Vraag

Te oud om nog met sport te beginnen?

  • 27 December 2023
  • 13 reacties
  • 181 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey iedereen,

Ik zit na het topic van @Monkeyboy08 ook een beetje te twijfelen of ik nog met een sport wil beginnen (wel pas als het fysiek weer goed gaat natuurlijk), maar ik ben 15, is dat niet te oud?

Ik verveel me best vaak, en heb ook niet zo heel veel vrienden. Ik heb vroeger ook wel wat dingen geprobeerd, maar ik was gewoon te verlegen om contact met anderen te maken, en vond dat ook eng, dus ik heb nooit echt lang op sport gezeten. Nu gaat het sociaal wel wat beter, ben nog steeds wel erg verlegen maar wel echt veel minder.


13 reacties

Hoi ik vind dat je bij 15 nog een sport kan proberen bij de meeste sportclubs heb je team ook nog boven de 15 dus je kunt het altijd proberen

Reputatie 7
Badge +3

Je bent zeker nooit te oud om met een sport te beginnen!

(Wat voor soort? Ben benieuwd🙃)

Reputatie 7
Badge +17

 

Hoi @Jesse_6567 gewoon doen hoor! Daar ben je zoals  @Anoniempjuh ofz  terecht zegt nooit te oud voor. Zelf zit ik bij Scouting en ik zeil, en als je een teamsport zoekt kun je ook aan handbal of volleybal denken en noem maar op. Er kan zo veel! Meer individueel kan ook, zoals badminton waarbij je vaak 1 tegen 1 speelt en soms 2 vs 2 en toch in een groepje traint. Kan ook leuk zijn. Wil je meer de sociale kant er uit lichten dan is scouting heel geschikt en daar ben je zeker nooit te oud voor. Als je 15 bent kun je bv ook al assistent leiding zijn bij de jongere spelgroepen. Nouja, in elk geval is er voor zo'n leuke aardige jongen als jij zeker wel wat te vinden 😉 

Groetjes liefs Tartan X

 

Dankjewel:)

@Anoniempjuh ofz @Tartan14 , ik weet nog niet zeker wat ik wil, maar wel iets sociaals, dus miss is scouting idd wel wat .

 

 

 

Reputatie 7
Badge +11

Kan gewoon nog hoor! Ik ben zelf 13 en net op een sport gegaan, en ik ken ook veel kinderen die later pas wat anders gaan doen. Ook bij aikido zijn er net wat volwassenen bij gekomen.

 

Liefs,

       M.

Reputatie 7
Badge +17

Nee, je bent zeker niet te oud. Ik ben dit jaar ook met een voor mij totaal nieuwe sport begonnen. Het was wel ff spannend in het begin maar het is echt de normaalste zaak van de wereld.

Sport is sws een goede manier om sociale contacten op te doen dus ik zou er gewoon voor gaan als ik jou was. Zolang je er maar lol in hebt.

Reputatie 7
Badge +11

Hey @Jesse_6567,

Hier kan ik nu even geen advies over geven, omdat ik ook met het probleem zit of ik nog een sport wil beginnen.

Ik verveel me best vaak, en heb ook niet zo heel veel vrienden. Ik heb vroeger ook wel wat dingen geprobeerd, maar ik was gewoon te verlegen om contact met anderen te maken, en vond dat ook eng, dus ik heb nooit echt lang op sport gezeten. 

Dit herken ik op dit moment bij mij ook wel, dus hiermee ben/was je niet de enige.

Groetjes, Monkeyboy08

Dank @Natureflower @tim16 @Monkeyboy08

Ik ga er over nadenken, @Natureflower @Tartan14 : wat vinden jullie van scouting? En hebben jullie daar veel contact? 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Hey @Jesse_6567  ik kan me volop aansluiten bij het scouts verhaal. Ben er dit jaar ook bij gegaan en ik had geen betere keus kunnen maken! Volgens mij is er ergens nog een topic ' ervaring met Scouting ' . Ik moet nu zo eten dus kan niet zo lang op het forum anders zocht ik het voor je op ! 

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +11

Ik vind scouting echt geweldig! Ik kan met iedereen overweg. Je kan er lekker ravotten, je doet er leuke spellen en je leert er basisvaardigheden. Ook kan je lekker jezelf zijn, vaak zitten er wat "outsiders” op, dus niemand is raar. Ook kan je altijd bij de leiding terecht met vragen. Elke week leer je wat nieuws en is het gezellig.

Ik kan nog wel eventjes door gaan, maar ik laat het hier even bij ;)

 

Liefs,

  1.  

Dank beide:)

Klinkt heel positief, ik kan het sowieso proberen🙃 

 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Jesse_6567  ik denk dat dat wel wat voor jou is. Oriënteer je er maar eens op. Je kunt er heel veel over vinden op internet. Ikzelf heb er iig veel plezier 😉

Groetjes Liefs Tartan X

Heb ik al gedaan @Tartan14 😉

Opzich lijkt het me wel wat, maar ik denk dat ik het gwn maar moet proberen, ligt vooral aan de groep of het leuk is.

 

Reageer