Skip to main content

Heey,

Sorry dat ik zoveel topics maak, maar ik kan mijn problemen moeilijk in 1 topic stoppen…

Ik zit op een jeugdorganisatie voor kinderen van 11-13 jaar. Om de zaterdag gaan we altijd een spel doen ofzo. Ik heb een soort van vriendin (nou ja, die ziet mij als een vriendin) die naar het speciaal onderwijs gaat omdat ze een klein beetje gehandicapt is. Daarom zoekt ze geen aansluiting bij andere kinderen en ik heb een jaar geleden (zoo dom) haar juist als een vriendin gezien. Ze is een jaar ouder dan mij, nu ondertussen al 14, maar we zaten toen samen in de groep. Ik kon hierdoor niet zo goed aansluiting zoeken omdat dat meisje me soort van claimde. Nu was ik soort van best wel blij dat ze naar de tweede groep ging (14-16) maar daar had ze niet zo´n iemand die om haar gaf. Alleen de leiding.

Toen heeft ze aan de leiding gevraagd of ze weer naar mijn groep mocht komen!!! En dat mocht!!!!

En ik heb net een beetje vriendinnen gemaakt, vriendinnen waarbij ik NIET het gevoel heb dat ze me claimen… ik vind het zoooo stom. 

Liefs Bliss

Heyy,

Sorry dat ik zoveel topics maak, maar ik kan mijn problemen moeilijk in 1 topic stoppen…

Hoef je geen sorry voor te zeggen hoor dat is helemaal niet erg! Je mag zoveel topics maken als je wilt hier!🤗

Snap goed dat je dit lastig vind.. Is het misschien een goed idee dat je dit eens met je begeleiders bespreekt? Die kunnen je hier vast verder mee helpen en die hebben denk ik wel tips voor je.

Wat je zelf kan doen is toch proberen een beetje het contact verminderen met die oude vriendin en gewoon omgaan met de mensen waar je wel graag mee om gaat. Als ze dan claimende gedrag blijft houden mag je er ook echt wel wat van zeggen dat is misschien lastig maar het is ook niet leuk dat zij jou tegenhoudt om contact met anderen te hebben. Je moet iig met de mensen omgaan waar jij mee wilt omgaan.

Misschien zijn dit niet de beste tips, maar hopelijk heb je er toch wat aan :)

Liefs, ItsJustMe <3

Hoi Bliss!

Oeiii, dat is wel een vervelende situatie. Als ik jou was zou ik me niet door haar laten ‘claimem’ zoals jij dat noemt. Ga gewoon met je eigen vriendinnen om. En af en toe ook met haar. Of is dat bijna pesten??

Liefs Feline

Hoihoi,

Vanavond ging ik weer naar de jeugdorganisatie. Voor de eerste keer met dat meisje. Het is best lastig. Omdat ze net niet gehandicapt is, maar wel bijna, word ze een beetje als een buitenaards wezen gezien. Ik trekte de hele tijd met haar op, omdat ik het zielig vind dat ze alleen woont.

Kortom, ik ben de oude vriendinnen kwijt van de jeugdorganisatie...

Reageer