Skip to main content

Olympische spelen

• February 12, 2026
  • 8 reacties
  • 83 Bekeken

Cato.db
Forum|alt.badge.img+4

Haiiii guysssss 

Ik wou even vertellen wss weet bijna iedereen dit al maar we hebben 2 keer goud!! Met shorttrack 500m Xandra velzeboer en 1000m jens vantwout!! Ik hou van de olympische spelen en ik vind Nederland gwn een heel goed sport land wat vinden jullie hier van?

Groetjes catoooo

8 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • February 13, 2026

Hey! Haha Ja knap. Het zijn er nu al 3 gouden en 3 zilveren xD. Sport vind ik idd heel mooi en ons land is er zeker goed in. Vooral in schaatsen en shorttrack dan. Ik volg het zeker! 

Liefs, Tover xxx

Dobymeis13
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • February 13, 2026

Ik vond de emotie mooi bij Jens van 't Wout over de gouden medaille en over zijn broer. Zo lief.  Ik snotter zo mee hihi. Altijd weer schattig de tranen van een man 🤭😍 en hij had het ook zó verdient dat goud.  Maar de andere medailles vind ik ook toppers hoor.  Merel Conijn haar zilver was bijvoorbeeld ook een topprestatie. 

Doby xxx 

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • February 13, 2026

Ik vind ijshockey spectaculair - alleen een beetje jammer dat ze niet meer mogen knokken tijdens de wedstrijd.  En ook jammer dat Canada Tsjechië zo zwaar versloeg.

Schaatsen vind ik heel saai om naar te kijken, behalve de shorttrack waarbij ze allemaal altijd vallen.  Ook die skinummers gaan snel vervelen.  Met uitzondering misschien van langlaufen, want dan zie je ze het echt tegen elkaar opnemen, niet tegen de chronometer.

Verder heb ik echt niets met dat hele oranjegevoel en Holland house en Nederland sportland.  Integendeel: joelende massa’s geven mij altijd een beetje de creeps.  Waarom zou je zo hard staan juichen voor iets waar je zelf absoluut geen enkele verdienste aan hebt?  Je kunt het fijn vinden dat je favoriete sporter of ploeg wint maar daaruit trots halen en hysterisch gaan springen hoeft toch niet.  Ik ben nogal nuchter.

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • February 13, 2026

@Diana  al ga ik niet helemaal met je mee, ik begrijp wel wat je zegt. En trouwens weer een heerlijk nuchtere kijk op de zaak zoals jij dat als beste kunt! Ik geniet daar wel van 👍mooi. 

Liefs, Tover xxxx

Monkeyboy08
Forum|alt.badge.img+12
  • Topper
  • February 14, 2026

Hoi,

Ik volg ook de Olympische Spelen, en ik kijk vooral naar het schaatsen. Nederland is idd een heel goed sportland, en we hebben al veel medailles gehaald deze Spelen.

Groetjes, Monkeyboy08

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • February 15, 2026

‘We’ hebben helemaal niets gewonnen, de sporters hebben die medailles gewonnen.  Als publiek kunnen we daarvan genieten maar we hebben daar zelf geen enkele verdienste aan.  

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • February 15, 2026

Ik volg de Olympische spelen niet eig😅 Ik vind het nogal saai, om eerlijk te zzijn. Het schijnt steeds heel spannend te zijn, maar ik zie dat niet. 

Liefs Yusa 😘

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • February 15, 2026

Hoi, leuk topic ! Ik heb erg genoten van de mooie prestaties. Vooral van mensen die het zelf niet meteen hadden verwacht zoals Merel Conijn. Maar ook de explosiviteit van Xandra Velzeboer. En de leukste vind ik de (tot nu toe) 2 gouden medailles van Jens van 't Wout. Zoveel emotie lag daar in en wat een lieve jongen zoals hij met trillende stem over de band met en rol van zijn broer (en vice versa trouwens)  vertelde in een interview. Mooie tranen . Prachtig.  Daarnaast is mijn persoonlijke favoriet Femke Kok. Herkenbaar Fries karakter en wat een sportiviteit. 

Ik vind trouwens biathlon helemaal geweldig, en afdaling ook. Eigenlijk alles wel. 

Haha ​@Diana  dat is wel zo maar mensen identificeren zich nu eenmaal graag met succes en heroïek.  En eerlijk gezegd geven de sporters zelf vaak wel aan dat de steun van het publiek ze opzweept. Dat geeft een gevoel van collectieve prestatie,  maar sec heb je natuurlijk gelijk.  Maarja, in deze rare tijd hebben we soms een feestje nodig 😉 

Groetjes liefs Tartan X