Skip to main content
Vraag

Online vrienden met iemand worden

• April 20, 2025
  • 4 reacties
  • 39 Bekeken

Lieve lezers,

Ik heb jullie advies / mening nodig. Hier komt mijn verhaal: 

(Dit gaat over een ander persoon en een andere site dan in mijn vorige topic)

Toen ik 14-16 was zat ik op een sociaal platform/forum voor een specifieke hobby (ik zeg even niet welke site wegens anonimiteit). Ik had daar een paar mutuals (dus dat ik we elkaar volgden). Ik kan me een daarvan nog heel goed herinneren omdat ze zo lief tegen me was en me steunde toen ik het mentaal moeilijk had. 

Maar toen ik 16 was had ik mijn main account op die site verwijderd omdat ik vond dat ik me nogal cringy gedroeg. (Niet tegen haar maar in het algemeen). Ik heb nog een publieke alt account die zij ook volgt en niet verwijdert is, maar ik kijk daar niet meer op.

Dit klinkt misschien raar, maar vaak denk ik aan haar terug en zou nog steeds heel graag vrienden met haar willen worden. We waren daar alleen mutuals en hebben niet super veel met elkaar gepraat. Wel hadden we veel gemeenschappelijke interesses. Maar toen was ik erg verlegen en had ik niet gevraagd of we vrienden konden worden.

Andere informatie: op die site had ik nooit mijn leeftijd genoemd (ik was toen 14-16). De persoon waarover ik het heb was toen al volwassen (maar dat maakt me helemaal niks uit). Maar ik weet niet of ze vrienden wil worden met iemand die jonger is. Ik word dit jaar wel 18.

Wat zou ik doen? Zal ik het gewoon vergeten en achter me laten, omdat het zo lang geleden is. Of zou ik haar toch weer opzoeken? En hebben jullie tips, adviezen of andere opmerkingen? 

Groetjes van mij!

(Sorry als dit wat haastig is geschreven, want ik ga straks bidden. Zeg het maar als iets onduidelijk is!)

4 reacties

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • April 20, 2025

Hoi, als je haar kunt bereiken, go for it! Je hebt niets te verliezen en nooit geschoten is altijd mis 😉.  Misschien vind ze het hartstikke leuk dat je contact zoekt, en zo niet dan weet je dat en is er geen schade toch? Ik zou het gewoon doen. 

Groetjes liefs Tartan X 

• April 20, 2025

Haiii!!! Nou, ik heb ook zoiets meegemaakt en ik kan heel moeilijk dingen vergeten ( want ik ben gevoelig ) maar jaa... je weet nooit of het een kidnaper is ofzo dus mijn advies is: je kan haar/hem gaan opzoeken. Ken je haar gebruikersnaam nog? Dan is het misschien makkelijker om te zoeken 

Groetjes wɛirdơ xxxx 

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • April 20, 2025

Hey, ik ben het helemaal met ​@Tartan15  eens ! Doen! 😃

Liefs, Tover xxx

• April 20, 2025

Hi ​@Tartan15 ​@Tover01 en @anonymous (ik weet niet of dit een glitch is en of er eigenlijk een andere naam staat) bedankt voor jullie reacties!

Ik wil het gaan proberen. Ik heb op die site nu wel een ander account. Ik ben alleen bang dat ze het raar gaat vinden dat ik nu 4 jaar later contact met haar ga opzoeken en dat ik raar of obsessief zou overkomen. 

@anonymous, haar username is hetzelfde gebleven, ik heb het net gecheckt. Ik ben niet echt bang dat ze een kidnapper is, want we wonen in verschillende continenten.

Nog een paar vraagjes: Zou ik vermelden dat ik [mijn oude username] was? En denk je dat ze het raar gaat vinden? (Vooral omdat ik daar een nieuw acc heb en niet mijn oude account gebruik)

Groetjes van mij!