Skip to main content
Vraag

manieren om better te worden in tekenen

• March 4, 2026
  • 8 reacties
  • 73 Bekeken

Wolfieee
Forum|alt.badge.img+1

Hoi hoi, ik wil graag better woorden in tekenen, mijn tekeningen zijn nog niet zo goed maar ik weet niet zo goed  wat mijn zwaken punten zijn kan iemand mij helpen? (dit is mijn niewste tekening)

8 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • March 4, 2026

Hi ​@Wolfieee ,

Heb niet echt tips, ben zelf ook niet heeeeel goed in tekenen😅 Wil wel even zeggen dat ik het juist mooi vind, niet onzeker over zijn hoor🙂

Liefs❤

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • March 5, 2026

Hoi, ik vind het er prachtig uit zien! Een bijzondere sfeer straalt het uit. Mooi hoor! 

Groetjes liefs Tartan X

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • March 5, 2026

Hoi, ik ben het eens met Tartan. Heel mooi, dat doe ik je niet na. En het is ook zo; oefening baart kunst 😉 in dit geval letterlijk. Het komt er dus op neer dat hoe vaker je oefent, hoe beter het zal worden.  

Liefs,

Yusa 😘

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • March 5, 2026

Hey, ik denk dat jij beter mij tips kunt geven 😊👍 wat mooi zeg! 😍 Betekenen die Chinese letters ook echt iets of heb je ze zelf bedacht? (Beide vind ik super knap) 

Liefs, Tover xxx

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • March 5, 2026

Heel mooi.

Het beste is, zoals bij alles, veel en veel tekenen.  Alleen door iets vaak te doen kun je beter worden.

Je kunt ook lessen volgen op een tekenschool, daar krijg je echt goede tips.  Succes!

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • March 5, 2026

@Tover01 denk dat het Japans is😉 

Hello
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • March 7, 2026

ik vind de tekening mooi, zo goed kan ik niet tekenen hoor😅

trouwens kunst kan niet lelijk zijn

en tips want die wilde je: misschien kan je wat meer focussen op menselijke anatomie en diepte maar daar zullen vast wel heel veel tutorials van online zijn. 

maak alsjeblieft nog een en stuur een foto want die vorige is echt mooi🙏 !!!

( deel van de tekst weggehaald door De Kindertelefoon vanwege de forumadviezen, op het forum mag je in het Nederlands en het Engels iets plaatsen )

sherma_fan_1305
Forum|alt.badge.img+3

hoi hoi ik ga fftjes de tekendocent spelen want ik heb nog wat tips maar ten eerste

het is niet lelijk ik vind dat je goed onderweg bent trouwens nou ben ik niet te bekend met jouw stijl en teken ik vooral met schaduw 

mijn beste tekening

zoals je kan zien mijn beste tekening euh is voral met donkere kleuren mijn tip soms is minder meer dat heb ik vooral met als ik teken op papier kun je alles intekenen aleen het beste is veel grote vlakken en niet overal detail's je mag ook gerust wat weg laten vallen het haar vind ik trouwens knap gedaan dat doe ik je niet na nou kunnen speciale teken programma's ook helpen als je wat ik denk te zien dat je online tekend zo ben ik ooit begonnen een vos te maken in een app die gemaakt was voor notitie's ja ik weet het ik had geen goed teken programma want er was heel veel keuze als je trouwens gewend bent normaal te tekenen zoals mij en online wilt gaan met veel details en het lukt niet maar wel op papier als je een teken tab hebt (ik heb zelf een wacom teken tab is t merk die raad ik aan maar die zijn best wel duur en als je niet voorzigtig ermee doet gaat het snel kapot) maar als je een nieuw teken programma nodig hebt en geen idee hebt waar zou ik eens kijken is krita (programma dat ik zelf gebruik) ook het waard om te bekijken  voor de tekening zelf zie ik (niet extreem veel maar wel veel) detail in de ramen deze kun je misschien beter maken met een donkere kleur en dan een lichte kleur of allemaal lichte kleur maken maar ook met het licht spelen en met schaduw ook een tip voor als je wolken maakt gebruik (als je krita gebruikt) een tool waarmee je kleuren een beetje met mekaar kan oplaten gaan maakt de wolken realistischer tip doe dit als je stel een muur ervoor wilt eerst zonder de muur en daarna de muur anders zit de kleur van de muur overal en niet in je tekening oh nog een ding tekeningen kunnen ook lekker abstract zijn zo heb ik ooit een tekening gemaakt was extreem abstract ik kan hem hier blijkbaar niet toevoegen want hij is te groot en ik merk dat ik euh een hele grote berg tekst op je afgooit dus maak ik er een einde aan als je meer tips wilt en/of dit niet genoeg is ping me fftjes met ​@anoniem1305 dat is hoe je mij moet pingen   

dus al met al gebruik meer detail voorin wat je al keurig doet speel met licht en schaduw en more is less dus achterin mag er minder detail

anoniem 1305 was hierzo