Net pak

  • 28 June 2019
  • 2 reacties
  • 152 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo, ik ben een jongen (14 jaar) en ik vind het fijn om een net pak te dragen, want het zit lekker en het geeft je een soort status ofzo. Maar ik ben bang voor de mening van anderen. Ik draag alleen een pak als ik alleen thuis ben, omdat ik bang ben dat mijn ouders en anderen het raar gaan vinden. Ik heb zelf geen pak, maar ik doe altijd een oud pak van mijn vader aan, waar ik nu in pas. Ik doe dan ook altijd stiekem zijn nette schoenen aan en ik doe een stropdas om. Ik zou graag een eigen pak willen hebben, maar weet dus niet hoe ik dit moet vragen. Ik ben ook bang voor de mening van anderen en durf (op dit moment) nog niet openbaar een pak te dragen.
Kan iemand mij helpen?

2 reacties

Hoi,

Mensen vinden je niet per se 'raar', maar je bent wel anders dan de rest, omdat er verder niemand een pak draagt. Al had ik laatst wel een filmpje op het Jeugdjournaal gezien over een jongen die geen pakken kon vinden in de normale winkel. Dus je bent niet raar, maar mensen vinden je misschien een beetje apart. Ik vind pakken mooi, maar ik zal je wel even aankijken van: is hij kinderburgemeester of zo? Je ouders kunnen overigens wellicht klagen over de prijs van zulke dure pakken. Maar mensen vinden het over het algemeen netjes.

Naast pakken zijn er ook alternatieven die wat volkser zijn. Je kunt bijvoorbeeld een overhemd of blouse gaan dragen, wat ook netjes is. Je kunt ook ouderwetse kleren aandoen - in je vaders klerenkast - wat er ook netter uitziet.

Overigens kun je alle kleren wel op internet vinden. In de winkel vind je geen ouderwetse kleding of nette pakken. Let wel op je maat, misschien staat erbij wat de omtrek is van de kleding? Maten verschillen overal een beetje.

Groetjes,

Geen_Naam
Heyo,

Raar is het niet, misschien apart of anders. Maar je hoeft je daar niet voor te schamen hoor. Ik zelf heb 2 pakken.
Eentje was voor me stages en de andere heb ik gekocht voor als we bijvoorbeeld gaan uiteten.

Pakken zitten als je de juiste maat hebt echt heel fijn, en het ziet er netjes uit of zelfs chique.

Zelf zou ik geen pakken willen dragen de hele dag, maar dat moet je zelf beslissen. Je kan zoals geen_naam al zei een blouse of overhemd aandoen, dit ziet er ook netjes uit, maar is weer iets minder apart dan met een pak in de klas te zitten.

Je kan trouwens ook een colbert kopen. Je zou gewoon is aan je ouders kunnen vragen of je een eigen pak mag, en dat je die deels zelf betaald (als je zelf inkomsten hebt). Het beste wat je zou kunnen doen is naar een winkel toe te gaan. Die mensen kunnen je dan helemaal meten, en je kan daar een mooi pak uitkiezen. Dit is beter dan op Internet een pak te bestellen, die dan wel gaaf eruit ziet, maar uiteindelijk net iets te kort is, of te lang, of te breed ,of zelf te smal.

See ya!
Spookyzx

Reageer