Skip to main content

prof club

• June 22, 2025
  • 1 reactie
  • 27 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Hai allemaal ik speel sinds mijn 7de in de jeugdopleiding van een professionele club. Maar ik zit te twijfelen om te stoppen met voetbal en gewoon weer bij een amateur club aan te sluiten. Ik train 4 dagen in de week en dan zaterdag een wedstrijd. Hierdoor ben ik meestal bij een gastgezin. Maar nu in de zomer dat ik gewoon thuis ben kom ik er achter hoe erg ik ze eigenlijk mis.... maar stoppen voelt ook een beetje als me droom weggooien... iemand adviezen? En tuurlijk heb ik al wel gesprekken bij me club over hoe we dit kunnen oplossen en spelers uit me team maar misschien hebben mensen die hier niks mee te maken hebben een andere kijk op? Alle tips zijn welkom!

1 reactie

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 6, 2025

Hey ​@Jack! Ik snap dat je worstelt met de keuze om te stoppen bij de profjeugdopleiding en terug te gaan naar een amateurclub. Het is zwaar om vier keer per week te trainen en ook nog eens vaak bij een gastgezin te wonen, vooral nu je merkt hoe erg je je familie mist. Stoppen voelt alsof je je droom weggooit, maar soms kan meer balans je juist gelukkiger maken.

Luister goed naar wat jij écht belangrijk vindt: wil je koste wat het kost prof worden, of wil je vooral plezier hebben en dichtbij je familie zijn? Misschien is er een middenweg, zoals minder intensief trainen of meer tijd thuis, waar je met je club over kunt praten. Onthoud dat stoppen niet het einde van je voetbalcarrière hoeft te zijn, je kunt altijd bij een amateurclub blijven spelen en alsnog genieten van de sport.

Praat hierover ook met mensen buiten je voetbalwereld voor een frisse blik, en als het helpt, zoek begeleiding van een coach of sportpsycholoog. Uiteindelijk gaat het erom wat jou gelukkig maakt en wat het beste voelt voor jouw mentale gezondheid. Je mag echt kiezen voor jezelf en wat jou het meeste brengt.

xx liefs Wolf 🐺