Skip to main content

Survival/outdoor/natuur spulletjes!

• November 9, 2025
  • 20 reacties
  • 205 Bekeken

Yusa
Forum|alt.badge.img+13

Hoi, het leek mij echt heel leuk hierover een topic te maken. Ik heb wat foto's van mijn gave natuurspullen. 

Ik heb ook nog een oude camera en een kleine polaroid verrekijker, en nog twee super oude verrekijkers van de opa van mijn vader (!)

Wat vinden jullie van mijn spullen? Hebben jullie zelf ook nog mooie outdoor spullen? 

(Kindertelefoon, ik heb een neutrale achtergrond gekozen 🙂)

liefs, Xxx Yusa 

20 reacties

Arclight22
Forum|alt.badge.img+5
  • Praat goed mee
  • November 9, 2025

Mooie verzameling ​@Yusa! ik snap dat je dit wilt verzamelen want dit soort outdoor spullen zijn idd leuk en echt handig ook 

Tover01
Forum|alt.badge.img+18
  • Ster
  • November 9, 2025

Wat cool ​@Yusa ! Ik heb ook veel van zulke spullen.  Ook vanwege scouting en mijn interesses. Dit is bijvoorbeeld een nacht camera: 

😊 En ook vuursteen en vuurstarter enzo. Kompas ook. 

Leuke hobby van je! Ik vind dat ook mooi!! 

Liefs, Tover xxxx 

Yusa
Forum|alt.badge.img+13
  • Topic-opener
  • Topper
  • November 9, 2025

@Arclight22 heb jij dan zelf ook dat soort spulletjes? 

@Tover01 wauw een nachtcamera is echt heel gaaf!! Heb je daar weleens iets interessants mee gefilmd? 😁 Scouting is misschien ook wel iets voor mij, ik heb er nog nooit over nagedacht. Gave spulletjes iig 😍 Ik zeg ook altijd dat ik voor een grote camera spaar en ik heb ook echt veel geld maar ik heb nog nooit echt gezocht naar een camera dus misschien kan ik wel een die niet alleen een grote lens heeft maar ook met andere functies 😎 Foto's maken van natuur vind ik wel leuk. Eropuit gaan ook. Alleen neem ik nooit mijn spulletjes mee, ik weet eigenlijk niet zo goed hoe. Het past niet in mijn jaszakken, die zijn niet oneindig diep. 

S ochtends maak ik weleens een foto van zonsopkomst. Gewoon binnen. Misschien kan ik er wel wat meer mee doen.  Goed ik ga misschien een beetje van het onderwerp af 🫢 Ik ga nu weer verder on topic hoor (kindertelefoon) 🙂

Ik heb ook nog wel wat vang potjes voor insecten (gemaakt van een plastic bakjes die eigenlijk niet voor insecten zijn XD) En een zaklamp die tegen vallen kan (schijnt). Hij knippert alleen maar 🙄 En een vergrootglas. En een natuur logboekje. Maar ik doe al een tijdje niks met dat soort spullen.

Liefs, xxx Yusa 😘

Tover01
Forum|alt.badge.img+18
  • Ster
  • November 9, 2025

Je hebt echt mooie spullen Yusa! Tuurlijk kun jij bij Scouting, er is vast wel een groep bij jou in de buurt en zeker weten dat je welkom bent 😘 ik heb nog een leuk ding naast veel standaard dingen en dat is een uv lamp: 

Daar kun je bepaalde sporen mee vinden en ook kijken of iets schoon is bv. En geheimschrift lezen etc. Misschien ook leuk voor jou! 

Liefs, Tover xxx

Tover01
Forum|alt.badge.img+18
  • Ster
  • November 9, 2025

@Yusa  ja wel eens een haas in een weiland ( je ziet dan een soort witte schaduw in je camera) en ook een uiltje en een merel of zoiets. En je ziet zelfs motten en vlinders als warmte beeld. Heel leuk om te testen in het donker! Ik zou het liefst een keer een ree of vosje filmen of de hoofdprijs: een hert of wolf 🐺 ☺️

Liefs, Tover xxx

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • November 11, 2025

Hoi wat een prachtige spullen allemaal van jullie! Het komt me bekend voor 😉 ik heb ook veel van zulke spullen. Erg handig in het buitengebied en buiten leven. En ​@Yusa  dat is bijzonder, zulke oude verrekijkers! Daar zul je vast zuinig op zijn 👍 mooi hoor. 

Groetjes liefs Tartan X 

Yusa
Forum|alt.badge.img+13
  • Topic-opener
  • Topper
  • November 11, 2025

Hoi Tover! Ik zie ineens dat ik nog helemaal niet op jou heb gereageerd!🫣 Dat doe ik dus maar even hihi 😉 Ja er is zeker een scouting club bij me in de buurt. (Ik zie elke zaterdag kinderen er heen lopen want ik ben meestal dan buiten aan het rondhangen)

Ik weet ook precies hoe je er komt 😎 Misschien moet ik daar eens gaan kijken. (Ben wel een beetje afwachtend🙄)

Nou die uv lamp is ook cool!! Dat is vast wel beter dan zo'n "onzichtbare" pen met een mini uv lampje xD Wat voor sporen kun je ermee zien als ik vragen mag..? 

En dat is echt vet gaaf dat je een haas hebt gezien en andere dieren! Het lijkt me wel dat zo'n camera duur is... Maar een hert of wolf zou idd wel echt heel cool zijn! 

Ik ben nu bezig met een riem maken waar ik mijn zakmes en verrekijker aan kan hangen (ik heb geen riem) zodat ik die spulletjes eens mee kan nemen.

Mijn periscoop is een beetje groot om mee te nemen, die is ook binnen grappig. (Als je bijvoorbeeld je ouders wil bespioneren 😂) of om vogeltjes te kijken en dat die jou niet zien😄🐦🐦‍⬛

Nou dit is weer een flink lange  reactie 🫢

(PS: Kindertelefoon ik  wil niet chatten met ​@Tover01 hoor als het daarop lijkt. Ik hou me graag aan de regels 😎)

Liefs, xxx Yusa 😘

Yusa
Forum|alt.badge.img+13
  • Topic-opener
  • Topper
  • November 11, 2025

@Tartan16 jazeker ik ben er zuinig op. Ik gebruik ze ook maar heel soms, de grote is echt heel zwaar…

Dit zijn ze dan:

Het kleintje is wel licht maar ik kan niet zo makkelijk overweg met monokijkers (zo heet dat toch..?)

Die andere is echt heel mooi, zoomt echt super ver in en is erg scherp!

@Tartan16 leuk dat jij ook zulke spulletjes hebt😄

Liefs Yusa! 😘

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • November 11, 2025

Prachtig ​@Yusa  en wat goed dat jij ze beheert. Complimenten! 

Ja ik heb een complete uitrusting inclusief pio tentje en kleding en kook spullen enzovoort. Het zit in een "zuurkoolvat" waar een goed sluitend deksel op zit zodat het in de boot of kano mee kan. Dan blijft het drijven als je omslaat bijvoorbeeld. En het blijft mooi droog. 

Nogmaals echt mooie spullen heb jij. En Tover ook. Die periscoop is idd ook handig ja haha! Je zou uitstekend bij Scouting passen joh! 👍😘😉

Groetjes liefs Tartan X 

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+6
  • Vaak actief
  • November 11, 2025

Heyy ​@Yusa ,

Ik had wel meerdere van dat soort spulletjes maar heb echt geen idee waar het ligt..😅

Kompas met haakje:

Knijpkat:

Militaire zaklamp:

Liefs :)

Yusa
Forum|alt.badge.img+13
  • Topic-opener
  • Topper
  • November 11, 2025

Prachtig ​@Yusa  en wat goed dat jij ze beheert. Complimenten! 

Nogmaals echt mooie spullen heb jij. En Tover ook. Die periscoop is idd ook handig ja haha! Je zou uitstekend bij Scouting passen joh! 👍😘😉

Bedankt ten eerste voor je complimentjes (bloos bloos ☺️) En ja misschien moet ik Scouting eens overwegen. Ik hou ook van hutten bouwen. En van pallets 🫣 Klinkt ook alsof jij veel moois hebt!

@Cantaloupe ook gaaf! Heb eigenlijk geen idee wat een knijpkat is maar misschien zoek ik het zo op 😁

Umm je vindt ze vast wel weer terug (Ooit😅) misschien bij een grote schoonmaak 😉

Liefs xxx Yusa 😘

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • November 11, 2025

Wow vet een knijpkat ! Mooi hoor ​@Cantaloupe! ​@Yusa  het is een zaklamp met een soort dynamo er in zoals vroeger op fietsen zat. En als je dan met je hand letterlijk knijpt beweegt de dynamo binnen in de omhulling van de lamp en krijg je licht! Eigenlijk best slim, geen batterijen nodig. Het is wel minder handig voor langere tijd licht maar voor even is het een uitkomst! 

https://youtu.be/NVGCzMpnU6U?si=066El5qCc2GpgTvZ

Filmpje over de knijpkat. 

Groetjes liefs Tartan X 

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+6
  • Vaak actief
  • November 11, 2025

@Tartan16 haha ja, het is best vermoeiend kan ik je zeggen😅😉 Die ik heb is heel oud en komt eig ook maar weinig licht uit🙃

Yusa
Forum|alt.badge.img+13
  • Topic-opener
  • Topper
  • November 16, 2025

Ik zie dat ik hier nog geen reactie bij heb geplaatst, niet erg netjes 🫣

@Tartan16 ik heb het filmpje bekeken over de knijpkat!  ​@Cantaloupe dat is wel echt gaaf !!

Liefs Yusa 😘😘

Yusa
Forum|alt.badge.img+13
  • Topic-opener
  • Topper
  • November 20, 2025

Inmiddels heb ik een heel creatieve manier gevonden om mijn zakmes mee te nemen ipv gewoon een riem te kopen ☺️

(Achtergrond en broek vervaagd, merk uitgegumd KT) 

Liefs Yusa 😘

Tover01
Forum|alt.badge.img+18
  • Ster
  • November 20, 2025

Super slim ​@Yusa ! Mooie tip! 

Liefs, Tover 😘

Yusa
Forum|alt.badge.img+13
  • Topic-opener
  • Topper
  • November 20, 2025

@Tover01 bedankt hoor ☺️

Liefs Yusa 😘

Yusa
Forum|alt.badge.img+13
  • Topic-opener
  • Topper
  • December 15, 2025

Oke, nu heb ik echt een makkelijke en handige manier, riempje werkt toch niet echt😉

Gewoon een karabijnhaak aan mn riemlus en klaar. Prachtige grote gouden karabijnhaak gevonden in de rommellade ☺️ mocht hem hebben van mn moeder.

Liefs Yusa 😘

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+6
  • Vaak actief
  • December 15, 2025

@Yusa goed idee😊 Als dit niet werkt weet ik het ook niet meer😉

Tover01
Forum|alt.badge.img+18
  • Ster
  • December 15, 2025

Top hoor ​@Yusa  ! Zo ga ik het ook doen met mijn bestek setje! En de zaklamp! 😘 

Liefs, Tover xxx