Vraag

Nog steeds niet paardrijden zonder les?

  • 16 October 2018
  • 6 reacties
  • 112 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyy

Ik ben 13 jaar en heb sinds een dik halfjaar een verzorgpaard. Ze heeft een paar trauma's gehad en zo en doet dus niet helemaal braaf en normaal tijdens het rijden.. (ze is verder helemaal oké en braaf hoor :D) Haar baasje zei dat ik de eerste tijd wel met les moest rijden. Nu is het al een dik halfjaar later en ik heb een paar keer gevraagd of ik al zonder les mag, maar dan zegt ze steeds nee.. Terwijl het veeeeeeeel beter gaat met rijden dan een halfjaar geleden. Ze heeft me vorige week nog zien rijden en ik snap niet waarom het nog steeds niet mag. Mijn instructrice denkt ook dat het gewoon kan. Ik wil absoluut geen ruzie met het baasje dus durf niet echt te vragen waarom. Het nog steeds niet mag en ik weet niet hoe ik het moet vragen omdat ik het al een paar ik heb gedaan.. Heeft iemand tips om haar te laten weten dat het echt wel kan of wat ik kan zeggen?

Ps:ik heb morgen les van haar omdat mijn instructrice niet kan dus dan kan ik ook ook al wat doen of zeggen..

6 reacties

Hoii.

Ik zou wel ven overleggen van he waneer dank jij dat ik kan rijden zonder les en wat kan ik dan nog verbeteren wand ik zou dat graag goed willen doen.

Als je niet weet wat je moet verbeteren kan je het niet verbeteren. Vraagen lijkt mij het handigst.


De eigenaar beslist uiteindelijk en verplaats je even in de eigenaars schoenen als jij een paard hat zou je toch ook moeite hebben iemand daar op te laaten rijden zeker zonder les.

Ik snap jou standpunt ook heel goed hoor overleggen lijkt mij het handigst👍🏻
Alle verzorgpaard en op marktplaats en zo mogen ook zonder les eigenlijk ben ik de enige die ik ken die met les moet..

Ik en mijn verzorgpaard krijgen aan alle kanten ook complimenten dat het zo goed gaat. Alleen het baasje blijkt of wilt dat niet zien.

Tuurlijk zijn er nog steeds dingen die beter kunnen maar dat kan altijd wel met paarden.

Ik zou gewoon graag een keer toevertrouwd worden aan een paard want ik ben niet slordig of zo en erg verantwoordelijk. Ook volwassen voor mijn leeftijd.

Ook moet mijn moeder de hoefsmid en de lessen betalen dus het was ook niet helemaal de bedoeling qua geld dat het zo lang zou duren voordat ik zonder les mag want dat kost ons ook weer geld..

Ik doe gewoon alle klusjes op stal en ook voor andere maar mijn moeder moet dus de hoefsmid betalen en ik mag nog steeds niet zonder les😔🤷🏻‍♀️
Gewoon even vraagen en zegen dat het niet de bedoeling was zo lang te lessen vanwegen geld.

Want als. Ik het zo hoor lijkt het wel. Makkelijk iemand die je paard trained en daar ook nogeens Ana betlaad.... Prima geregeld als je het mij vraagt... Maar voor jou heel onhandig.

Dus zeg van ik en mijn ouders vinden dat deik te lang moet lessen dat kost ons geld en dat was niet de bedoeling voor zo lang.
Oké, thanks ik werd volgens mij een beetje boos in mijn vorige reactie.. Sorry daarvoor maar wel bedankt voor jouw reacties!
Hoi

Ik vermoed dat de eigenaar er zeker van wil zijn dat zowel jij als het paard veilig zijn. Waarschijnlijk wil de eigenaar geen risico's nemen, en heeft ze daarom liever dat je rijdt onder toezicht van een instructrice met ervaring.

Laat maar zien wat je kan. Probeer niet te snel te gaan of je te forceren. Misschien kan je instructrice eens praten met de eigenaar.

Groetjes
Kenshin
Badge

hey ik vind wel dat je best ongeduldig bent want ik bedoel ik heb het eerste half jaar uberhaubt niet OP mn verzorg paard gezeten 

 

 

Reageer