Skip to main content
Vraag

Scouting ervaringen?

ItsJustMe
Forum|alt.badge.img+14

Hii! Ik voel me dus best wel eenzaam en heb ook al een topic gemaakt over mijn gedachtes enzo. Ik kreeg toen van jullie de tip om misschien te kijken of scouting iets voor me is. Daar heb ik me in verdiept en dat lijkt me best wel leuk ook omdat ik daar misschien wel gewoon mezelf kan zijn zonder rare opmerkingen en hopelijk kan ik daar misschien wat nieuwe vrienden maken. Ik vroeg me af of de mensen die op scouting zitten misschien wat ervaringen willen vertellen over scouting want ik wil graag een beetje weten hoe het daar gaat want ik wil er misschien wel op. Hoe gaat het op scouting en wat doen jullie eigenlijk allemaal voor dingen met elkaar? En weten jullie nog hoe jullie eerste keren op scouting waren want je wordt toch ook geïnstalleerd ofzo? Groetjes van ItsJustMe :)

13 reacties

• 0 reacties
  • 12 maart 2024

Wij hebben bijvoorbeeld afgelopen zaterdag gekookt,je kreeg per groepje 5 euro om naar de winkel te gaan. Je mocht helemaal zelf weten wat je ging maken. Mijn groepje maakte appelflappen,een ander groepje maakte hamburgers en weer een andere maakte oreotaart. We doen ook vaak actieve dingen, zoals kanoen of fietsen. ik raad het je echt aan, het is geweldig! Zelf kan ik daardoor nooit wachten tot het zaterdag is.

• 0 reacties
  • 13 maart 2024

Hier zijn mijn ervaringen;)

Het begon altijd als ik me goed herinner met iets doen (bouwen enzo) en dan gingen we drinken en naar huis.

Dat is het enige dat ik me herinner.

Ik vind het jammer dat ik er af ben gegaan maar ik werd er gepest.

Hopelijk heb je hier iets aan!

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Tartan15
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • 3309 reacties
  • 13 maart 2024

Hoi hoi, hier is nog een topic waar je ook verhaaltjes vind van ervaringen 😉 ikzelf vind het in elk geval nog steeds super leuk en vooral omdat je zoveel verschillende dingen doet. En de kampen zijn ook vet. Maar kijk hier maar eens: 

Groetjes liefs Tartan X 

ItsJustMe
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • 1676 reacties
  • 13 maart 2024

Thanks voor jullie reacties!

@Tartan14 ik zal dat topic even doorlezen ik wist niet dat er al een topic over was gemaakt bedankt voor het delen!😄

Liefs van mij😊

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • 84 reacties
  • 16 maart 2025

Hoiii! Ik ben HEEEEL laat maar ik ben niet zo goed in info opzoeken, maar zit je nu/zat op scouting, en als je nog zit te twijfelen dan heb ik hier nog wat dingen over scouting, er is bij ons toen we 100 jaar bestonden gezegd, “er ontstaan hier vriendschappen voor het leven” dat is zeker waar!! Verder hebben we ook kampen/kampjes, laatst buitenland zomerkamp naar België! Helemaal geweldig!! Verder kan je hier bij onze scouting echt jezelf zijn. Ik zou het grappig vinden om te weten hoe het er nu mee zit kwa scouting!! 
veel liefsssss!! 

Tover01
Forum|alt.badge.img+16
  • Ster
  • 2517 reacties
  • 16 maart 2025

Hey! Ik zit er ook al een  jaar en 2 maanden bij en het is het beste wat ik ooit besloten heb! Super leuk en je kunt ontzettend veel verschillende dingen doen. En er zitten heel leuke meiden en jongens bij en de sfeer is top! Ik ben echt blij dat ik er bij ben gegaan! 

Liefs, Tover xxx

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • 163 reacties
  • 17 maart 2025

Hoi, het klinkt erg leuk! Hebben jullie allemaal bij scouting ook speciale kleding aan? Ik vind het er wel leuk uitzien zover ik het ken! 

Groetjes Tjempie xxx

Tartan15
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • 3309 reacties
  • 17 maart 2025

Hoi hoi ​@Tjempie ja veel scouts hebben wel scout-kleding, net als sportclubs ook een tenue hebben of muziekverenigingen.   Ikzelf heb meestal een witte cap met zwarte rand en een symbooltje erop, een blauwe polo of shirt of blouse met een geel rood blauwe sjaal. Op dat shirt/polo/blouse zitten een paar badges en een bandje met je groepsnaam.  Vaak ook een provincie vlaggetje. Verder heb ik een licht blauwe kniebroek en donkere sokken met een geel randje.  Vaak stevige schoenen. En dat blauwe is omdat ik bij een water Scouting groep zit. Bijvoorbeeld ​@Tover01  heeft een andere kleur shirt/blouse 🙂wij hebben er nog een riem bij waar wat tools aanzitten zoals een multitool en een zaklamp en kompashouder. Ik vind de outfit zelf iig wel cool 😊. 

Groetjes liefs Tartan X 

Tover01
Forum|alt.badge.img+16
  • Ster
  • 2517 reacties
  • 17 maart 2025

Hey ​@Tjempie  ja ik heb dat ook. Lijkt wel op dat van ​@Tartan15  alleen mijn cap is dan weer donkerblauw xD. En zoals Tartan zo mooi zegt het shirt/blouse/vest bij ons is een soort kaki, licht bruin groen. Mijn sjaal/das is groen met een donkerrood lijntje er omheen. Ook badges op de bovenkleding.  Ik draag de donkergroene korte broek, vind ik ook  het mooiste.  Ik heb er grijs-blauwe knielange sokken bij, meestal afgerold tot mn enkels en ook stevige schoenen waar je goed op kunt lopen. 

Liefs Tover xxxx

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • 163 reacties
  • 18 maart 2025

Hoi ​@Tartan15  en ​@Tover01  dat klinkt echt super stoer en het staat vast heel mooi! Leuke kleding! Zeker cool Tartan!   Groetjes Tjempie xxx

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • 84 reacties
  • 23 maart 2025
Tartan15 schreef:

Hoi hoi ​@Tjempie ja veel scouts hebben wel scout-kleding, net als sportclubs ook een tenue hebben of muziekverenigingen.   Ikzelf heb meestal een witte cap met zwarte rand en een symbooltje erop, een blauwe polo of shirt of blouse met een geel rood blauwe sjaal. Op dat shirt/polo/blouse zitten een paar badges en een bandje met je groepsnaam.  Vaak ook een provincie vlaggetje. Verder heb ik een licht blauwe kniebroek en donkere sokken met een geel randje.  Vaak stevige schoenen. En dat blauwe is omdat ik bij een water Scouting groep zit. Bijvoorbeeld ​@Tover01  heeft een andere kleur shirt/blouse 🙂wij hebben er nog een riem bij waar wat tools aanzitten zoals een multitool en een zaklamp en kompashouder. Ik vind de outfit zelf iig wel cool 😊. 

Groetjes liefs Tartan X 

AYO! dat klinkt zo cool, wij hebben een beige blouse met een hoop badges, onze das is oranje en blauw!! Verder mogen we broeken dragen enz en we hadden bij 100 jaar bestaan shirts gekregen maar die is ondertussen iedereen al te klein 😭 ik ben de oudste thuis dus kan ook niet van m’n zusje aan 😔 Maar het uniform van jullie is veel leuker! 

Tartan15
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • 3309 reacties
  • 25 maart 2025

Hoi hoi ​@Vinera  dankjewel !  Maar de landscouts kleding vind ik ook mooi hoor 😍en badges verzamelen is leuk!  Ohja en we kunnen trouwens ook (voor wie dat wil) een rok kiezen in dezelfde stof en kleur, ook knielang.  Ik "scout”zelf wel eens in mijn kilt, dat mag ook 😊 Groetjes liefs Tartan X

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • 84 reacties
  • 25 maart 2025
Tartan15 schreef:

Hoi hoi ​@Vinera  dankjewel !  Maar de landscouts kleding vind ik ook mooi hoor 😍en badges verzamelen is leuk!  Ohja en we kunnen trouwens ook (voor wie dat wil) een rok kiezen in dezelfde stof en kleur, ook knielang.  Ik "scout”zelf wel eens in mijn kilt, dat mag ook 😊 Groetjes liefs Tartan X

een kilt wowowo!! das oprecht zoo cool! bij ons mag je ook gwn alles aan maar blouse en das zijn verplicht soortvan! verder is het niet handig om slippers aan te doen naar scouting want ja.. er gebeuren nog wel wat dingen somss!! 

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen