Favoriete nummer(s):
Ik heb echt super veel favo nummers, het verschilt echt enorm per mood.
cody fry met ‘symphony sessions’ heeft zeker een van zijn nummers in mijn top tien. Ben ik op het moment ook aan het luisteren XD
Alt-j met ‘breezeblocks’ eindigt ook aanzienlijk hoog. Echt een top nummer, hele toetsweek mee geleerd hehe
Bon Iver met ‘wash.’ Staat zeker in de top 3
Samen met ‘Döppelganger’ van Lisom.
Het vioolconcert (klassiek) van Mendelssohn is zekers ook een goede topper in mijn favo mummers
José González heeft het ook goed gedaan met drie nummers op een gedeelde plek; ‘heartbeats’, ‘stay alive’ en ‘line of fire’
‘Just us’ van Trent Renzor and Atticus Ross staat ook moker hoog in de lijst, prachtig nummer.
Ik kan nog eindeloos door gaan. Met ‘sun for someone’ van Oscar Jerome en ‘for granted’ van Yaeji of ‘kick it to me’ van Sammy Rae & friends en heel veel nummers van Frank Sinatra, of Yussef Dayes, tot muziek van Charlie Stacey of Johann Johansonn. Ik luister ook graag muziek van Tom Misch of Arlo Parks en Ravyn lenae. Otis Junior. Jordan Rakei. Cory Wong.
heel veel dus.
Muziek smaak (kwa genre en stijl):
net als favo nummers heb ik ook een vrij uiteenlopende muziek smaak.
Ik hou enorm van Klassieke muziek, ik speel zelf ook viool (nu 9 jaar). Super mooie muziek, rustgevend en soms ook niet. Er zitten hele verhalen acht de muziek. Het is niet alleen maar een drummer the met een geitaartje en een zangertje (wat ik trouwens ook leuk vind hoor, ik ben geen ouwe zak die alleen oude muziek luistert) nee er zit leven in de muziek. Dat vind ik zo mooi.
Ik hou ook enormmmm van Jazz. Yussef Dayes met z’n insane goeie drum skills, de familie Palladino met nu Bass gitaristen. Louis Armstrong met z’n schorre stem. Justin Hurwitz met zijn superbe soundtracks voor whiplash en la la land. Of alfa mist met zijn smooth groovy modern jazz beats.
Heerlijk! Ook weer zoveel leven in de muziek. Als er weer iemand begint te improviseren en de rest volgt, als je ze bij een live optreden allemaal zo lekker ziet te dansen, Grooven. Lovely. Natuurlijk oorspronkelijk een Afro American muziek genre, dus iedereen was toen al en nu ook zo vrij en schaamte loos. Als je een keer naar een bar optreden van een of andere pief of een live concert van Yussef Dayes (groot contrast) is iedereen bij beide gewoon zo relaxt en chill en aan het viben. Love it
Dixieland is een tak van jazz die ik ook nog wou benoemen. Top muziek. Geeft een leuke sfeer.
Ik luister ook veel muziek als ‘döppelganger’ en ‘wash.’, die ik eerder ook al had benoemd. Als je het voor het eerst zou luisteren zou je het heel verdrietig vinden en denk je dat ik me niet zo goed in m’n vel voel. Soms klopt dat ook wel, maar ik vind het vooral gewoon hele rustige fijne en vooral super super super mooie muziek. Ik ga daar echt zo goed op. Plus veel van die muziek heeft voor mij een speciale herinnering, dus dat helpt ook mee :))
Ik ga ook goed op nummers als ‘Valerie’ van Amy Winehouse, of ‘right as rain’ van Adele. DUs net niet de popie jopie pop muziek van de radio enzo maar gewoon de minder populaire (en naar mijn mening betere) pop muziek. Goed voorbeeld daarvan is oil ‘Slipping Away’ van Leisure. Relaxte minder populaire semi-pop muziek.
Jack Johnson, een gitarist en zanger (eig singer songwriter) die iedereen zou moeten kennen. De muziek die hij maakt is gewoon zo damn goed. Zo relaxt en toch energiek. Hij is een Indie folk (als ik het goed heb, weet nooit prc hoe dat allemaal zit met die samengevoegde genres) artiest, en nummers als ‘upside down’ of ‘taylor’ en ‘Big Sur’ of ‘better together’ moet je gewoon een keer geluisterd hebben.
Big band hebben we ook nog. Top muziek.
Neo soul speelt ook een grote rol in mijn muziek smaak, artiesten als Arlo Parks en Ravyn lenae (eerder genoemd) of Anderson.Paak, Oscar Jerome, D’Angelo en zelfs silk sonic, zijn de echte toppers hier in. Zeker het luisteren waard
Dus kort samengevat:
klassiek, jazz, Indie-folk, neo soul, big band, ook disco en zelfs (wel alleen de goede, dus niet krijs nummers als ‘all I want for Christmas’) kerst muziek! Ik ga ook goed op lo-fi muziek en zeker (wat stom dat ik die ben vergeten) sci-if cinematic music!!! Zo goed dat!
ook weer moker veel dus
Minst favoriete nummer(s):
niet echt 1, maar wel in kort veel nummers die op sky radio of Q music komen, gewoon die popie jopie pop nummers. Sommige door tik tok populaire muziek vind ik ook niks. Nederlandstalige nummers zijn ook niet mijn favo.
Veranderd je muziek smaak wel is?:
Ja zeker, eigenlijk is het constant aan het ontwikkelen, er komt een genre bij, gaat een genre weg. Veel verandering