Skip to main content

Had al eerder zo'n topic gemaakt maar dan voor als je het warm hebt. Dus kan net zo goed er ook een maken voor als je het koud heb:)

Zet de airco of ventilator (als je die heb) een uurtje aan voor dat je gaat slapen. En dan met warme lucht. Ik zou wel je raam op een kiertje of helemaal dicht doen dan

Ga extreem koud douchen. Het klinkt misschien raar, maar daarna maakt je lichaam jezelf weer warm en dat is een lekker (warm) gevoel

Trek wat meer kleren aan. Inplaats van bijvoorbeeld altijd in je boxer te slapen trek eens een (wollen) pyama aan.

Gebruik een extra deken of wissel je deken voor een wollen deken. Helpt echt hoor

Als je je raam vaak ver open heb staan, zet hem een op een kiertje. Dan gaat er minder snel warme lucht uit je kamer.

Zet de verwarming aan. Logisch:)

Als je het fijn vind, kun je (wollen) sokken aan trekken bij het slapen. Niet iedereen vind het fijn maar misschien jij wel

Groetjes Lupus 

Heeft iemand nog meer tips?

Groetjes Lupus 


Hii @Lupus ,

Misschien een extra  kleed/deken/ sprei of een kruik in bed, en er zijn ook warmtekussens. :))

 

Groetjes 😊


Drink vlak voor het slapen een glas thee, zo krijg je het lekker warm en trek je pyjama al even aan van te voren dan kan die al opwarmen van je eigen lichaamswarmte :)

Liefs 

Anoniem789 


Hey!  Een dik dekbed zou al veel doen. En als het nodig is kun je een elektrische deken onder het hoeslaken leggen en een uur voor de tijd aan zetten. Dan is je bed lekker warm. Deed ik (of eig mijn moeder) toen ik griep had en corona. Was heel fijn. 

Ik ben trouwens benieuwd wat @Tartan15  voor tips heeft 😊 die slaapt in een tentje las ik, op winterkamp 😎 en loopt daarna in kilt een bos hike! 🥶 

Liefs Tover xxx


Hai,

als ik het koud heb doe ik gewoon 2 dekbedden in de hoes, en vaak een kruik😊 

groetjes🤗


Een hond in bed werkt ook, is lekker warm (en niet vies!)

En zorgen dat er geen tocht door je deken komt.


Goede tips @Lupus 

Als het echt koud is leg ik altijd 1 en soms 2 warmwaterkruiken in bed voordat ik er zelf in kruip. Het bed is dan al lekker opgewarmd. En het bed door je eigen lichaamswarmte ook nog verder opwarmen.  Zorg ook voor een dekbed dat de warmte goed vasthoudt. Ik heb zelf een donzen dekbed. Qua kleding houd ik het wel altijd bij alleen een boxer, soms met een shirt. Vind teveel kleding aan bed gewoon niet zo fijn.

Oh ja, als je een vriend of vriendin hebt, samen slapen werkt ook goed tegen de kou. 😉


Reageer