Vraag

niet mee mogen doen aan turnwedstrijd

  • 6 May 2023
  • 4 reacties
  • 60 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Heey,

sorry als het een beetje raar klinkt. Maar ik wou het toch even kwijt omdat ik het echt heel vervelend vind.

Ik doe sinds ongeveer een half jaar aan (selectie) turnen en ik heb op het moment best wel veel wedstrijden. Ook kwalificatierondes voor het NK. Alleen zijn die kwalificaties op zondag. 

Ik ben christelijk opgevoed en mijn ouders vinden het dus niet goed dat ik wedstrijden heb op zondag. Maar het is eigenlijk al best wel lang mijn droom om daaraan mee te kunnen doen dus ik vind het eigenlijk heel erg. Ik heb er nu ook heel veel ruzies over en ik vind het gewoon echt heel naar dat ik er niet aan mee kan doen maar mijn ouders vinden het echt niet goed.

Ik snap dat ze het niet goed vinden, maar dit is de enige keer dat ik een wedstrijd op zondag heb. Ik heb gevraagd of ik het kon verplaatsen naar de dag ervoor (dan zijn er ook wedstrijden) maar dat is echt geen mogelijkheid meer. Omdat ik dus nog niet zo heel lang wedstrijden turn wisten mijn trainers niet dat ik op zondag niet mag en ik had het iets te laat doorgegeven. Normaal kan dat wel gewoon. 

Heeft iemand misschien tips om ze over te halen of iets dergelijks?

Groetjes :))


4 reacties

Ik snap wel dat je het niet leuk vind… echt tips heb ik niet, behalve blijven praten met je ouders en nog een keer aangeven dat je het niet leuk vind.

 

Ik ben ook christelijk en heb dit “probleem” ook maar dan met hockey! Tijdens het veldseizoen is er niks aan de hand want dan zijn de wedstrijden op zaterdag, maar tijdens het zaalseizoen (in de winter) zijn de wedstrijden ook op zondagen. Gelukkig maken mijn ouders er geen probleem van want ze wisten dit toen ik met hockey begon. 

Wat ik altijd doe is netjes meegaan naar de kerk als ik geen wedstrijden heb, zo is iedereen blij en kan ik blijven doen wat ik graag doe.

Reputatie 7
Badge +17

Dat is wel kut en ik vind het persoonlijk echt bullshit dat je dat niet mag op zondag (mijn menig, geen haat naar christenen of zo). Kijken je ouders dan ook geen tv op zondag? En gebruiken ze ook geen stroom? Daar zijn ook mensen voor aan het werk. Maar ja, als je dat gaat zeggen krijg je waarschijnlijk nog meer ruzie met je ouders, dus doe maar niet. 😂

Je kan nog een keer proberen ze uit te leggen dat het veel voor je betekent en dat het maar voor 1 keer op zondag is, maar als ze echt heel streng daar in zijn wordt het wel moeilijk denk ik.

Reputatie 7
Badge +9

Ja ik ben het persoonlijk niet eens met je ouders. Is maar een keer weet je wel. Ik zou het eigenlijk niet weten hoe ik kan helpen. Het klinkt als "omdat ik het zeg" type ding. Sorry man

 

Ik steun je wel. Stay strong

Zo krijg je volgens mij juist dat kinderen zich afkeren van het geloof.  Maar ik ben niet gelovig dus ik vind het sowieso flauwekul.  Erg rot voor je.  Ik denk dat je je ouders niet kan overhalen. 

Reageer