Vraag

Te dominant?

  • 25 October 2019
  • 2 reacties
  • 175 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoihoi,

 

Ik zit ergens mee. Ik doe fanatiek aan wedstrijdzwemmen en moet ook s ochtends trainen. Maar als de training dan afgelopen is ben ik (ookal is het nog vroeg haha) erg druk/enthousiast in de kleedkamer. Dit maakt opzich niet uit maar ik ben dan vaak erg duidelijk aanwezig zegmaar daar zit ik best mee. Maar mijn vriendin en ik zijn dan dus super druk en de rest is dan zo van: ‘ugh’ en die zeggen dan veel minder, daar voel ik me dan achteraf weer schuldig over ‘ja ik was weer te druk’ is het dan. Maar er wordt dan ook hard gepraat en mijn vriendin schreeuwt soms bijna (soms ook wel anderen, maar vaak zijn wij t) en de jongens in de kleedkamer kunnen dan meeluisteren. En mijn vriendin zegt dan ook weleens rare dingen en die horen anderen dan en dan wordt hij of door mijn vriendin of door een andere weer over de kleedkamer geschreeuwd en dat vind ik heeel erg genant. En ik ben ook erg bang dat die jongens me nu raar aan gaan kijken of denken. En dat ze me gewoon niet meer gaan mogen (soms heb ik echt het idee dat ze achter mijn rug om me echt heel irritant vinden, ze blijven verder wel aardig doen tegen me hoor maar toch). Ook ben ik bang dat ik door mijn dominantie en drukte mezelf niet geliefd maak bij de meiden. En dan voel ik me dus ook awkward omdat mijn vriendin allemaal grapjes/gekke dingen over mij zegt/schreeuwt en ik vertel dan dat het een grap is en zo zien ze dat ook aan mijn gezicht, maar die jongens zien dat niet…

Kortom wat zou ik nu kunnen doen aan mijn dominantie/drukte (en dat schuldgevoel als ik thuis ben) en hoe moet ik dit gaan doen met de andere meiden en de jongens in de kleedkamer vlak naast ons?

 

Alvast bedankt voor je/jullie hulp!!:blush:


2 reacties

Heyo,

Dat je enthousiast en veel energie heb in de vroege ochtenden is niet erg, vele mensen vinden dat juist mooi om te zien.

Maar dat je in de kleedkamer erg druk ben, of schreeuwt met je vriendin kan vreselijk irritant zijn voor de andere mensen in de kleedkamer. In ieder geval ik kan me daar vreselijk aan ergeren. 

Je kan altijd proberen om rustiger te zijn in de ochtenden,  of in ieder geval  niet te schreeuwen. Daarnaast kan je de rest van de mensen misschien betrekken in je gesprekken. Je kan bijvoorbeeld praten over de wedstrijd of de trainingen. Hierdoor toon je ook interesses in je mede wedstrijdzwemmers. En maak je de sfeer leuker vooe iedereen.

 

Je kan is met je vriendin in gesprek gaan over die "awkward" dingen die ze vertelt over jou. Je kan dan zeggen dat je dat niet leuk vindt of zelfs ongemakkelijk.

Dus eigenlijk best simpel antwoord op de vraag.  Probeer je drukte in te houden,  enthousiasme is altijd goed, zolang het niet overweldigend wordt. Betrek de andere jongens en meiden in de kleed kamer, ga er dus mee praten. Houdt je volume normaal, niet schreeuwen dus. Bespreek met je vriendin de awkward dingen. Zorg ervoor dat ze dat niet rond schreeuwt in de kleedkamer. 

Als je daar voor zorgt ben je 100% van je schuldgevoel af. Maak je het leuker voor jezelf en de andere. 

 

See ya!

Spookyzx. 

Hoihoi,

 

Ik zit ergens mee. Ik doe fanatiek aan wedstrijdzwemmen en moet ook s ochtends trainen. Maar als de training dan afgelopen is ben ik (ookal is het nog vroeg haha) erg druk/enthousiast in de kleedkamer. Dit maakt opzich niet uit maar ik ben dan vaak erg duidelijk aanwezig zegmaar daar zit ik best mee. Maar mijn vriendin en ik zijn dan dus super druk en de rest is dan zo van: ‘ugh’ en die zeggen dan veel minder, daar voel ik me dan achteraf weer schuldig over ‘ja ik was weer te druk’ is het dan. Maar er wordt dan ook hard gepraat en mijn vriendin schreeuwt soms bijna (soms ook wel anderen, maar vaak zijn wij t) en de jongens in de kleedkamer kunnen dan meeluisteren. En mijn vriendin zegt dan ook weleens rare dingen en die horen anderen dan en dan wordt hij of door mijn vriendin of door een andere weer over de kleedkamer geschreeuwd en dat vind ik heeel erg genant. En ik ben ook erg bang dat die jongens me nu raar aan gaan kijken of denken. En dat ze me gewoon niet meer gaan mogen (soms heb ik echt het idee dat ze achter mijn rug om me echt heel irritant vinden, ze blijven verder wel aardig doen tegen me hoor maar toch). Ook ben ik bang dat ik door mijn dominantie en drukte mezelf niet geliefd maak bij de meiden. En dan voel ik me dus ook awkward omdat mijn vriendin allemaal grapjes/gekke dingen over mij zegt/schreeuwt en ik vertel dan dat het een grap is en zo zien ze dat ook aan mijn gezicht, maar die jongens zien dat niet…

Kortom wat zou ik nu kunnen doen aan mijn dominantie/drukte (en dat schuldgevoel als ik thuis ben) en hoe moet ik dit gaan doen met de andere meiden en de jongens in de kleedkamer vlak naast ons?

 

Alvast bedankt voor je/jullie hulp!!:blush:

Hee larapower.. 

 

Het is toch leuk om lekker om lekker druk te zijn. Je hoeft je totaal niet raar te voelen daarover. Maak lekker plezier met je vriendinnen!

Stel je vind het irritant dat je vriendin zo hard jouw geheimen door vertelt. Je kunt dan best zeggen van. Zou je alsjeblieft niet meer zo hard mijn verhalen schreeuwen. Als ze een goede vriendin is, zou ze stoppen. 

En van die jongens moet je ook niks aantrekken. Als jij denkt dat hun raar over jou gaan denken. Laat ze. Je kan het ook met hun erover hebben. Je kunt dan zeggen/vragen: hee. Ik heb het gevoel dat je me raar vind. Is dat zo?

Ik hoop dat je er wat aan hebt. 

Nogmaals. Wees gewoon jezelf. Jij bent zo!

 

--

Lars

Reageer