Schietspellen


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey iedereen!
Ik ben de laatste tijd in mijn hoofd veel bezig met schietspellen.
Dit komt ook denk ik door mijn pfeifer, waar ik al een paar maanden door thuis zit, en ik al die frestratie van me af wil knallen.
Ik heb alleen een probleempje: Mijn ouders houden niet van schietspellen, zij denken dan meteen aan oorlogen in de echte wereld, en daarom mag ik ze niet.
Ik ben een jongen van 13, en letterlijk iedereen uit mijn klas speelt games zoals Call of Duty, Assasins Creed, en andere schietspellen, en daarom voel ik me een beetje buitenspel gezet.

Hoe zit het bij jullie met schietspellen?
Mogen jullie het al eerder dan de geadviseerde leeftijd?
Wat vinden jullie ouders ervan?

Laat het me weten!
Groetjes, Xx_iemand_xX

11 reacties

Als je steam hebt kun je gratis Team Fotress 2 downloaden, dat hoeven je ouders niet per se te weten 😉
Vind dat je ouders nog aardig redelijk zijn. Ik mocht het ook niet toen ik 13 was, want 18+ is voor 18+.
Echter kan je wel spellen spelen die 12+ zijn, en met een beetje geluk 16+
Hey Donar Rab en WatMoekdoen,
Bedankt voor jullie reacties!

Donar Rab, ja ik heb steam, ik heb al dat spel gedownload, maar ik heb er niet echt een gevoel bij dat ik mijn frestratie erin kan uiten.

WatMoekdoen, voelde jij je toen ook niet buitenspel gezet?
Ik weet dat 18+ voor 18+ is, maar ik hoor ook veel mensen zeggen dat dat maaar een  adviesleeftijd is.
Zelf vind ik het wel een beetje klets dat het maar mag voor 18+ want ik vind dat een spel maar een spel is.

Groetjes,
Xx_iemand_xX
Nee en Ja, wel als je bij andere bent en je ziet ze GTA spelen, dan dacht ik dat wil ik thuis ook kunnen.
Nee, omdat ik die spelletjes zelf niet zo super vind, in mijn tijd was het spel Runescape heel populair en dat heb ik toen ook gespeeld.
Daarna kwam het spel Minecraft wat ik met vrienden heb lopen spelen, dus voor ik het wist was ik 15 en toen deden me ouders niet zo moeilijk meer.
Want 15 ligt dicht bij 16 dus dat mag dan, en dan is 18 (wat meestal 17 is) ook niet meer zo ver weg.

Nogmaals zelf vind ik spellen als Far cry 3 , zombie shooters (Black Ops) , niks aan. Maar spellen als Gta en battlefield dan weer wel.

Soms is de leeftijd ook te maken met eht denk vermogen dat je dan zal moeten hebben, bijvoorbeeld tegen je verlies kunnen.
Ik snap je probleem en ik heb het hier ook gehad.
Eerst deed ik het stiekem, je weet wel zeggen dat je huiswerk aan het maken bent maar dan gamen
Ik heb ook van een paar vrienden games gekregen om te spelen
Later toen ze het een paar keer zagen vonden ze het niet heel erg ik had ze laten zien dat je vooral mensen moet helpen al was dat niet zo
Ze vonden het toen wel goed opzich, maar nog niet helemaal
ik zou gewoon proberen af te spreken dat je het bijvoorbeeld een paar keer in de week doet ofzo

Veel succes 😃
Ik zat in de zelfde situatie. Maar nu vinden Mn ouders het goed ik denk gewoon proberen afspraken maken. En bijvoorbeeld punten gebruiken zoals: ik heb goede cijvers of ik doe veel aan sport en ik spreek vaak af met vrienden. Ook een goede tip is er over praten in de vakantie (dan zijn je ouders minde gestresst.) suc6 ?
Hoe zit het bij jullie met schietspellen?
Die speel ik en nogal wat mensen uit mijn omgeving.

Mogen jullie het al eerder dan de geadviseerde leeftijd?
Jep, maar 18+ geeft gewoon aan dat er (grof) geweld in zit en vaak hints van drugsgebruik e.d.

Wat vinden jullie ouders ervan?
Hen maakt het niet zoveel uit.

"Ik ben een jongen van 13, en letterlijk iedereen uit mijn klas speelt games zoals Call of Duty, Assasins Creed, en andere schietspellen, en daarom voel ik me een beetje buitenspel gezet."

Maarrr Assassin's Creed (zo spel je het) is geen schietspel, maar een stealth game.
Er zijn wel wat vuurwapens in de game, maar daar is de game niet op gericht.
Hoe zit het bij jullie met schietspellen?
Ik vind ze wel leuk, maar ben er erg slecht in.

Mogen jullie het al eerder dan de geadviseerde leeftijd?
Ja, want mijn ouders vertrouwen mij dat ik geen mensen ga neerknallen, omdat ik dat in GTA heb gedaan. Ook vertrouwen ze erop dat als ik het eng zou vinden, ik het niet zou spelen. Ik kreeg ook een Call of Duty van de zoon van m'n moeders vriend.

Wat vinden jullie ouders ervan?
Liever niet, vindt m'n moeder, maar iedereen speelt het, so what. M'n moeder stond naast me om de verkoper toestemming te geven toen ik GTA kocht. Mijn vader zit naast me en kijkt mee wanneer ik het speel, omdat hij het zelf een coole game vindt en speelt Call of Duty.

Ik vind het ook altijd lekker om random mensen in een schietspel neer te knallen. Ik ben dan een meisje, dus mijn vrienden doen dit niet echt, wel 1, maar mijn andere vrienden snappen mij niet hierin ^.^

Gr. Pin
Hoe zit het bij jullie met schietspellen?
Bij mij mag het maar mn vader wil niet dat ik spelen zo als COD ga spelen omdat die te onrealistisch zijn
Mogen jullie het al eerder dan de geadviseerde leeftijd? Ja
Wat vinden jullie ouders ervan? Goed maar ik moet wel in zien wat voor geweld er in zit en hoe dat in het echt zou zijn
Ik heb laatst van mn vader mkxl gekregen, was alleen mn moeder nie blij mee, meteen met fking mileena heel iemands kop dr af getrokken en zn gezivht op gevreten... dus ja en ik ben 15 btw. En mkx op mn laptop kocht ik toen ik 13 was... dus je beetje jong denk ik
Reputatie 1
Badge

Mocht wel 16+ mogen vind ik apex legends een goede keus voor 16+ shooters

Reageer