Tips om meer abonnees op YouTube te krijgen

  • 25 June 2020
  • 8 reacties
  • 151 Bekeken

Reputatie 4
Badge +5

Hoi allemaal,

Al langer droom ik van 100 abonnees of meer te krijgen op YouTube maar ik weet niet zo goed hoe ik dat voor elkaar krijg. 

Ik heb wel al op een paar video´s meer dan 100 weergaven dus dat gaat al goed.

Heeft iemand tips om meer abonnees te krijgen op YouTube?

Bijvoorbeeld door speciale video´s te uploaden, je kanaal promoten, etc?

Laat het me weten!

Liefs,

Daniël

 


8 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hoi  @anoniemeboy485 

Wat leuk dat je een youtube-kanaal heb! Het kan soms heel frustrerend zijn om te zien dat mensen groeien maar jij niet. Misschien kun je reclame proberen te maken op school. Vraag aan mensen uit een andere klas (die je kent) of ze het tegen klasgenoten willen zeggen.

Groetjes mij

Hoi

 

Zelf ken ik er niet veel van, maar op deze site leggen ze het voor je uit. Samengevat komt het hierop neer:

  • bezorg goede content (geen onzinnig gebabbel; probeer iets met waarde over te brengen)
  • besteedt aandacht aan de titel (op een goede titel wordt sneller geklikt, en een video met goede titel wordt sneller gevonden)
  • richt je tot een bepaalde doelgroep
  • laat op gerelateerde kanalen interessante reacties achter; zo lok je potentiële abonnees naar je kanaal toe 
  • zorg dat je Youtubekanaal er netjes en verzorgd uitziet; het is je visitekaartje
  • vraag in de video’s de kijker om te abonneren
  • maak van die video’s waarin je kijkers aanmoedigt om zich te abonneren 
  • abonneer jezelf op andere Youtubekanalen, en vraag de kanaaleigenaar eventueel of ‘ie zich ook op jouw kanaal wil abonneren

 

Gr. Kenshin

Reputatie 4
Badge +5

@Kenshin ,

Bedankt voor de tips!
Ik probeer ook vaker aan het eind van mijn video eindschermen toe te voegen om mensen naar mijn kanaal te leiden.

Heb ik geleerd van andere YouTubers!

Maar ik mag mijn youtube kanaalnaam hier niet delen want dat is in strijd met één van de forumregels dus dat doe ik niet.

Ik maak veel video´s over het openbaar vervoer. Zo film ik graag metro´s, bussen, trams en treinen.

Héél soms film ik stiekem ritten in metro´s, trams en bussen terwijl dit niet mag ;-)

Niet verder vertellen hoor!

Liefs,

Daniël

Heyo,

Ik heb zelf ook een YouTube kanaal met aardig wat volgers. Ik heb nu zelfs meer volgers dan op me Twitch kanaal.

Kenshin geeft heel wat goede tips om je abonnees wat hoger te krijgen. 

De uitstaling van je kanaal en de content vind ik het belangrijkste.  Als je kanaal eruit ziet als een kinderachtige rotzooi dan gaan mensen sneller weg. Zelfde is met je content. Als jij content maakt waarin je schreeuwt terwijl je een spelletje speelt, of andere mensen zwart maakt, dan kun je de abonnees wel vergeten.

Dus zorg ervoor dat die dingen er goed en netjes uitzien. Je zou zelf een intro filmpje kunnen maken voor op je kanaal. Dan kunnen mensen binnen 1 minuut zien wat jij hun te bieden hebt.  En zo kun je ze ook aantrekken om te abonneren. Het uploaden van video's met regelmaat is ook heel fijn. Dus vertel dat je kijkers elke dag of elke ma en woensdag een nieuwe video kunnen verwachten.

Je vertelt dat je veel video's maakt over het openbaar vervoer, kan je me daar wat meer over vertellen? 

Je kan je kanaal promoten op verschillende manieren. Bijvoorbeeld door een insta account aan te maken en via daar je volgers erop te wijzen dat je ook een YouTube kanaal hebt. Of via FB of Twitter, of zelfs via Snapchat.

Zoals Kenshin ook al vertelde kun je interessante reacties achter laten op andere kanalen. Ik zou niet kiezen met van vind je deze content leuk, volg dan nu mijn kanaal voor dergelijke video's. De meeste grote YouTubers kunnen dat niet waarderen. Of reacties als like voor hem en reageer voor haar. Ik zou een boeiende reactie achterlaten. Zodat niet alleen de youtuber ziet dat je interesse in zijn kanaal toont, maar ook andere mensen zien het en zouden dan op jouw kanaal kunnen kijken. Als zij dan zien dat het een nette en goed uitziende kanaal is met leuke goed verzorgde video's dan kan je snel genoeg een abonnee verwachten.

  • abonneer jezelf op andere Youtubekanalen, en vraag de kanaaleigenaar eventueel of ‘ie zich ook op jouw kanaal wil abonneren

Dit is de enigste tip die ik absoluut niet zal gebruiken als ik jou was. FollowforFollow is misschien wel de meest irritante manier om abonnees te krijgen. Het zorgt ervoor dat je content die jij aanbiedt totaal geen waarde heeft. Het doel imo is namelijk dat de kijkers de content leuk vinden en spannend genoeg om te abonneren. Niet om alleen maar subs te krijgen. 

Je zou misschien een serie kunnen maken met elke maandag en woensdag een nieuw vervolg. Mensen zullen dan juist abonneren omdat ze het vervolg van de serie willen zien.

 

Dus kort samengevat mijn mening voor een succesvolle YT kanaal is: goede uitstraling van het kanaal, goed verzorgde content,  met een intro voor dat het filmpje begint, een welkoms video of trailer van je kanaal waarin mensen in 1 minuut kunnen zien wat jouw kanaal te bieden heeft, een vaste planning zodat kijkers weten wanneer er een nieuwe vid online komt, promotie via andere social media kanalen. En misschien wel het belangrijkste maak content waar jij trots op word!

See ya!

Spookyzx. 

Reputatie 2
Badge +1

hey! 

ik heb ook een yt kanaal en dat gaat ook niet zo goed (3 abbonees 3weken)

maar ik probeer mijn videos te promoten op instagram en heb daar ook een link naar mijn kanaal staan misschien helpt dat.

en een goeie thumbnail helpt ook bewerk dat met een programma zelf ik gebruik voor foto bewerken pixlr je kan het gratis gebruiken op google en als je klaar bent kan je je foto downloaden 

succes!

Badge

Hi! Ik heb zelf ook een youtube kanaal met bijna 500 abonnees, ik weet hoe lastig het is om volgers te krijgen want het koste me 1,5 jaar om een beetje te groeien (daarvoor iets van 30 abonnees) wat werkt is om vaak te uploaden en bijvoorbeeld als je een gaming of ander (ik zelf lego animatie) soort video's maakt te kijken wat er populair is, en dan iets maken wat daar over gaat

 

Voorbeeld:

Het spel karlson begon populair te worden, dus ik maakte een animatie die daar over ging.

Video nu met ~50k views

ik ga doen

 

Reputatie 5
Badge +1

Ik had vroeger ook een youtube kanaal en dit zijn een paar tips die voor mij goed werkten:

  • Consequent zijn: Richt je kanaal op één onderwerp. Als je video's allemaal met hetzelfde onderwerp te maken hebben, zullen je abonnees ook terugkomen voor je nieuwe video's. Dit zorgt ervoor dat je meer views krijgt, wat goed is voor het algoritme en ervoor zorgt dat meer mensen je video’s op hun recommended/homepage zien.
  • Een mooie uitstraling: Zorg ervoor dat je een mooie profielfoto en banner hebt. Op je banner kun je bijvoorbeeld schrijven wat voor video's je maakt en wanneer je uploadt, of gewoon je kanaalnaam en eventueel een leuk plaatje dat met je content te maken heeft.
  • Duidelijke naam en beschrijving: Met een duidelijke kanaalnaam en beschrijving laat je zien wat jouw kanaal inhoud en zorgt ervoor dat geïnteresseerden je kanaal willen bekijken.
  • Goede titel en thumbnail: met een goede titel en thumbnail lok je nieuwe kijkers, maar ook oude kijkers. Zorg dat relevante tekst in je thumbnail niet te klein is.
  • Leuke reacties achterlaten bij kanalen met soortgelijke content. Bij grote kanalen moet je wel creatief zijn met je comment om gezien te worden, maar als je niet zo creatief bent met comments kun je ook gewoon vriendelijke reacties achterlaten bij kleinere kanalen, want die lezen vaak wel alle reacties. Door de comments die je maakt op andere kanalen zullen meer mensen je kanaal ontdekken.
    Ik zal alleen niet vragen op andere kanalen of mensen op je kunnen abonneren (subforsub), want dat komt vaak irritant over, en zorgt er soms voor dat mensen juist niet abonneren.
  • Promotie via andere social media. Als je al andere social media hebt, zoals instagram of twitter, kun je daar een link zetten naar je kanaal met een simpele beschrijving van wat voor video's je maakt. Je kunt ook een nieuw social media profiel aanmaken, maar dat zal wel meer tijd kosten om het te laten groeien.

Tis wel 3 jaar later, maar toch: Veel succes!

Reageer