Sportschool

  • 11 March 2018
  • 3 reacties
  • 167 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal, Ik zit dus met een probleem. Ik ben opzich wel iets te dik en daar wil ik best graag wat aan doen door naar de basic fit te gaan. Alleen twijfel ik steeds omdat ik me dan schaam of bang ben dat ik niet weet hoe de dingen in de sportschool moeten, ik sta er sociaal ook niet zo sterk voor dus ik ben echt heel bang dat mensen me uit gaan lachen enzo. wat moet ik doen???
alvast bedankt.

3 reacties

Hi!

Ik struggle ook altijd met dingen aan mensen vragen omdat ik een Sociale angststooris heb.
Misschien kan je met een bekend iemand naar de sportschool gaan?
En anders proberen uit te zoeken of toch vragen aan een medewerker : )

Succes!
Groetjess, mij
Hoi!

Iedereen is ooit voor de eerste keer naar de sportschool geweest. Je moet ergens beginnen. Ik vind het al heel goed van jou dat je zelf het initiatief neemt om naar de sportschool te gaan, om voor je gezondheid te zorgen.

Er bestaan video's over het gebruik van fitnesstoestellen. Op de site van jouw sportschool kun je het merk opzoeken en een gebruiksvideo bekijken. Je kunt het ook simpeler houden, en zoals @Bringthepain zegt, een medewerker aanspreken. Die zijn er om de klanten te helpen, en zijn dergelijke vragen gewend.

Iedereen is daar met zijn of haar eigen gezondheid bezig, dus het is niet dat ze je allemaal aanstaren, ook al voelt dat soms zo. Ook zij zijn ooit voor het eerst begonnen met sporten.

Als je niet van nul wilt beginnen in de sportschool, kun je beginnen met eerst je conditie op te bouwen door te gaan joggen. Dat kun je buiten doen, in je eigen buurt of park. Misschien voel je je zekerder als je weet dat je conditie al wat opgebouwd is, maar naar mijn mening is meteen naar de sportschool gaan even goed.

Je hebt vaak van die groepsworkouts. Je gaat dan met een groep mensen en een coach samen dingen doen. Door de groep wordt je gemotiveerd, en je wordt vaak ingedeeld op niveau, dus iedereen is beginneling. Op de site van jouw sportschool kun je vinden of er van die groepslessen zijn, als je dat wat lijkt.

Groetjes
x
Hoi,

Niet iedereen die naar de sportschool gaat, heeft een sixpack. Er zijn genoeg mensen in de sportschool die wat voller zijn en daar willen afvallen.

Als je je onzeker voelt, kun je zoals @100divergent11 al zei, zo'n groepsles doen. Ook kun je samen met iemand gaan.

Ik denk dat anderen veel drukker bezig zijn met zichzelf dan met jou, dus maak je geen zorgen!

Gr. Pin

Reageer