Vraag

nieuwe sport??

  • 11 January 2024
  • 5 reacties
  • 66 Bekeken

Badge

hey iedereen,

ik zit ergens mee en wilde t vragen aan iemand die ik niet ken.

ik ben net 16 geworden, en ben sinds een jaar verhuist naar een nieuwe stad. ik heb bijna 9 jaar korfbal gespeeld, (ik weet klinkt stom), maar t was vooral voor de gezelligheid. ik had echt een onwijs gezellig team en het voelde fijn om ergens mn hoofd leeg te kunnen maken. 

ik ben daarmee gestopt toen ik verhuisde een jaartje geleden, en zit nu in vwo5. ik werk elke dag op de zaterdag, en ben telkens wel vrij laat uit. mijn vriendje sport op hoog niveau, en heeft bijna elke dag trainingen, en ook mijn vriendinnen sporten intensief op hoog niveau. als ik hun hoor praten over feestjes en de club merk ik dat ik t echt heel erg mis, vooral omdat ik altijd heel sportief was aangelegd. mn dagen voelen nu leeg, en ik voel me een soort van nutteloos zegmaar. ik voel me gewoon een soort unfulfilled.

mn moeder zei dat ik een keer mee kon naar de club van mn vriendinnen, maar dat is geen optie sinds hun allemaal op hoog niveau sporten. nu zit ik eraan te denken om te beginnen met tennis. ik heb in de zomer van 22 een proefles gevolgt, maar de meiden uit deze groep zaten allemaal in de 1e/2e, dus voelde ik me hier niet echt thuis. verder vond ik de sport zelf heel leuk… 

is het gek om zo laat nog te beginnen met een nieuwe sport? gaan mensen me dan raar aankijken? ik ben echt introvert, maar zodra ik het ergens naar mijn zin heb klets ik de oren van je hoofd af. ik zoek gewoon iets voor de gezelligheid om mijn dagen mee te vullen. kan iemand me advies geven? daarbij heb ik onwijs veel moeite met nieuwe mensen/nieuwe plekken/nieuwe dingen, en een nieuwe sport proberen telt die alle 3… geef me aub advies, ik twijfel al 1,5 jaar of ik ermee zal beginnen, maar ik durf het gewoon écht niet. 

heel erg bedankt😔


5 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi !  Nee hoor het is helemaal niet raar om ergens bij te gaan, maakt niks uit ofje 16 bent :)  Ik zou gewoon lekker kiezen waar je bij wilt, misschien kun je eens bellen of een mail sturen naar zo'n club, en dan leg je uit wat je wilt en wat je al gedaan hebt. Ik weet zeker dat je van harte welkom bent en dat er veel meer mensen bij zo’n club zitten die ook 'later’bij die sportzijn gegaan. En tennis is ook individueel, net als badminton of padel bijvoorbeeld.  Of je kijkt naar een ander soort hobby, scouting of vergelijkbare verenigingen. Er is altijd plek voor jou !

Groetjes liefs Tartan X

Reputatie 7
Badge +5

Hey!

Ik heb precies hetzelfde, ik ben zelf 15 en om nog te beginnen voelt voor mij ook alsof ik te oud ben. En wat je zegt over nieuwe mensen ontmoeten lastig vinden heb ik ook;)

Is er een andere tennisclub? Miss dat daar meer mensen van jouw leeftijd op zitten. Het is echt niet raar als je op je 16e nog op een sport gaat. 

 

​​​​​​

 

Reputatie 5
Badge +1

Heyy @mlmlove111 

Ik had hetzelfde, was15, ook introvert en dacht dat ik te oud was om nog te beginnen. Uiteindelijk toch gedaan. En de 1e paar minuten zijn misschien een beetje moeilijk/ongemakkelijk. Maar daarna eigenlijk al niet meer. En je hebt er uiteindelijk heel veel plezier van. Dus gewoon lekker doen! 

Idd zoals @Anoniem3675  wel verstandig om een club te zoeken waar er een paar 15/16 jarige zitten. Succes!

Felix♡

Badge

 

 

hee! 

bedankt voor je reactie :) 

die is er idd wel, t zijn beiden best grote clubs, dus ik zou bij allebei ipc wel terecht kunnen! 

Badge

 

hee, bedankt voor je reactie! 

Mag ik vragen met welke sport je bent begonnen? of scouting etc? wel heel knap dat je die stap hebt durven maken! 

Reageer