Skip to main content

Majorette

• November 10, 2025
  • 16 reacties
  • 173 Bekeken

Ambersssssss
Forum|alt.badge.img

Hoiii, ik ben een 12 jarig meisje dat op majorette zit, ik vind het erg leuk. Elke keer als ik vertel dat ik op majorette zit gaat het van Wat is dat? Zit iemand anders ook op majorette?

16 reacties

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • November 10, 2025

Nee. Ik weet niet eens wat dat is 😂

Kun je dat misschien uitleggen..?

Liefs, xxx Yusa 😗

Ambersssssss
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • November 10, 2025

ja hoor, majorette is een sport waarbij je met een stok allemaal twirls(draaitjes) maakt, je kunt hem ook tossen ( hoog gooien) en flippen (laag gooien).

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • November 10, 2025

Sorry als ik een hele domme vraag stel, is dat net zoiets als ritmische gymnastiek? Daar heb je een lint aan een stok en een bal en een hoepel volgens mij en daar moet je ook vanalles mee. (Zoals gooien en draaien en zo) 

Lijkt dat er op? Dan kan ik me er wat bij voorstellen 😅 Nou iig klinkt dat wel als een interessante sport! (Is het wel een sport??)

Ik ben er nu best benieuwd naar! 🙂

Liefs, xxx Yusa 😘

Ambersssssss
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • November 10, 2025

Nee, het is geen ritmische gymnastiek. Wij hebben alleen een baton (dat is die stok) als je 'majorettes’ opzoekt op internet  dan kan  je miss wel een filmpje zien, hoop dat dit helpt❤️

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm anonimiteit. Zie ook forumregel 3: plaats op het forum geen persoonsgegevens.

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • November 10, 2025

Hey! Het is vast heel leuk om te doen en het ziet er altijd sierlijk en sportief uit vind ik. Wat leuk dat je dat doet! Ik vind de kleding heel mooi. Moet je die outfit zelf kopen?  Moet je er vaak voor trainen ? En hoe zorg je dat de baton niet door je vingers heen glipt en op de grond valt? Ik vind het altijd wel knap. Liefs, Tover xxx

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • November 10, 2025

Hoi, dit had mij ook wel wat geleken. Echt leuk! Volgens mij is dit echt alleen een meisjes ding  toch? Vast wel gezellig en sportief. Veel plezier! Groetjes Tjempie xxx

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • November 11, 2025

Hoi hoi, wat een leuke hobby en sport! Ik ben het er mee eens dat het altijd heel mooi is om te zien met die exercities en dansen. En de kleding is prachtig vaak met kleurige jasjes, rokjes met plooi en de hoofddeksels. Ik vind de combi van de oefeningen met baton en de uitstraling van de meisjes gewoon heel mooi. Geniet van je mooie hobby ! 

Groetjes liefs Tartan X 

Ambersssssss
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • November 11, 2025

@Tover01  Je hoeft de kleding niet zelf te kopen, tenminste wij niet. Wij mogen het lenen en de schoentjes ook. En de draaitjes doe je niet door de vingers😅 Heel soms heb je eentje die je door de vingers moet draaien. Dan moet je die klemmen. 

Ambersssssss
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • November 11, 2025

@Tjempie Het is niet alleen voor meisjes, we hadden er ook ooit een jongen bij!

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • November 13, 2025

Heel interessant ​@Ambersssssss  ! Wat tof dat er een jongen bij zat! Wat dragen jongens als ze dit doen? (Korte) broek en een andere blouse misschien? Liefs, Tover xxx

Ambersssssss
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • November 13, 2025

@Tover01  ik denk dat hij dan een pak aan had, wij hebben soms ook wel een pak aan, maar meestal gwn jurkjes.

Arclight22
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • November 14, 2025

Super leuk toch dat je dat doet. Ik zit er zelf niet op maar weet verder wel wat het is 

Ambersssssss
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • November 14, 2025

:)

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • November 14, 2025

@Tover01  op deze schets zie je een voorbeeld van een majorette jongen.  Het zijn niet bestaande personen en omgeving natuurlijk maar om elk risico op gelijkenis te vermijden heb ik het gezicht weggevlakt. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • November 14, 2025

Hoi, wat super leuk! Het is vast ook een sportieve en vrolijke hobby. ​@Tartan16  leuk, zo vind ik het ook eerlijk. Meisjes in rokje of jurkje, met hun benen zichtbaar, dan de jongens ook in het kort 👍🏼hebben wij ook wat te kijken 😍

Groetjes Tjempie xxx

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • November 14, 2025

Hoi, dit vind ik een leuke topic en ik vind je hobby echt heel mooi en stijlvol. En het lijkt me ook leuk om te doen.  Veel plezier! 

@Tjempie  dat ben ik zeker met je eens! Ik vind dat jongens dan zeker ook een mooie outfit moeten hebben en een korte broek is dan prima. 

Groetjes xxxx