Skip to main content
Vraag

Model ? Wat zal ik doen?

• June 29, 2025
  • 22 reacties
  • 351 Bekeken

Tover01
Forum|alt.badge.img+19

Hey allemaal, gisteren had ik een leuke middag met mijn groep en die groep hoort bij een vereniging. En we hadden even een pauze moment en toen kwam er een heel aardige mevrouw naar mij toe. Ze vroeg of ik wel eens een shoot had gedaan en of mij dat iets leek. Ik maak wel een leuke outdoor foto's met n vriendin maar meer niet. dus ik zei dat ik dat nog nooit had gedaan. Toen vertelde ze dat het zou gaan om de webshop gids van onze vereniging! Omg!  Dus dat je dan de kleren showt voor in dat boekje en op de site! Ik was helemaal verbaasd (ik vind mezelf alles behalve een model) en ze zei gelukkig zoiets van denk er rustig eens over na enzo. En aan het eind van de middag kwam ze weer bij mij en gaf me haar kaartje en ook een blaadje met wat krabbels. Ze zei dat ze mij had geobserveerd. Er staat: Benefits: hair, eyes, smile, hands, knees  and calves (v), Bonus: multi v/m suitable, demo tools suitable.  🤗😊Ik snap niet alles maar wel een stukje, en allemaal leuk maar ik vind het heel awkward dat ze mij vragen! 😮Ik ben helemaal geen model jongen denk ik haha. Maar natuurlijk is het ook wel weer leuk. Mijn vriendin vind het zeer grappig en dat ik het moet doen. Trouwens moeder ook. Gelukkig kan ik er een tijdje over nadenken. Het gaat in elk geval om de kleren van de vereniging dus de shirtjes enzo en de korte broeken en alles. Wat vinden jullie ? Is dit niet ontzettend ijdel en on-ik?  Heeft iemand ervaring? Ik dacht ik vraag het toch even aan mij forum vrienden want jullie mening is iig objectief en eerlijk genoeg! En zeg het ook gewoon als je denkt nee niet doen Tover :)  Dankjewel alvast !

Liefs, Tover xxx

22 reacties

• June 29, 2025

Hii

Haha ja snap ik. Als je het leuk lijkt gwn doen! Kijk als je zegt  - ik ben zoooo geweldig - offf -omggg kijk hoe dat ene haartje niet goed zit- is het wel een btje ijdel maar als dat zo zou zijn had je dit vast niet geschreven 😂  

xxx Lieve

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • June 29, 2025

Wat leuk voor je.  Je hebt dan ook allemaal professioneel gemaakte foto’s van jezelf, misschien kun je vragen om ook een paar foto’s samen met je vriendinnetje te maken - mooie souvenirs.

Krijg je ervoor betaald?

eendje
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • June 29, 2025

Hey lieve ​@Tover01 

Wat leuk dat je dit mag doen, en wat een compliment eigenlijk! Fijn dat je hier rustig over na mag denken, en wat goed dat je ook onze mening vraagt😘

Mijn advies is gewoon erover nadenken en als je het toch niet ziet zitten, dan gewoon niet doen. Je moet je er natuurlijk wel prettig bij voelen. Als het je leuk lijkt, natuurlijk gewoon doen!❤

Laat je weten wat je keuze wordt?

Groetjes ​@Tr0ubl3d 

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • June 29, 2025

Wat leuk dat ze je gevraagd heeft! Als je het echt leuk lijkt, gewoon doen! En misschien vind je het zelfs leuker omdat het voor je eigen vereniging is!

Groetjes Lupus

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • June 29, 2025

Hoi ​@Tover01  wat super leuk! Als je dat wil waarom niet? Je bent erg bescheiden maar zij vind jou heel geschikt. Als je vertaalt wat zij opschreef staat er : voordelen: haar, ogen, glimlach, handen, knieën en kuiten (v), Bonus: geschikt voor multi v/m, geschikt voor demotools.

Ik heb het samen met mijn beste vriendin gelezen en we  denken dat dat betekent dat ze dat allemaal heel mooi aan jou vind. En geschikt voor de foto.En dat je genderneutraal op de foto kunt dus ook de " meisjeskant"  of kleding kan shooten. Omdat dat er staat "v/m" en "kuiten(v)",  vrouwelijk? Denken wij. En dat je geschikt bent om spullen te laten zien op de foto. Misschien tenten of potten en pannen of zakmes of andere dingen die ze veel gebruiken . En die ze verkopen. Wat leuk!  Ik dacht al wel dat je een mooie jongen was , dat lazen we al in " het beloofde verhaal"  van je klasgenootje 😉

Volg je hart , je kunt dit echt en het is vast heel leuk! 

Groetjes Tjempie xxx

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • July 1, 2025

Hey, dank jullie wel voor jullie lieve reacties! Ik denk dat ik maar eens naar haar bel om er verder over te vragen enzo 🤭 (want vind het eig best een eer een beetje 😊) dan heb ik misschien meer een beeld. Ik laat het nog weten! Dankjewel hoor! 

Liefs Tover xxx

• July 1, 2025

Heyy lieve ​@Tover01 ,

Wat leuk zeg! Het is niet ijdel hoor als je het doet. 😊 Als je het leuk lijkt gewoon doen 🙂en als je het toch liever niet doet ook niet verplicht voelen hoor😘 

Veel liefs🤗

• July 7, 2025

Hii ​@Tover01 

Ik vroeg me af of je een update hebt?💖

xxx Lieve!

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • July 8, 2025

Hey ​@Lieve2009  Grappig, ik kreeg toevallig eergisteren meer te weten. Ik denk dat ik het wel ga doen 🤭 het is voor een eigen vereniging en het is erg leuk denk ik. Kreeg ook een brief met informatie. Er zijn nog een paar meer kinderen en jongeren voor gevraagd en het wordt een soort shoot weekend. Ik kan natuurlijk niet te veel vertellen ivm anoniem enzo, maar ik moet dan dus vooral  outdoor kleding (blouses en korte broeken, en shirts, schoenen en sokken etc) aan en poseren en in allerlei "situaties" ook spullen laten zien. En ze vond mij ook geschikt om genderneutraal te poseren dus bijvoorbeeld ook kleding of accessoires die voor meisjes en jongens geschikt zijn maar ook voor 1 van beide.Bv een skort of travel skirt. En daar maken ze dan professionele foto's van. En ik doe dan vooral onze leeftijds groep zeg maar. Lijkt me wel grappig en spannend om eens te doen. En je krijgt er ook iets voor, niet veel hoor het is natuurlijk niet commercieel staat er ook wel bij. Maar dat vind ik niet het belangrijkste. Nu afwachten op een uitnodiging qua datum hihi 🤭😊 nooit gedacht dat ik ooit zoiets zou doen.  Ik ben eig helemaal niet zo van het te kijk staan maar dit is toch wel leuk en apart xD. Liefs, Tover xxx

• July 8, 2025

Hii

Leuk!!😃 Laat je weten hoe het was?😉💖

xxx Lieve!

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • July 16, 2025

Hoi ​@Tover01  wat super leuk! Ik ben het helemaal eens met de anderen, doen! Ik weet zeker dat je dit zelf ook heel vet zal vinden en ook goed kunt! Wat top dat je ook "meisjes" items gaat showen! Volgens mij is dit echt jouw ding! Ik ben benieuwd! 

Groetjes liefs Tartan X 

Vera16xx
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • July 17, 2025

en toen kwam er een heel aardige mevrouw naar mij toe.

Dat zijn de momenten: nu gaat er iets leuks gebeuren! 😁

Dus dat je dan de kleren showt voor in dat boekje en op de site!

Leuk!! Je mag de foto's hier niet plaatsen natuurlijk, maar ik heb jouw 'art' foto nog en ik probeer me daar een beeld bij te krijgen. Ik denk dat je er erg geschikt voor bent, omdat je gewoon een leuke jongen bent. 😊

Ze zei dat ze mij had geobserveerd. Er staat: Benefits: hair, eyes, smile, hands, knees  and calves (v), Bonus: multi v/m suitable, demo tools suitable.  🤗😊

Haha nou complimenten toch! Ik zelf vind vooral dat 'multi v/m suitable' leuk. Je hebt wel van die jongens die een beetje ook op een meisje lijken, vaak met een mooie huid en een lief gezichtje. Veel jongens zouden het niet persé een compliment vinden… maar jij gaat daar veel beter mee om omdat je niet stoer en heel mannelijk gevonden hoeft te worden denk ik.

Ik ben helemaal geen model jongen denk ik haha.

Ja iedereen denkt dat je dan de allerknapste moet zijn, maar het draait denk ik vooral om de uitstraling. Dat iemand je leuke vibes geeft. Jouw art-foto die je een paar maanden geleden had gepost, had dat zeker en ook al is het geen echte foto denk ik me een beeld bij je te kunnen schetsen. In elk geval het type jongen dat je zou kunnen zijn. Ik denk dat dit fotoshoot-verzoek mijn beeld van jou alleen maar versterkt. 😊

Maar natuurlijk is het ook wel weer leuk. Mijn vriendin vind het zeer grappig en dat ik het moet doen. Trouwens moeder ook. Gelukkig kan ik er een tijdje over nadenken. Het gaat in elk geval om de kleren van de vereniging dus de shirtjes enzo en de korte broeken en alles. Wat vinden jullie ? Is dit niet ontzettend ijdel en on-ik?

Ik denk dat je het als compliment zou moeten zien. Je karakter kennende, afgaande op wat je post op dit forum, denk ik inderdaad dat je ietwat gereserveerd kan zijn door zo'n verzoek. Maar ik zou het je van harte aanbevelen. Het is goed voor je zelfvertrouwen, het kan een leuke ervaring zijn zo'n fotoshoot en je houdt er professionele foto's aan over die je bijvoorbeeld op posterformaat kan uitprinten bij een goede copyshop. Misschien leuk voor je vriendin een leuke foto van jou boven haar bed ofzo? Haha ik zou er stiekem ook wel één willen.. 😋

Heeft iemand ervaring?

Ik doe zelf aan hobbyfotografie met best wel dure apparatuur (Canon R5 mark II met 24-105mm IS lens + 100-500mm + Laowa 85mm macro-lens) die echt bloedmooie foto's kunnen maken. Ik ben er zelf erg blij mee. Heb ook het idee dat ik deze foto's later nog veel ga gebruiken. Iedereen van onze familie is op de gevoelige plaat gelegd en bij gezinsuitjes ook erg leuk. Telefoon is wel praktischer, maar echt fotograferen vind ik ook gewoon leuk om te doen.

Maar zo'n fotoshooting met een professional heb ik geen ervaring mee. Wel heb ik een vriendin die model is voor een blad en best regelmatig opdrachten krijgt. Verdient goed kan ik je vertellen. Weet niet of dat een overweging is, maar stel het bevalt dan heb je dus al ervaring en een soort van portfolio wat je kunt laten zien en misschien ook wel model worden voor een blad. Het is een optie in elk geval, je zou met de foto's naar diverse bladen/studio's of wat dan ook kunnen stappen en jezelf aan te prijzen. Dus wie weet leidt het wel naar meer, als je dat wilt?

Mijn zegen heb je. 😉 Liefs, xxVera 💋

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • July 17, 2025

Dankjewel ​@Vera16xx  voor je lieve woorden 🤭 ik vind die zin over v/m inderdaad juist een compliment! Dat heb je goed gezien haha. Ik ben best wel "girly" in sommige dingen (vinden sommigen, ik vind het gewoon zoals ik ben 😉) en dat is zoals het is xD. Proud of it 💪.  Ik zal  meer over de shoot posten (binnen de regels natuurlijk) zodra er iets is gebeurd hiermee! Dankjewel hoor nogmaals 😘😊ik zal je advies zeker onthouden! 

Liefs, Tover xxx

ScarletRift
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • July 18, 2025

Hey Tover! 😊

Wat supertof dat ze jou hebben gevraagd! Ik snap dat het een beetje awkward voelt, maar het klinkt ook echt als een compliment. Ze zag vast iets bijzonders in jou, en dat is best cool! 😄

Je hoeft echt geen “model-model” te zijn om dit te doen. Het is gewoon voor de vereniging en hun kleren, dus niks geks of zo. En als je het leuk vindt om te proberen, dan is dat helemaal oké! En als je denkt “nee, dit past niet bij mij,” dan is dat ook helemaal goed. Jij kiest wat goed voelt voor jou. 💖

Ik vind het niet ijdel hoor, eerder dapper dat je er zo open over bent! En dat briefje met die woorden? Dat betekent gewoon dat ze dingen aan jou mooi vonden voor op de foto. Dat is eigenlijk best lief toch?

Luister naar jezelf, en als je het spannend vindt, misschien eerst gewoon eens praten met die mevrouw of iemand erbij vragen die je vertrouwt. 😊

Liefs,
Scarletrift 🌟🌈

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • July 18, 2025

Leuk ​@Tover01 !  Ik ben ook benieuwd hoe je het vind. En ​@Vera16xx  wat zeg je dat allemaal goed! Ik vind het ook hoor.  En Tover je kunt dit vast heel goed. Het zijn ook je lievelings kleren toch? Die korte broeken en die blousjes. En wat super stoer dat je ook rokjes en skorts gaat showen! Ze vond je benen daar heel geschikt voor staat er in het engels😍 😎tof dat je ook trots bent op je girly kant! Ik zou de print ook boven mijn bed hangen net als Vera haha 😍😍🥰

Groetjes Tjempie xxx

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • July 18, 2025

Hey ​@ScarletRift  bedankt hoor!  Dat is een goede tip! Ik word er nog over gebeld dus dan kan ik dat mooi doen. Denk dat miin moeder ook wel mee denkt dan. En verder heb je gelijk, en ik vind het ook een leuk gevoel en een compliment 😊. 

@Tjempie  ja zeker zulke dingen draag ik graag en ik vind het ook bij mij passen (net als mijn ♥️). Haha lief wat je zegt, wat jullie allemaal zeggen! 🤭

Liefs, Tover xxx

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 7, 2025

Heyy wat leuk! Hoe is het gegaan?

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • August 12, 2025

Hey, ik ben ook wel benieuwd hoe het gegaan is ​@Tover01 , of moet het nog gebeuren?

Groetjes Lupus

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • August 13, 2025

Hey Dankjewel! Het gaat nog gebeuren!  Zodra het is geweest vertel ik er over! 😊 Lief van jullie! 

Liefs, Tover xxx

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • September 8, 2025

Hey ! Het is geweest en het was super leuk en spannend! Ik werd gekozen voor de shirts, polo's  de korte broeken en de skorts. Al die outfits aan gehad, en ik moest in verschillende houdingen staan zoals met skort (soort rokje)  stoer naar de horizon kijken met een hand boven de ogen of voor me uit kijken met handen op de rug etc. En bij een vuur of een tent zitten en met steeds een andere achtergrond. En de kniekousen omhoog en dan weer laag enzo. En verschillende schoenen ook. En voor de cap die erbij hoort en rugtas en spullen om me heen xD. Ik heb me iig nog nooit zo vaak omgekleed op 1 dag haha. Ik kan natuurlijk niet te veel vertellen ivm anoniem maar het was erg leuk om mee te maken en wrs komen mijn pics er wel in! 😊🤭in elk geval bedankt allemaal voor jullie lieve adviezen! 😘

Liefs, Tover xxxx

NightShadow
  • September 10, 2025

Dat is geweldig ​@Tover01! Fijn dat je het naar je zin hebt gehad! Zullen vast en zeker geweldige foto’s zijn geworden.

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • September 10, 2025

Hey lieve ​@Tover01 ,

Ah dat is fijn!😊😘