputatie 7
Badge +18

Goede tips.

Kleine opmerking over douchen. Eigenlijk is een lauwe douche beter. Een koude douche is misschien in het moment lekker maar daardoor gaan je bloedvaten vernauwen waardoor je juist minder goed interne warmte kwijt kunt. Na een lauwe douche staan de bloedvaten wijd open en voeren ze beter warmte af. Na een warme douche slaap je ook beter.

Reputatie 7
Badge +19

Klopt helemaal @tim16 !  Dat is beter. En drink ook genoeg zoals @Banaantjeeee  terecht zegt! Trouwens verrassend,lauw drinken zoals thee is ook erg goed in de hitte. 

Maarja ik zit nu te schuilen in een schuurtje achter op het erf omdat.......🌨️⛈️ Haha. 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +18

@Tartan14 Klopt ook van dat drinken. En toch is een glas ijskoude cola erg lekker als het warm is 😅

Reageer