Skip to main content

Patat of Friet?

  • 2 June 2024
  • 17 reacties
  • 151 Bekeken

Ik merk dat deze discussie al best lang loopt. Daarom heb ik een poll gemaakt.

Als je het leuk vindt mag je ook je favo snack en sausjes delen.

Als je een ander woord gebruikt ben ik zeer benieuwd!

 

Ik heb Friet gekozen. Vind ik logischer klinken. Mijn favo sausje is mayo. Mijn Favo snack een XXL Frikadel 😋

Liefs @NoahLovesYou 


Hey,

Ik zeg Friet, deze kaart had ik trouwens ook een keer gezien🙂 Ik woon in patat gebied en de meeste mensen zeggen dat ook, maar ja mijn ouders zeggen friet dus ik heb het zo aangeleerd😉

Ik neem zelf altijd mayonaise, en soms een groente kroket omdat ik vegetariër ben. Dat is bij sommige snackbars heel lekker maar andere echt niet, doorweekt en zacht van het vet😅🤮 Oh ja en soms een grote augurk, heel raar misschien haha maar een snackbar aan het strand verkoopt dat en ik vind het wel lekker, maar daar gaan we maar iets van 1/2 keer per jaar heen.

 


Ik woon in België 

In België zegt iedereen friet ik heb in België nog nooit het woord patat gehoord wel voor aardappelen maar dat is dan weer wat anders

XXX Anymoymous


Hey! Ik ben patat gewend en friet is dan meer de dunne variant xd. Althans bij ons. Erbij: nasi schijf! Of pikanto curry of berehap met mayonaise of pindasaus 🥰😋 hihi. 

Liefs Tover xxx


Ik denk dat mijn favoriete sausje curry is. En ik heb graag kaassouffle, maar de andere snacks vind ik ook lekker.

Liefs, @boekenworm 


Hii!

Ik zeg altijd patat daar ben ik mee opgegroeid haha😅 Mijn favo sausje erbij is denk wel de klassieke mayonaise en soms curry of ketchup! Ohja saté erbij is ook wel lekker en een kroket erbij maakt het helemaal af!😋

Groetjess van ItsJustMe <3


Ik woon in het ''friet gedeelte'' van Nederland.


Ik woon in het “friet gedeelte” van Nederland, dus daardoor kies ik friet. Eigenlijk zou ik wel zeggen dat dikke friet “patat” is, maar zelf zeg ik dat nooit dus idk.


Ik zeg eigenlijk patat en friet. Ligt aan de situatie 

Groetjes mij @Anoniemxv 


Ik woon in het 'patat gedeelte' maar ik zeg meestal friet.

Net als wat @Anoniemxv zegt ligt het wel aan de situatie. Ik zeg bijvoorbeeld patat als ik een patatje om de hoek wil halen.

Liefs @NoahLovesYou


Ik woon ook in patatgebied😅


ik woon in het patat gedeelte en ik zeg aardappelstokjes. maar als ik geen zin heb om dat hele lange woord te zeggen zeg ik vaak patat.

dat is ook veel logischer. want je hebt potato en patat klinkt meer als dat dan friet


100%  patat ;)


Ik woon zelf ook in België net zoals @Anymoymous dus ik zeg ook friet en mijn favoriete saus is mayonaise erbij. Wat wij ook vaak op onze frietjes doen zijn satékruiden en wij nemen vaak als snack 'bitterballen'. Ik heb geen idee of dat in Nederland ook bestaat hahah x 

Liefs 

Anoniem789 


Nou, Ik vind dus dat het friet is en voor mij zal het ook altijd friet blijven, 

Bij de snackbar haal ik meestal:1 friet speciaal (mayo curry en uitjes) met de saus apart en 2 frikandellen.

 

Mvg,

Hans


Hey @Anoniem789  zeker kennen we bitterballen! Erg lekker en heel vaak worden die op feestjes rond gebracht. Het zijn een soort ronde kroketjes. 😋  Met mayo, curry of mosterd er op.  Zeer smakelijk! 

Liefs, Tover xxx

 


Hoi @NoahLovesYou,

Ik zeg eigenlijk meestal friet, maar ik woon in het patat-gedeelte.

Groetjes, Monkeyboy08


Reageer