Skip to main content

Schermtijd

• September 4, 2025
  • 1 reactie
  • 30 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb dus schermtijd op mijn telefoon en laptop en eigenlijk alles wat je kunt bedenken. Op mijn playstation mag ik 1 uur per dag, en op mijn nintendo geld het zelfde. Mijn laptop kan ik alleen in tussen 7 uur in de ochtend en 9 uur in de avond. En dit alles is in principe geen probleem, maar op mijn telefoon mag ik ook 1 uur per dag. Ik ben inmiddels 15 jaar oud en niemand om me heen heeft schermtijd. Het voelt niet normaal en ik ben er best boos over. Ik kan nooit even scrollen om tot rust te komen. Ik mag ook geen tiktok, insta, etc. en ik voel me zelfs bellemerd om contact te hebben met vrienden omdat ik ook niet op whatsapp kan na een uurtje. Ik hoor graag jullie mening.

1 reactie

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 5, 2025

Awh, dat klinkt echt frustrerend! 😣 Ik snap helemaal dat je boos wordt. Jij bent 15 en bijna al je vrienden hebben bijna geen beperkingen, dus het voelt oneerlijk. Het is logisch dat je even wilt scrollen of met vrienden wil appen om tot rust te komen.

Praat rustig met je ouders: Leg uit hoe je je voelt, dat je jezelf afgesloten voelt van vrienden en dat het je stress geeft. Vertel dat je verantwoordelijkheid kunt nemen en niet altijd online hoeft te zijn, maar soms wel even wilt scrollen of appen.

Stel een compromis voor: Bijvoorbeeld een halfuur extra schermtijd of toestemming voor sociale apps op bepaalde momenten, zodat je toch contact kan houden met vrienden.

Gebruik schermtijd slim: Als je toch beperkt bent, plan dan momenten om dingen te doen die je echt leuk vindt of ontspannend vindt, zodat het voelt alsof je er iets aan hebt.

Het is niet raar dat je je gefrustreerd voelt. Ouders doen dit meestal omdat ze het goed bedoelen, maar het kan best oneerlijk voelen als je ouder wordt. 💛

xx liefs Wolf 🐺