Skip to main content

Mijn ouders willen dat ik meega naar de sauna. Ze zeggen dat het heel chill is. Maar ik weet niet of ik dat wel zo vind. Je loopt daar de hele dag naakt rond. Wie heeft er ervaring mee?Moet ik dan mijn schaamhaar afscheren? En ik denk dat mijn schaamlippen een beetje uitsteken. Hoe reageren mensen daarop? 

Kun je me vertellen of je een jongen of meisje bent en hoe oud? Ik ben een meisje van 14 (bijna 15). We gaan over drie weken. 

Hey @Sienie,

Ik ben nog nooit naar een openbare sauna gegaan. Of je je schaamhaar moet afscheren mag je helemaal zelf weten! Ik denk dat mensen niet zoveel naar je vagina gaan kijken of dingen erover gaan zeggen,  wees daar maar niet bang voor!

Groetjes, @Monkeyboy08

Hey, volgens mij mogen kinderen en jongeren onder de 16 alleen in bepaalde sauna's met hun ouders mee. Dus niet zomaar naar elke sauna tussen de naakte volwassenen. En dan mag je zoals ik begreep ook best een broekje aan houden en een bikini bovenstukje. Ze kunnen je nooit verplichten om naakt te zijn. Je kunt er best veel info over vinden via internet. Dus maak je geen zorgen. Trouwens een sauna is wel heel lekker! Mijn oom en tante hebben er 1 en daar ga ik wel eens in. Als ik alleen ben durf ik wel zonder maar als we met 2 of 3 zijn heb ik ook gewoon een zwembroekje aan. En dat kan ook prima, maakt weinig uit. Tip is nog wel om je aan de tijden te houden voor onze leeftijd en er niet te lang in te zitten.  Maar dus, geniet er van en geen zorgen 😊💪

Liefs Tover xxx

Reageer