Stoppen met voetbal

  • 10 November 2019
  • 2 reacties
  • 870 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik ben een meisje van 14 en ik zit op voetbal (in een meisjesteam). Ik twijfel of ik er wel mee door wil gaan of dat ik ga stoppen in de winterstop. 

 

Ik merk namelijk dat ik niet meer zo veel zin en motivatie heb, daardoor speel ik ook wat slechter dan normaal want het boeit me niet echt meer of we winnen of verliezen. Iedere keer voor een training of wedstrijd kijk ik er tegen op en krijg ik wel stress enz. Niet alleen stress voor het spelen maar ook om sociaal te doen met mijn teamgenoten. Op zich zit ik wel in een leuk team maar ik heb niet zoveel vrienden in het team en ik vind het moeilijk om te praten. 

 

Een andere reden om te stoppen, is zodat ik meer vrije tijd over heb. Ik merk dat ik heel weinig tijd meer over heb en dat ik het ook steeds drukker begin te krijgen met school. Daarnaast wil ik misschien ook nog een bijbaantje om wat meer te verdienen. Dan denk ik dat ik al helemaal weinig tijd over heb met voetbal erbij. 

 

Aan de andere kant vind ik het ook weer een beetje kut voor mijn team als ik midden in het seizoen weg ga.

 

Ik heb dit ook al besproken met mijn ouders en ze vinden het allebei prima. 

 

De reden dat ik dit schrijf is dat ik dus niet zo goed weet wat ik nou moet doen: stoppen of doorgaan?


2 reacties

Hoi

 

Je overweegt om voetbal als hobby opzij te zetten. De laatste tijd voel je je minder gemotiveerd, en merk je dat voetbal veel tijd en energie van je vraagt. 

 

Verstandig dat je dit reeds besproken hebt met je ouders. Naast hun mening zou de visie van je trainer je verder kunnen helpen. Misschien is het mogelijk om minder vaak te trainen, en eventueel wedstrijden en dergelijke over te slaan. Daarbij kan je, ook als je uit de club zou stappen, in je vrije tijd blijven voetballen met vrienden. 

 

Eventueel zou je ervoor kunnen kiezen om voor minstens een jaar een andere planning te volgen. Rond het aanbreken van de winterstop ga je op zoek naar een bijbaantje, en aan je teamgenoten leg je uit dat je graag aandacht zou besteden aan andere aspecten in je leven. Naar mijn vermoeden zullen ze hier begrip voor kunnen opbrengen, gezien jij vast niet de eerste bent die na een tijd de club verlaat. 

 

Groetjes

Kenshin

Hallo An0n1em :)

Ik zou gewoon de club verlaten als je echt geen motivatie meer hebt om door te spelen en tijd wil voor andere zaken. Je denkt misschien dat het lullig is maar beter dat dan doorspelen terwijl je eigenlijk geen zin erin hebt.

-Dr8gon99

Reageer