Skip to main content

Hoii,

Ik had eigenlijk wel iets waar ik soms over nadenk, en ben wel benieuwd hoe jullie er in staan. Zou jij afspreken met iemand die je online kent? En wanneer vertrouw je iemand?

Ik heb nog nooit afgesproken met iemand, maar eigenlijk vertrouwen mensen me best snel. En ik heb natuurlijk ook geen slechte bedoelingen, maar ik denk dan wel, wat als iemand dat wel heeft… en dat gebeurt ook veel… Dus moet je dan eigenlijk voor de zekerheid maar gewoon met niemand online afspreken? Wat vinden jullie? 

En ook hier op het forum zijn dit soort dingen niet altijd goed gegaan. 😞 Laatst nog een topic dat iemand online goed contact heeft met iemand anders, en die deed alsof hij haar wou helpen met mentale struggles, maar toen ze afgesproken hadden ging hij haar verkrachten.

Hoii @Jesse08 ,

Hmm das lastig...

Snap wel wat je bedoelt hoor. Zelf sta ik er niet zo bij stil... maar als ik goed met iemand online contact heb durf ik wel af te spreken, maar niet bij mij of diegene thuis ofzo. En het is niet persé heel snel dat ik iemand vertrouw bv diegene zal eerst iets meer over zichzelf moeten praten voordat ik iets ga zeggen. Dus ik vertrouw pas echt iemand een beetje  als diegene veel over zichzelf praat maar ja dat kan ik natuurlijk ook niet controleren en dan is het allemaal alsnog de vraag... 

Het is niet gelijk zo dat je helemaal niet meer met iemand online contact kan hebben, maar kijk wel altijd uit met privé dingen.... zelf gooi ik nooit mijn problemen of iets zomaar op tafel want tegenwoordig is alles mogelijk om je alsnog persoonlijk te kunnen benaderen....

Het sowieso ook niet zo als ik hulp zoek voor mentale problemen ofzo dat ik dan  online alles op tafel ga gooien ookal heeft iemand precies hetzelfde... niet iedereen is te vertrouwen helaas :(

Hooi

Ik vertrouw helaas iemand best snel. Maar als ze vragen om mijn Snapchat of Whatsapp of Insta, zeg ik altijd dat ik het niet ga delen.

Liefs Anoniema

Hey @Jesse08 

Ik heb eigenlijk nog nooit zo'n situatie gehad. 

Op wat voor een site leer je dan iemand kennen?

Liefs @NoahLovesYou 

Hoi @Tinkerbell ,

Snap wat je bedoelt, helemaal stoppen hoeft ook weer niet, maar je weet het nooit… Ik probeer zelf wel zo voorzichtig mogelijk te zijn (eerst videobellen, langer contact en op een drukke plek) maar het is vooral dat ik me echt verbaas over hoe makkelijk sommige mensen zijn..

Hoi @NoahLovesYou ,

Die site had ik eerder wel genoemd, maar omdat er wel wat vage dingen gebeuren zeg ik het liever niet opnieuw (mag ook niet van de KT, had het gemeld om mijn links daarnaartoe te verwijderen). Niet iedereen is vaag natuurlijk maar ben daar niet meer actief. En ik ga nu voorlopig ook niet met iemand afspreken denk ik..

Hoi @NoahLovesYou ,

Die site had ik eerder wel genoemd, maar omdat er wel wat vage dingen gebeuren zeg ik het liever niet opnieuw (mag ook niet van de KT, had het gemeld om mijn links daarnaartoe te verwijderen). Niet iedereen is vaag natuurlijk maar ben daar niet meer actief. En ik ga nu voorlopig ook niet met iemand afspreken denk ik..

Snap ik. Ik denk dat ik persoonlijk nog niet ga beginnen aan zulk soort sites.

Bedankt voor de uitleg.

Liefs @NoahLovesYou 

Hey, ik heb een beetje hetzelfde antwoord als @NoahLovesYou . Ik heb dit nooit echt bij de hand gehad. Ik zou denk wel heel voorzichtig zijn en proberen of je ergens iets merkt. Aan reacties ofzo. Ik ben eig altijd erg voorzichtig met dingen online doen. 

Liefs, Tover xxx

Heehoii!

Mijn tip is om eerst ofc te videobellen, en uiteindelijk als je besluit af te spreken, doe het niet thuis, en neem een vriend/vriendin/ander persoon mee, zodat als er wat fout gaat zij in kunnen grijpen.

Bij mij duurt dat meestal echt wel lang hoor, voor ik met iemand afspreek. En dan natuurlijk in een drukke plek

Groetjes mij @Anoniemxv 

Heyy lieve @Jesse08,

Ik ben zelf erg moeilijk in het vertrouwen van online mensen.. Ik heb altijd van mijn moeder meegekregen om daar echt voorzichtig mee te zijn. Heb wel eens verteld dat ik vroeger een online vriendengroep had met mensen waarmee ik dan wel belde en soms gamede, maar ik heb nooit met hun irl afgesproken omdat ik dat gewoon niet durfde. Die groep is ondertussen al lang uit elkaar gevallen en dat vind ik prima zo.

Ik denk dat je wel kan afspreken met een online vriend/vriendin, maar vind dat je dat pas kan doen als je echt al een langere tijd contact met elkaar hebt en als je ook echt zeker weet dat het goed zit door bijvoorbeeld eerst een paar keer te videobellen. Zou voor een eerste afspraak ook altijd iemand meenemen voor de zekerheid en zou ook op een drukke plek afspreken in bijvoorbeeld de stad bij een terrasje ofzo! :)

Liefs, ItsJustMe <3

Reageer