Beantwoord

sport ik teveel?

  • 17 November 2019
  • 4 reacties
  • 232 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hoi allemaal, 

vraagje ik heb het idee dat ik veel te veel sport/beweeg.

Ik doe 2x 2,5 uur streetdance, 2x 1,5 uur volleybal, 1,5uur gym en 16km fietsen heen en 16km terug van en naar school.

Sport ik teveel?

icon

Beste antwoord door Anonymous 18 November 2019, 12:39

Bekijk origineel

4 reacties

Heyo, 

 

Vind JIJ dat je te veel sport? Wat vind je zelf?

Je sport meer dan ik in ieder geval. Street Dance en Volleybal is de sport die je leuk vindt. Fietsen is iets wat moet. En de 1,5 uur gym zal wel school zijn? 

Is het veel? Ja het is best veel. Is dat erg? Nee, zolang jij er plezier in hebt is dat goed. Probeer alleen wel die rust te pakken.

See ya!

Spookyzx. 

Zolang je geen blessures krijgt is het oke ik zelf  train 4x in de week atletiek 1.5 tot 2 uur en heb 6 uur in de week gym dus ik weet waar je het over hebt

Hallo anoniempjeeoa :)

Ik ben het eens met Spookyzx, wat de een dat een onmogelijke opgave vindt, is voor de ander bijna niks en vergelijkbaar met een wandeling in het park iedere dag. Ik heb wel een aantal dingen waaraan je kunt checken of het teveel is. 

Ben je vaak moe daardoor?

Lijd je school eronder?

Heb je vaak je huiswerk niet af daardoor?

Heb je nog wel tijd voor ontspanning?

-Dr8gon99

 

  • Deze reactie is vermoedelijk afkomstig van andere websites. De kjndertelefoon heeft delen van de tekst verwijderd omdat het buiten de doelgroep valt. Let verder op onze tips

    Laat zien waar je jouw informatie vandaan hebt. Oftewel bronvermelding

    Een bron is de plek waar je jouw informatie vandaag hebt, dat kan b.v. een website of boek zijn, dus vermeld het wanneer je een tekst vanuit een andere bron hebt overgenomen.

 

 

Beweeg en sport jij genoeg?

Bewegen is gezond en houdt je fit. Maar hoeveel bewegen is gezond? Moet je per se naar de sportschool of telt een lunchwandeling ook mee? Bekijk of jij voldoet aan de richtlijnen om genoeg te bewegen, en hoe je meer kunt bewegen.

Houd je dagelijkse activiteiten bij in 'Mijn beweging' en je weet meteen hoeveel calorieën je hebt verbrand. Ook zie je gelijk of jouw inspanningen meetellen als beweging of sport.

 

 

 

 

 

Beweegrichtlijn 2017: 4 t/m 17 jaar, volwassenen en ouderen

 

4 t/m 17 jaar:

  • Bewegen is goed, meer bewegen is beter
  • Doe minstens 1 uur per dag matige of zwaar intensieve inspanning
  • Doe minstens 3x per week spier- en botversterkende activiteiten
  • Voorkom veel stilzitten

 

Meer informatie over de beweegrichtlijnen vind je bij het Kenniscentrum Sport & Bewegen. Wil je weten of je aan de beweegrichtlijn voldoet? Vul de Beweegrichtlijnentest van Kenniscentrum Sport & Bewegen in!

 

 

 

MET-waarde

Alle vormen van bewegen hebben een waarde gekregen waarmee je kunt berekenen hoeveel deze manier van bewegen aan je energieverbruik bijdraagt: de MET-waarde. Hoe zwaarder de activiteit, hoe hoger deze MET-waarde.

De lijst van activiteiten en hun MET-waarden vind je in onze encyclopedie. Een MET-waarde van 3,0 tot en met 5,9 MET is een matig intensieve activiteit. Zwaar intensieve activiteiten hebben een MET-waarde van 6 of hoger.

 

 


Tips voor spierversterkende, botversterkende en balansoefeningen? Bekijk de tips op allesoversport.nl.

 

Reageer