Skip to main content

15:53-02-06-2024

heyy!! Dit topic gaat over muziek smaak, en onzekerheid erover + playlist!! En jouw muziek smaak!!

Ik luister alles, maar echt alles kwa muziek. Tot pop naar hardcore dan weer naar rock. Ik vind muziek geweldig en ben ook echt een grote freak in muziek. Ik ken alles en heb een playlist van 206 uur en 38 minuten. 

ik voel me soms onzeker want iedereen luistert andere muziek. Ik ben zowat de enigste die hardcore rock enzo luistert. Plus luister ik veel nummers die beetje sad zijn want ik voel me super klote laatste tijd.  Nu is mijn playlist heel lang. Mensen vinden het maar raar, daarom denk ik dat ze me raar en ongewoon vinden.. dat maakt me erg onzeker. 

nu jullie muziek smaken!! Het mag echt ALLES zijn!! En natuurlijk ook meerdere muziek smaken als je dat wil. En ook je favoriete nummer(s) erbij!! 

Favoriete nummer(s):

Muziek smaak (kwa genre en stijl):

Minst favoriete nummer(s):

Veranderd je muziek smaak wel is?:

Dit is was de vragen lijst en het verhaal, heeft iemand tips hoe ik hier mee om kan gaan? En vul het lijstje nog even in :)) zou leuk zijn!! En als je nog iets wil toevoegen moet je dat er onder zetten!! Als het over je eigen ervaring gaat of nog meer dingen van muziek!! Veel liefs en knuffels, 

Vinera!!! xxx

Hoi @Vinera 

Ik ken dat gevoel wel.

Ik heb dat mensen het raar vinden dat ik Taylor Swift luister.

Hier mijn favo nummers: (Is uit het topic van @Jesse08)

liefs @NoahLovesYou 

Favoriete nummer(s): 

Muziek smaak (kwa genre en stijl): VOCALOID. Letterlijk alleen VOCALOID.

Minst favoriete nummer(s):Ja ik heb eigenlijk geen “minder leuke nummers”, ik vind wel pop gwn niet zo’n leuke muziekstijl maar dat is wel alles.

Veranderd je muziek smaak wel is?: Nee.

Favoriete nummer(s):

Ik heb echt super veel favo nummers, het verschilt echt enorm per mood. 
  cody fry met ‘symphony sessions’ heeft zeker een van zijn nummers in mijn top tien. Ben ik op het moment ook aan het luisteren XD

Alt-j met ‘breezeblocks’ eindigt ook aanzienlijk hoog. Echt een top nummer, hele toetsweek mee geleerd hehe

Bon Iver met ‘wash.’ Staat zeker in de top 3

Samen met ‘Döppelganger’ van Lisom.

Het vioolconcert (klassiek) van Mendelssohn is zekers ook een goede topper in mijn favo mummers

José González heeft het ook goed gedaan met drie nummers op een gedeelde plek; ‘heartbeats’, ‘stay alive’ en ‘line of fire’

‘Just us’ van Trent Renzor and Atticus Ross staat ook moker hoog in de lijst, prachtig nummer.

Ik kan nog eindeloos door gaan. Met ‘sun for someone’ van Oscar Jerome en ‘for granted’ van Yaeji of ‘kick it to me’ van Sammy Rae & friends en heel veel nummers van Frank Sinatra, of Yussef Dayes, tot muziek van Charlie Stacey of Johann Johansonn. Ik luister ook graag muziek van Tom Misch of Arlo Parks en Ravyn lenae. Otis Junior. Jordan Rakei. Cory Wong. 
heel veel dus.

Muziek smaak (kwa genre en stijl):

net als favo nummers heb ik ook een vrij uiteenlopende muziek smaak.

Ik hou enorm van Klassieke muziek, ik speel zelf ook viool (nu 9 jaar). Super mooie muziek, rustgevend en soms ook niet. Er zitten hele verhalen acht de muziek. Het is niet alleen maar een drummer the met een geitaartje en een zangertje (wat ik trouwens ook leuk vind hoor, ik ben geen ouwe zak die alleen oude muziek luistert) nee er zit leven in de muziek. Dat vind ik zo mooi.

Ik hou ook enormmmm van Jazz. Yussef Dayes met z’n insane goeie drum skills, de familie Palladino met nu Bass gitaristen. Louis Armstrong met z’n schorre stem. Justin Hurwitz met zijn superbe soundtracks voor whiplash en la la land. Of alfa mist met zijn smooth groovy modern jazz beats. 
   Heerlijk! Ook weer zoveel leven in de muziek. Als er weer iemand begint te improviseren en de rest volgt, als je ze bij een live optreden allemaal zo lekker ziet te dansen, Grooven. Lovely. Natuurlijk oorspronkelijk een Afro American muziek genre, dus iedereen was toen al en nu ook zo vrij en schaamte loos. Als je een keer naar een bar optreden van een of andere pief of een live concert van Yussef Dayes (groot contrast) is iedereen bij beide gewoon zo relaxt en chill en aan het viben. Love it 

Dixieland is een tak van jazz die ik ook nog wou benoemen. Top muziek. Geeft een leuke sfeer.

Ik luister ook veel muziek als ‘döppelganger’ en ‘wash.’, die ik eerder ook al had benoemd. Als je het voor het eerst zou luisteren zou je het heel verdrietig vinden en denk je dat ik me niet zo goed in m’n vel voel. Soms klopt dat ook wel, maar ik vind het vooral gewoon hele rustige fijne en vooral super super super mooie muziek. Ik ga daar echt zo goed op. Plus veel van die muziek heeft voor mij een speciale herinnering, dus dat helpt ook mee :))

Ik ga ook goed op nummers als ‘Valerie’ van Amy Winehouse, of ‘right as rain’ van Adele. DUs net niet de popie jopie pop muziek van de radio enzo maar gewoon de minder populaire (en naar mijn mening betere) pop muziek. Goed voorbeeld daarvan is oil ‘Slipping Away’ van Leisure. Relaxte minder populaire semi-pop muziek.

Jack Johnson, een gitarist en zanger (eig singer songwriter) die iedereen zou moeten kennen. De muziek die hij maakt is gewoon zo damn goed. Zo relaxt en toch energiek. Hij is een Indie folk (als ik het goed heb, weet nooit prc hoe dat allemaal zit met die samengevoegde genres) artiest, en nummers als ‘upside down’ of ‘taylor’ en ‘Big Sur’ of ‘better together’ moet je gewoon een keer geluisterd hebben. 
​​​​

Big band hebben we ook nog. Top muziek. 

Neo soul speelt ook een grote rol in mijn muziek smaak, artiesten als Arlo Parks en Ravyn lenae (eerder genoemd) of  Anderson.Paak, Oscar Jerome, D’Angelo en zelfs silk sonic, zijn de echte toppers hier in. Zeker het luisteren waard

Dus kort samengevat:

klassiek, jazz, Indie-folk, neo soul, big band, ook disco en zelfs (wel alleen de goede, dus niet krijs nummers als ‘all I want for Christmas’) kerst muziek! Ik ga ook goed op lo-fi muziek en zeker (wat stom dat ik die ben vergeten) sci-if cinematic music!!! Zo goed dat!

ook weer moker veel dus 

Minst favoriete nummer(s):

niet echt 1, maar wel in kort veel nummers die op sky radio of Q music komen, gewoon die popie jopie pop nummers. Sommige door tik tok populaire muziek vind ik ook niks. Nederlandstalige nummers zijn ook niet mijn favo.

Veranderd je muziek smaak wel is?:

Ja zeker, eigenlijk is het constant aan het ontwikkelen, er komt een genre bij, gaat een genre weg. Veel verandering

dan nog wat over het eerste stukje wat je had geschreven. Ik heb ook heel erg vaak dat mensen me raar vinden of beoordelen op dingen zoals dit. Dus muziek smaak, interesses, enzovoort. Maar ik heb de laatste tijd mezelf geleerd om me d’r niks van aan te trekken. Klinkt makkelijker dan gedaan, I know. Maar als je het eenmaal kan is het zoveel fijner. Die mensen zijn meestal een beetje onzeker of willen bewijzen bij anderen dat zij cool zijn, terwijl in werkelijkheid dat juist de Pipo’s zijn; klinkt heel erg generaliserend en zo bedoelde ik het ook zeker niet maar er zit wel waarheid in. Jij bent degene die zijn/haar creativiteit laat zien, al is het door muziek, kunst, sport, boeken, wat dan ook. Jij bent degene die het wel heeft en er zelf blij mee is. En ja mss wijk je een beetje af van wat ‘normaal’ lijkt, maar even sirieus, wat is er nog ‘normaal’ in deze wereld. Er is bewezen dat mensen die vroeger last hadden van pesten door creativiteit of anders zijn, wat minder zeker in hun schoenen stonden en snel geraakt werden door pest gedrag of woorden van anderen - dat die mensen die dus eerst heel creatief waren en een idee hadden om dat door te blijven zetten, juist niet zijn door gezet. Dat laat maar weer zien dat de invloed van andere mensen zoooo enorm groot is in deze wereld. Maar laat je niet wijsmaken dat jij niet goed genoeg bent, dat jij ‘raar’ bent, dat je een slechte muziek smaak hebt, want in werkelijkheid zijn zij gewoon de onzekere, en willen jou naar beneden halen om daarna zelf boven jou te pieken. Maar laat dat niet gebeuren (tenzij dat echt je droom is) en leef je eigen leven. 
mij eeet dat er veel ‘motivating’ speeches zijn gehouden door een Tate of een pief op TEDed of. wie dan ook, en sommige zijn echt goed maar heel veel zijn gewoon een beetje meh. Ik wou niet overkomen als een of andere niemand die ineens een speech gooit maar ik wil je wel wat mee geven om jouw leven (hopelijk) weer een stukje lichter/beter te maken!

Sorry trouwens voor dit pokke lange antwoord

Favoriete nummer(s): vampire, good 4 u, Cruel Summer, Bad Blood, LUNCH, all-american bitch, jealousy jealousy, traitor, happier (Olivia Rodrigo)

Muziek smaak (kwa genre en stijl): Pop (rock)

Minst favoriete nummer(s): Niet phonk, maar metal en die keiluide muziek

Veranderd je muziek smaak wel is?: Ja

Reageer