Skip to main content
Vraag

Sportklerengeur

• September 30, 2025
  • 5 reacties
  • 59 Bekeken

Wie doet er zoals ik aan atletiek en kan mij hier wat over zeggen. 👕
Ik was zelf mijn kleren. Maar ik begin meer en meer stinkzweet te produceren en dat kruipt in de shirts en broeken. Tijdens de trainingen en wedstrijden stinkt iedereen eig wel wat. Daarom zoek ik manieren om de geur uit mn kleren te krijgen, maar dus niet met deo-geurtjes of een of andere bloemengeur ofso en zeker geen wasverzachter want dat is slecht voor de sportkledij. Ik las ; eerst in een emmer water met azijn zetten en dan wassen. Maar ik zag op tv reklaame voor Q-viva Sportsgear Spray maar dat is keiduur 40 euro voor 200 ml. Bovendien ik doe meerkamp dus lopen + horden, hoog + verspringen, kogelstoten, speer + discuswerpen, dus ik heb geen helm of bokshandschoenen die ik zou moeten sprayen, behalve mn sportzak. Sportschoenen spuit ik wel met antischimmelspray maar dat doet niks met geur. 
Voor de rest stink ik zelf niet want veel douchen en mn schaamhaar is eraf (ik had ook een beetje haartjes op mn benen, dat is er ook af want als ze mij soms masseren gaat het beter met gladde huid) 😜
Dus wie kan er iets zeggen over sportkleren wassen? Of andere tips? De jongens/meisjes die ik ken die wassen hun gear niet zelf. 

grtz 

5 reacties

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • September 30, 2025

Ik was gewoon mijn spullen met hetzelfde waspoeder v an Ecover als we gebruiken voor andere kleren.  Ook mijn hardloopshirtjes en broekjes.  Zelfs de meest hardnekkige geur van paardenzweet was je er mee uit.  

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 30, 2025

Uhh ik was het niet zelf, maar ik zie het m’n moeder wel eens doen. Die doet het dan sorteren, wasmiddel d’r in, wasmachine in, daarna wasdroger in en klaar. Dus dat zal vast wel helpen.

xx liefs Wolf 🐺

• October 1, 2025

@Diana OK thx ik zal die Ecover eens proberen

@Wolf sorteren ,wasmiddel erin, temperatuur en zo dat kan ik natuurlijk al allemaal, maar geurtjes is nog een andere zaak . Maar wasdroger mag niet met die sportkleding

grtz

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 1, 2025

Je kan ook speciale sportwasmiddel gebruiken, die zijn niet zo duur en helpen tegen zweetlucht. En als je klaar bent met trainen, meteen ophangen om te drogen, niet in je tas laten zitten want dan gaat het nog meer stinken. Teminste dat zeg m’n moeder.

xx liefs Wolf 🐺

• October 2, 2025

Ik zal het opzoeken voor spec sportwasmiddelen. 

Moeder kan ik niet vragen helaas

grtz