Skip to main content

slapen in een warme tent

  • 14 July 2024
  • 8 reacties
  • 76 Bekeken

Hoi! Ik ben nu op een camping en mijn tent is echt heel warm, heeft iemand tips?

8 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Heyy @MJ_HeeHee,

Dat is niet chill.. Kan je misschien een kleine ventilator bij je hebben in je tent voor wat verkoeling? Je kan ook kijken of je schaduw kan creëren bij je tent zodat de zon er overdag niet volop op staat dat zorgt denk ik ook wel voor verkoeling. 

Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 5
Badge +1

@ItsJustMe echt heel erg bedankt😁

Reputatie 7
Badge +19

Hoi hoi, ja vooral kunststoffen tenten worden loei heet als de zon er op staat. Maar met een goed zonnetje wordt bijna elke tent een oven.  Doe je eerlijk gezegd niet heel veel aan, behalve zorgen dat je in de schaduw blijft ( tent aan de oostkant tegen de struiken of naast een bomenrij doe ik altijd). Je kunt misschien een windscherm er voor, naast of achter zetten, in elk geval altijd aan de oost-kant . Gebruik daarvoor Maps of een kompas app. Zet dat scherm er redelijk dicht bij, dan is er een groter oppervlak van je tent beschermt en kook je in ieder geval wel een uur, 2 uur later je tent uit 😉 Of je moet echt helemaal onder de bomen kunnen staan, nog beter! Succes!

Groetjes liefs Tartan X

Hoi @MJ_HeeHee!

Oh dat is wel irritant! Misschien kun je ´s nachts de deur (wat je een deur noemt haha) opendoen en er een hor voordoen als je die hebt. ´s Nachts kan het een stuk koeler zijn

X Anoniema 😘

Reputatie 7
Badge +14

Hey lieve @Anoniema  daar heb je zeker gelijk in. Maar een tent wordt bij het eerste zonnestraaltje al stovend warm van binnen 😰 daar is weinig voor nodig. Het beste is zoals mede scout  @Tartan14  zegt, zorgen dat de ☀️ er niet direct op schijnt 😊 anders is het er niet te harden zo warm 🥵 xd. Zelfs op winterkamp wordt een tent echt niet te doen als de zon er pal op staat haha. Heel apart eig.. 

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +17

Tja, heel veel kun je niet meer doen nee. Gewoon de tips van @Tartan14 gebruiken en het komt wel goed:)

Groetjes mij @Anoniemxv 

Reputatie 7
Badge +5

Daar heb ik ook last van, maar zodra het afkoelt de boel open gooien. En als het echt niet te doen is haal ik m’n luchtbed uit de tent en slaap ik buiten de tent

Reputatie 6
Badge +3

Jaa dat is echt vervelend, wat ik meestal doe is overdag niet in de tent maar pas als ik ga slapen dan is die wat afgekoeld. 

Of inderdaad in de schaduw zetten. 

 

Liefs 

Anoniem789 

Reageer