Ik ben een meisje van 14 en ik zit op voetbal (in een meisjesteam). Ik twijfel of ik er wel mee door wil gaan of dat ik ga stoppen in de winterstop.
Ik merk namelijk dat ik niet meer zo veel zin en motivatie heb, daardoor speel ik ook wat slechter dan normaal want het boeit me niet echt meer of we winnen of verliezen. Iedere keer voor een training of wedstrijd kijk ik er tegen op en krijg ik wel stress enz. Niet alleen stress voor het spelen maar ook om sociaal te doen met mijn teamgenoten. Op zich zit ik wel in een leuk team maar ik heb niet zoveel vrienden in het team en ik vind het moeilijk om te praten.
Een andere reden om te stoppen, is zodat ik meer vrije tijd over heb. Ik merk dat ik heel weinig tijd meer over heb en dat ik het ook steeds drukker begin te krijgen met school. Daarnaast wil ik misschien ook nog een bijbaantje om wat meer te verdienen. Dan denk ik dat ik al helemaal weinig tijd over heb met voetbal erbij.
Aan de andere kant vind ik het ook weer een beetje kut voor mijn team als ik midden in het seizoen weg ga.
Ik heb dit ook al besproken met mijn ouders en ze vinden het allebei prima.
De reden dat ik dit schrijf is dat ik dus niet zo goed weet wat ik nou moet doen: stoppen of doorgaan?