Skip to main content

Recepten

• April 8, 2022
  • 57 reacties
  • 1150 Bekeken

Toon eerste bericht

57 reacties

• December 2, 2024

OH MENSEN IK HEB HIER 3 MEGA LEKKERE RECEPTEN!

Ik ben nogal fan van vlees, maakt niet uit hoe duur of goedkoop het is, als het maar lekker is.

(….)

Eetsmakelijk!!!! (Ik heb alle recepten een keer geprobeerd, ze waren allemaal lekker!)

De enige bron die ik heb gebruikt is voor het vlaamse stoofvlees, dat is van ´Evie kookt´.

Liefs Bliss.

Haha, wauw, wat een enthousiasme, de laatste is echt simpel 😅 En biefstuk is altijd lekker 

• March 13, 2025

Heyy, 

Hier een recept voor pasta à la Eenmeisje004 :). 

Ingrediënten

1 chorizo/cervelaatworst  

1 pakje/zakje spekreepjes

2 blikjes tomaten blokjes 

1 blikje tomatenpuree (70 gr) 

200 ml rode wijn

peterselie 

1 ui 

teentjes knoflook naar smaak

Peper en zout

groente naar keuze: ik heb 2 wortels, een bakje champignons, een courgette en een paprika erin gemieterd :)

Pasta naar keuze, ik heb fusilli gebruikt

Zo maak je het: 

Kook de pasta zoals het op de verpakking staat.

Snij de groenten, knoflook, ui en peterselie in stukjes. Snij de chorizo in blokjes. Verwarm de pan en doe er een beetje olie in. Gooi de chorizo samen met de spekjes in de pan en bak het aan,  waarna je het blikje tomatenpuree erbij doet. Als dat een beetje aangebakken is, mag de ui en knoflook in de pan en fruit het aan. Daarna wiep je de groente erin en bak je ze even. De peterselie niet vergeten natuurlijk. Als alles een paar minuutjes heeft gebakken  mag de rode wijn erin, samen met de tomatenblokjes. Voeg peper en zout toe naar smaak. Als de pasta klaar is giet je het af, een klein beetje pasta water bewaren om de saus mee te binden. Gooi de pasta bij de saus, of niet en serveer het apart van elkaar, wat je maar wilt. Et voila! Je pasta is klaar. :) 

Mijn oma vond het erg lekker. 

xx Eenmeisje004

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • March 13, 2025

@Eenmeisje004  😋 mmm dat lijkt me echt lekker!! Liefs, Tover xxx

• May 28, 2025

Heyy allemaal, 

hier nog een laatste recept: 

De Brownies van Laura’s bakery bak ik vaak. Erg lekker. Ook lekker met walnoten erdoor. :) 

xx Eenmeisje004

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 6, 2025

Ik heb gister dit gemaakt samen met een vriendinnetje van me, was super erg lekker en vega.

Voor 4 personen

Ingrediënten:

• 1 verpakking (250 g) gekoelde tortellini (met kaas of naar keuze)

• 250 ml slagroom

• 75 g zongedroogde tomaten, fijngehakt

• 2 handen verse spinazie (ca. 60 g)

• 50 g geraspte Parmezaanse kaas

• 2 teentjes knoflook, fijngehakt

• 1 theelepel Italiaanse kruiden

• Zout en peper naar smaak

• Verse peterselie, fijngehakt, ter garnering

Bereidingswijze:

1. Kook de tortellini volgens de aanwijzingen op de verpakking. Giet af en zet apart.

2. Verhit een scheutje olijfolie in een grote koekenpan op middelhoog vuur. Fruit de knoflook tot deze geurt, ongeveer 1 minuut.

3. Zet het vuur laag en voeg de slagroom toe aan de pan. Roer tot het begint te pruttelen. Voeg dan de zongedroogde tomaten en Italiaanse kruiden toe en laat de saus 2-3 minuten indikken.

4. Roer de verse spinazie erdoor en laat slinken, ongeveer 2 minuten.

5. Voeg de gekookte tortellini toe aan de saus en schep voorzichtig om tot alles goed bedekt is. Roer de Parmezaanse kaas erdoor en breng op smaak met zout en peper.

6. Verdeel de tortellini over de borden en garneer met extra Parmezaanse kaas en wat verse peterselie.

Bron: https://slimmingviolet.com/tortellini-recipes/

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • January 4, 2026

Oh iedereen wat leuk en lekker zo'n topic 😋🤭

INGREDIËNTEN VOOR 4 PERSONEN

• 400 g Pompoenblokjes
• 400 g geschoonde spruiten
• 100 g ongebrande ongezouten pecannoten
• 100 g gedroogde cranberry’s
• 2 el milde olijfolie
• 2 el bloemenhoning
• 1 ovenschaal 20 x 30 cm

BEREIDING

• Verwarm de oven voor tot 200 °C.

• Verdeel de pompoen, spruiten, pecannoten en cranberry’s over de ovenschaal. Voeg de olie en honing toe en schep om. Breng op smaak.
• Rooster 20 min. in de oven. Schep halverwege de baktijd om. Neem uit de oven, schep in een schaal en serveer.

bronvermelding: https://www.jumbo.com/recepten/geroosterde-pompoen-en-spruiten-1000277 Tuurlijk ben ik ook tegen plagiaat @KT  Ben erg geïnteresseerd in juridische dingen dus ik weet er ook wat van 🙂

Liefs Yusa 😘

• January 5, 2026

Pasta Puttanesca

Aantal personen : 4

• 4 tenen knoflook

• 135 g taggia olijven zonder pit

• 15 g verse platte peterselie

• 4 el extra vierge olijfolie

• ansjovisfilets in olijfolie

• ½ tl chilivlokken

• 3 el kappertjes

• 1 el tomatenpuree in blik