Skip to main content
Vraag

Sinterklaas en kerstmis

• December 1, 2025
  • 10 reacties
  • 85 Bekeken

olifant_Hocky
Forum|alt.badge.img+5

Wat staat er allemaal op jullie verlanglijstje voor sinterklaas en kerst laat het gerust weten 

10 reacties

Yusa
Forum|alt.badge.img+13
  • Topper
  • December 1, 2025

Hoi, zaterdagmiddag hebben wij sinterklaas al gevierd, dus staat er ook niks meer op mn verlanglijstje. Kerst vieren we hier nooit. 

Liefs Yusa 😘

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • December 1, 2025

Hoi,

Voor Sinterklaas krijg ik niks, want ja we weten al hoe het in elkaar zit en voor kerst hoop ik op kleren eigenlijk en op de Sabrina Carpenter parfum (ruikt super lekker).

Groetjes,

ghast

Diana
Forum|alt.badge.img+11
  • Vaste gast
  • December 1, 2025

Sinterklaas brengt marsepein en speculaas en chocolade: wat wil een mens nog meer?

Voor kerst geven wij geen cadeautjes.  Soms iets kleins zoals een boek of een muts maar net zo vaak helemaal niets. 

PietPirat
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • December 1, 2025

Ik heb voor Sinterklaas een adventkalender met thee gevraagd, het klinkt een beetje suf maar daar ben ik dol op. Verder heb ik een BLAHAJ (zo’n haaienknuffel van de IKEA die nu best wel trendy is), en een CD met de Minecraft soundtrack op mijn verlanglijstje staan. Met Kerst doen wij geen cadeautjes.

Tover01
Forum|alt.badge.img+18
  • Ster
  • December 1, 2025

Hey! Wij doen heel kleine leuke cadeautjes met een 'vieze' surprise (koude spaghetti bijvoorbeeld in een zak) en lekker melig. Ik heb dit jaar geen echte diepe verlangens. Een extra powerbank zou ik nog wel willen met een zonnepaneeltje. En we doneren aan iets voor mensen die het nodig hebben. Met kerst hangen we een stevige tas aan de deur met blikken eten en soep erin. Die wordt opgehaald door mensen uit de buurt die dat weer verdelen. 

Liefs, Tover xxx

Diana
Forum|alt.badge.img+11
  • Vaste gast
  • December 1, 2025

Wij spelen met Sinterklaas met ons gezin en grootouders wel een sinterklaasspel.  Iedereen brengt een leuk cadeau mee en een stom cadeau en dan moet je er aan de hand van heel ingewikkelde spelregels voor zorgen dat je eindigt met leuke cadeaus en de anderen met de stomme.  Doorgeven en ontfutselen en zo.  Het gaat natuurlijk niet om de cadeaus maar om de slappe lach.

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • December 2, 2025

Een vriendin het liefst maar ja dat zit er niet in denk in😔

We doen met sinterklaas lootjes trekken via zo’n app en dan  kopen we iets kleins voor elkaar (10-15 euro max). Ouders kopen ook nog wel wat voor ons want broertje van 12 heeft nog niet zoveel geld haha. Vinden jullie het ook altijd moeilijk wat je moet vragen? Ik kijk altijd bij bol bij goedkope games of boeken en zet daar dan wat van op de lijst alleen zou ik het liefst een bol of playstation store cadeaukaart willen maar dat vind ik lullig om te vragen. Niet denken dat ik ondankbaar ben of zo want dat ben ik echt niet. ​

@Tover01 Wow, dat doneren vind ik echt heel mooi!

Ander
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • December 2, 2025

@olifant_Hocky  hej olifant - Met Sinterklaas wil & krijg ik alleen chocolade en marsepeinen beestjes , met Kerst is er niks want het feestje is met oudjaar maar we doen geen verlang lijsten meer dus heb ik geen idee wat het gaat worden (ik heb natuurlyk wel verlangen naar dingen maar die durf ik sws niet aan iemand van de familie vragen, maar ik krijg en geef wel cadaeutjes aan mijn bff) 

@Diana hej Diana - die regels voor jullie sinterklaasspel wil ik wel kennen, hoe werkt het dan? is het iets zelf uitgevonden of staat het ergens online? 

Diana
Forum|alt.badge.img+11
  • Vaste gast
  • December 2, 2025

@Ander zoiets, maar dan met nog enkele specifieke huisregels om de chaos op te stoken: Sinterklaas dobbelspel: de spelregels op een rijtje. | Weethetsnel.nl

eendje
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • December 2, 2025

wij vieren sinterklaas niet haha maar er zijn op de een of andere manier altijd pepernoten in huis😂

voor kerst heb ik voor een verzwaringsknuffel gevraagd en een lekker warme pyjama. Wel hebben mijn ouders nog wat andere cadeautjes onder de boom gelegd (van de kerstman natuurlijk he😗) wij vieren kerst vaak wel groots voor de gezelligheid