Sommige volwassenen...

  • 22 June 2023
  • 3 reacties
  • 49 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Gegroet lieve medemensen,

ik zit op dit moment even in zo'n denk bui (herkenbaar?). Ik dacht net na over mijn observatie van sommige volwassenen. Sommige volwassenen zijn net kinderen, maar dan in een ander hoesje, met meer verantwoordelijkheden. Soms kan ik hier wel mee opschieten, als volwassene wat jeugdelijker zijn. Maar soms hindert het mij wel. Als dit gedrag hun bijvoorbeeld weghoudt van hun verantwoordelijkheden. Dan vraag ik me echt af of ze niet veel beter moeten weten dan mij (een kind van 14), en zelfs ik kan dan inzien dat hun houding moet verbeteren. Persoonlijk verwacht ik van volwassene dat ze wel meer weten, en stil kunnen staan bij bepaalde dingen, ivm. het feit dat ze meer levenservaring hebben, school hebben afgerond enz. Natuurlijk snap ik dat volwassene ook breaks nodig hebben, maar sommige volwassene vertonen echt egoïstisch en kinderachtig gedrag… maar goed.

(dit bericht is niet gericht op specifieke mensen!)

(+ geen idee welk subforum ik hierbij moest zetten hahaha)

groetjes, iemand ;)


3 reacties

Reputatie 5
Badge +1

Hay,

Je hebt inderdaad verschillende soorten volwassenen, blijft grappig om daar over na te denken!

Sommige zijn geweldig en dan denk ik: Even onthouden wat ik zo geweldig aan ze vindt en dat dan ook doen!

Als ze irritant doen denk ik: Oké dat moet ik dus NIET doen!

Op die manier zijn alle volwassenen voorbeelden! Zullen ze leuk vinden 😂

Groeten, LittleMe

Mijn moeder is soms net een puber.  Maar zonder gekke streken. Ik kan er meestal heel hard om lachen maar soms vind ik het hartstikke irritant. Dan gaan mijn vriendinnen vragen of ze erbij komt zitten als we chillen. Dat vind ik echt heel stom.  

Ik vind vaag die serieuze volwassenen vaak wel erger die altijd uit de hoogte doen.  Dan maar liever iemand die wat jonger doet

Reputatie 7
Badge +17

Hoi ik ga nog verder, ik denk dat "vol"wassen niet bestaat.  Veel mensen komen misschien een eind in de buurt van wat er algemeen wordt verwacht, maar ook heel veel niet.  Als je bijvoorbeeld ziet hoeveel 'volwassen' mensen serieus geloven dat de aarde plat is en dat er vliegtuigen rondvliegen met chemische stoffen die onze gedachten beïnvloeden, dan denk ik echt niet dat zulke mensen volgens de normen super volwassenen zijn.  Wettelijk misschien wel maar qua denken en doen zijn er pubers die verstandiger zijn zeg maar. Maarja zo kun je dus ook discussiëren over wat volwassenen nou eigenlijk is.  Dat gaat nu te diep denk, maar voor mezelf weet ik dat ik nog zeker niet "volwassenen" ben zoals dat wordt gezien in deze maatschappij. En daar geniet ik nog mooi ff van 😄 

Groetjes liefs Tartan X 

Reageer