Vraag

niet meer mee doen met verjaardagen, lullig of niet?

  • 25 August 2023
  • 1 reactie
  • 32 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey, ik zit op dit moment bij een groepje meiden in de vriendinnen groep we kennen elkaar al een tijdje en het is nu een beetje een dingetje geworden dan als iemand van ons 16 word we een spandoek laten maken en een origineel cadeau maken voor de avond van de verjaardag zelf en ook iets voor op het feestje, dit bedenken we samen en de kosten delen we uiteraard ook.

Ik ben hier het hele jaar door best fanatiek mee bezig geweest want ik gunde iedereen een top verjaardag

zo heb ik persoonlijke tijdschriften gemaakt,  persoonlijk foto/bucket list boek en ga zo maar door.

Maar toen ik een tijdje terug jarig was kreeg ik alleen een fles drank, niet eens ingepakt en een spandoek met 4 zinnen . Ik weet dat niet iedereen in deze groep even creatief ik, maar vond dit toch wel heel erg van ze tegen vallen ( ik heb hier verder niks over gezegd want dat vind ik niet kunnen als je een cadeau krijgt.

Verder lig ik op dit moment ook steeds minder goed in de groep, dit komt mede door dat ik ben verkracht en daar nu trauma’s door heb, hierdoor ga ik minder uit en ben ik niet altijd bij alle feestjes (uiteraard wel bij hun verjaardagen) ik heb deze meiden dit ook uitgelegd wat er is gebeurd en dat het dus niet aan hun ligt dat ik minder vaak mee ga.

 Ik vind zelf dat de hele groep hier erg slecht op reageerde en kreeg totaal geen steun van ze, ik word nu voor geen enkel feestje of avondje weg meer gevraagd en Niemand van hun heeft ooit gevraagd hoe het met mij ging terwijl ik dat andersom wel doe en weet dat sommige dat voor anderen in de groep ook wel doen.

Ik word alleeen nog gevraagd voor hun verjaardagen en als er een cadeau en spandoek moet komen voor iemand die jarig is. Ik ben er een beetje klaar mee en wil eigenlijk helemaal klaar met hun zijn. Toch voelt het lullig als ik nu besluit niet meer mee te doen hieraan aangezien ze wel allemaal voor mij hebben gedaan.

Dus nu is mijn vraag: is het lullig als ik de volgende keer dat ze me vragen aangeef dat ik er niet meer aan mee doe?


1 reactie

Reputatie 7
Badge +8

Dat zou ik geen vrienden noemen. 

Je hebt niks fout gedaan en hebt actief meegedaan met de cadeautjes voor feestjes maken maar dan mogen ze dat ook voor jou doen. Zelfs al is hun creativiteit minder betekent niet dat ze zo lui mogen doen. En het feit dat ze je nu minder uitnodigen en niet eens wachten op je antwoord is ook gewoon weer lui heid. Ze hebben geen zin om op je te wachten en dat is niet eerlijk. Je moet vrienden vinden die je willen helpen en echt om je geven. Dit is niet dat. Als je stopt met het helpen in de verjaardag traditie is dat niet lullig. Het is alleen maar terecht. Echt hoor. 

Reageer