Skip to main content
Vraag

Nog goede boeken?

• December 22, 2025
  • 3 reacties
  • 27 Bekeken

Sambearalpha
Forum|alt.badge.img+2

Hiiii, tijdje geleden dat ik hier was, anywho, weet iemand nog goede boeken die ik kan lezen? Het is namelijk weer vakantie. Ik houd van boeken die relatable zijn of echt heel triest zijn, die vind ik mooi. Ik heb al aantal boeken gelezen/aan het lezen:

All The Bright Places, Girl In Pieces (aan het lezen), You'd be Home Now, Holding Up The Universe, paar Mellis de Vries boeken, A Thousand Boy Kisses, etc.

Als je geen boeken hebt met psychologische topics, dan is avontuur of misdaad ook oké, of iets anders! Deel vooral je mening ❤️‍🩹

3 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • December 22, 2025

Hey! Leuk onderwerp. Ik ben ook een lees grage jongen dus dit spreekt mij aan 😊Ik vind zelf bijna alles van Simone van der Vlugt super goed. Volgens mij heb ik dat zelf als tip hier op het forum gezien. En inderdaad, heel mooi. Ze heeft jeugdboeken geschreven zoals de Slavenring en Jehanne over de heldin Jeanne d'Arc. En ook over Jacoba, dochter van Holland en een boek over een Spaanse koningin die haar positie bevecht. Ze schrijft dus vaak over sterke meisjes en vrouwen.  Echt zó mooi  vind ik! En thuis hebben we boeken van Thea Beckman die ook voor ons geschikt zijn en over geschiedenis gaan, althans zich afspelen in die tijden. Echt ook heel interessant. En met veel historisch juiste feiten en gebeurtenissen. De trilogie 'geef me de ruimte ' bijvoorbeeld. Aanraders! 

Liefs, Tover xxx

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • December 22, 2025

De boeken van Adam Silvera zijn best triest. 

eendje
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • December 22, 2025

Heyy ik vind de boeken van Alice Oseman echt heel goed!!
Als je zielige boeken zoekt, zou ik sowieso Heartstopper deel 4 lezen en Solitaire (kan wel triggerend zijn dus lees aub goed de waarschuwingen!!)