Skip to main content

Nagellak, tips? ๐Ÿ˜… + wat vraagjes

• June 11, 2026
  • 5 reacties
  • 60 Bekeken

Yusa
Forum|alt.badge.img+3

Hey, ik heb gisteren een potje nagellak gekocht en doe het nu voor het eerst op.. wat een gepruts zeg๐Ÿ™‰ย 

Heb dus wat vraagjes..ย 

1. Wat voor nagellak gebruik je? (Kleur & merk)ย 

2. Gebruik je ook nagellak remover, zo ja hoe dan?ย 

3. Wat doe je in de tijd dat het moet drogen? Ik heb het geduld niet haha.

4. Hoe vaak gebruik je nagellak?ย 

5. Hoe doe je het netjes op je nagels? ๐Ÿฅฒ

En ik vind het ook niet erg als je nog wat meer te zeggen hebt, tips zijn welkom๐Ÿ˜

Liefsโค๏ธ

5 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • June 11, 2026

Hey lieve โ€‹@Yusaย ,

Oeiย is even geleden dat ik nagellak droeg..๐Ÿ˜…

1. Wat voor nagellak gebruik je? (Kleur & merk)ย 

Ik deed van de Hema, meestal doorzichtig maar ook wel blauw, groen.ย Welke tint weet ik niet precies meer :)ย 

2. Gebruik je ook nagellak remover, zo ja hoe dan?

Ja, je kan of van die pads kopen of uit een flesje op een wattenschijfje doen. Dan gewoon een beetje erover heen wrijven en het is er dan wel snel af.

3. Wat doe je in de tijd dat het moet drogen? Ik heb het geduld niet haha.

Iets van 5-10 minuten denk ik

4. Hoe vaak gebruik je nagellak?ย  Nu nooit meer eigenlijk :)

5. Hoe doe je het netjes op je nagels? ๐Ÿฅฒ Eerst in het midden en dan de randjes, en niet te veel op je kwastje doen. Laagjes werkt ook wel beter, in 1 keer lukt eig niet echtย behalve bij doorzichtige dan

En ik vind het ook niet erg als je nog wat meer te zeggen hebt, tips zijn welkom๐Ÿ˜ย  .. Hmm, zou het verder niet zo goed weten๐Ÿค”

Liefsโค๏ธย  Liefs terug :)

ย 

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • June 11, 2026

Hey lieve โ€‹@Yusaย  ย ,ย  ย โ€‹@Cantaloupeย  geeft alle goede tips al ๐Ÿ‘๐Ÿ˜‰ย 

1. Kruidvat,Hema, ook ecoland

2. Padjesย  inderdaad. Met remover

3.ย Soms fรถhn er op richten kan helpen, en iets lezen ( ik ben wel gewend om mijn handen stil te houden) . Dat helpt! Misschien de eenden cursus lezen of zoiets ๐Ÿ˜‰ย 

4. Soms als ik er zin in heb of als Meisje het zegt, of bij thema activiteiten bij de scouts kan het ook mooi passen, de zwarte of juist heel kleurrijkย 

5. Precies wat โ€‹@Cantaloupeย  zegt. In ieder geval heel rustig en oefening helpt!ย 

En misschien vind je het ook leuk om te combineren met nagelplaatjes!ย ย 

Liefs, Tover xxx

ย 

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi โ€‹@Yusaย 

1. Wat voor nagellak gebruik je? (Kleur & merk) essens meestalย  heel lichtroze, eerder vaak rood ๐Ÿ™‚

2. Gebruik je ook nagellak remover, zo ja hoe dan? Ja, hetzelfde zoals โ€‹@Cantaloupeย zegt ๐Ÿ˜‰

3. Wat doe je in de tijd dat het moet drogen? Ik heb het geduld niet haha. Er licht overheen blazen, ik heb ooit ergens gelezen dat het sneller droogt als er koud water opkomt๐Ÿค” maar nog nooit getest ๐Ÿคฃ

4. Hoe vaak gebruik je nagellak? Bijna nooit meer eigenlijkย 

5. Hoe doe je het netjes op je nagels? ๐Ÿฅฒ ik heb van die dingen waar alleen je nagel zichtbaar is en het er dus gelijk goed uitziet๐Ÿ™‚ (ik weet niet of het een naam heeft๐Ÿคฃ)

En ik vind het ook niet erg als je nog wat meer te zeggen hebt, tips zijn welkom๐Ÿ˜ als je soms een beetje uitschiet of er naast zit kun ook bijvoorbeeld plakband aan de zijkanten doen of iets anders zodat je echt alleen je nagel kleurt ๐Ÿ˜Š

leuke vragen! liefsโ™ฅ๏ธ

ย 

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi,

Oeps bij vraag 1 bedoelde ikย essence๐Ÿคญ๐Ÿ˜‰

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • June 11, 2026

Ik heb nog zelf geen nagellak maar twijfel nog. Misschien ben ik er het type niet voor