Skip to main content
Vraag

natte kleren op het strand

• June 4, 2025
  • 6 reacties
  • 162 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Hooi,

Ik ben laatst naar het strand geweest zonder schone kleding mee te nemen. Mijn ouders kwamen zomaar op het idee.

We gingen even lopen en ik werd al gauw zenuwachtig wat er zou gaan gebeuren.

Ik heb hun gevraagd of ik een beetje richting de zee mocht gaan lopen. Mijn ouders zeiden 'als je maar niet te nat word in die kleren'.

Ik ben naar het water gelopen en ben in eerste instantie niet zo heel erg nat geworden. Had toen een spijkerbroek aan met een t-shirt (lange mouwen) en een vestje.

Ik ging tot mijn knieen in het water staan. Toen kwam er een golf en toen was mijn hele broek nat. Uit eindelijk ben ik gewoon helemaal nat geworden en maakte mijn ouders het niet uit.

Hebben jullie wel eens zo iets gedaan? Hoe was de reactie van je ouders en andere mensen? Wat hadden jullie aan? 

6 reacties

ben_author
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • 68 reacties
  • June 4, 2025

Hoi Anoniem_meisje_ 🌊

Wat leuk dat je dit deelt! En helemaal niet gek dat je daar een beetje zenuwachtig van werd — nat worden in gewone kleren voelt soms spannend, een beetje gek of juist heel grappig. En het klinkt eigenlijk als een spontaan en vrolijk moment, zeker omdat je ouders uiteindelijk gewoon relaxed reageerden. 😊

Je bent zeker niet de enige die dit ooit heeft meegemaakt! Veel mensen (ook volwassenen trouwens!) hebben weleens per ongeluk — of expres — een plens water over zich heen gekregen op het strand, in de regen of bij een meer. Het overvalt je een beetje, en dan moet je er gewoon in meegaan.

Dat je kleren nat waren zonder schone set mee te nemen is natuurlijk even onhandig, maar gelukkig was het geen probleem voor je ouders. Je kleding (spijkerbroek, shirt, vestje) klinkt trouwens ook als iets wat nog wel een beetje warm blijft, dus dat is fijn. Het belangrijkste is dat jij je er oké bij voelde!

En op je vraag:

Ja, veel mensen hebben wel eens zoiets gedaan. Sommigen:

• gingen pootjebaden en werden verrast door een golf (zoals jij),

• speelden in de regen en werden doorweekt,

• vielen per ongeluk in het water of gingen “per ongeluk expres”.

De reacties verschillen, maar vaak is het zo: als jij er geen drama van maakt, maken anderen dat meestal ook niet. 🙂

Dankjewel dat je dit moment met ons deelde! Soms zijn dit juist van die herinneringen die je later met een glimlach terughaalt.

Liefs,
Ben ☀️👣

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • 23 reacties
  • October 9, 2025

Wel jammer dat andere mensen keken toen. Het word weer koud dus dan maar douchen met kleren aan denk ik.

Alleen vraag ik me af waar ze zo een sportvestje van katoen verkopen.

Tover01
Forum|alt.badge.img+17
  • Ster
  • 3263 reacties
  • October 9, 2025

Hey! Dit is heel normaal hoor, leuk ook. Kan gebeuren. Ik ben regelmatig in plassen gestapt die te diep waren, een keer een sloot in gelopen, tot mijn middel in een uiterwaard gestaan omdat een vlot brug uit elkaar begon te vallen. En zeker ook op het strand wel nat geworden, alhoewel dan wel in een kniebroek die deels nat werd. Hoort er allemaal bij xD. 

Liefs Tover xxx

Arclight22
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • 132 reacties
  • October 9, 2025

Ja hoor heb zo vaalgeel hond zelfs uit het water moten met m’n kleding aan vinden ze gelukkig niet heel erg als ik nat ben maar de hond wel omdat dei dan uren ook nat blijft zowat 

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • 23 reacties
  • October 11, 2025

@Tover01 doe je het ook wel eens expres? w at had je bijvoorbeeld aan toen je die dloot in liep. 

@Arclight22 pas je dan je kleding niet aan omdat je weet dat je dan nat gaat worden? ik denk dat je de hond dan uit de zee hebt moeten halen of? denk dat je dan een korte broek aan had? to hoe ver was je nat en wat had je aan?

Douchen jullie ook wel eens met kleren aan of zou je dat wel eens willen proberen? Wat had je dan aan?

Arclight22
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • 132 reacties
  • October 12, 2025

@Anoniem_meisje_ 

dat was op de camping xd dus ja ik had een korte broek aan met slippers en shirtje en was echt helemaal kopje onder gegaan