Skip to main content
Vraag

Magische vragenlijst

• August 18, 2025
  • 7 reacties
  • 121 Bekeken

Wolf
Forum|alt.badge.img+19

Hallo allemaal! Het is tijd voor een nieuwe vragenlijst, en deze keer over alles wat met fantasie en dromen te maken heeft. Ben super benieuwd naar jullie antwoorden. 💖

1. Stel je wordt ineens wakker in een fantasiewereld. Wat zou je eerste reactie of eerste woorden zijn?

2. Wat zou je eerste stap zijn om te overleven in deze nieuwe wereld?

3. Welke gave of vaardigheid zou je het liefst direct willen beheersen, en waarom?

4. Als je in een groep avonturiers terechtkomt, welke rol zou jij waarschijnlijk innemen en waarom?

5. Als je een titel zou krijgen in deze wereld, wat zou die zijn?

6. Zou je liever voor altijd rondtrekken met je reisgenoten of je vestigen in een dorp of stad? Waarom?

7. Stel je ontmoet iemand die jou intrigeert. Hoe zou je waarschijnlijk reageren op die persoon?

8. Beschrijf je ideale date in deze wereld. Wat zouden jullie doen en waar?

9. Hoe zou je reageren als iemand jou een klein maar betekenisvol gebaar geeft, zoals jouw naam fluisteren of een persoonlijk voorwerp geven?

10. Als je moet kiezen tussen je hart volgen of een plicht vervullen voor je groep, wat zou je doen en waarom?

11. Wat zou je grootste blunder of meest gênante moment zijn in een fantasiewereld?

12. Hoe zou je reageren als iemand je een magisch drankje aanbiedt zonder uitleg?

13. Welk modern voorwerp zou je meenemen naar deze wereld, en waarom?

14. Stel dat je de kans krijgt terug te keren naar je eigen wereld, maar je moet iedereen achterlaten die je in de fantasiewereld hebt ontmoet. Wat zou je kiezen en waarom?

15. Als je iemand uit je eigen wereld mee mocht nemen, wie zou dat zijn en waarom?

16. Hoe zie jij jezelf over tien jaar in deze fantasiewereld?

17. Denk je dat je in deze andere wereld meer jezelf zou zijn dan in je eigen wereld? Waarom of waarom niet?

Hopelijk vond je h'm leuk!

xx liefs Wolf 🐺

7 reacties

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Het is tijd voor een nieuwe vragenlijst, en deze keer over fantasie! Leuk! Iets anders! 

1. Stel je wordt ineens wakker in een fantasywereld. Wat zou je eerste reactie of eerste woorden zijn? Ik schrik denk ik, maar wel op een fijne manier 🙃

2. Wat zou je eerste stap zijn om te overleven in deze nieuwe wereld? Niets aan me voorbij laten gaan 

3. Welke gave of vaardigheid zou je het liefst direct willen beheersen, en waarom?  Ik denk talenkennis, zou fijn zijn om goed te kunnen communiceren 

4. Als je in een groep avonturiers terechtkomt, welke rol zou jij waarschijnlijk innemen en waarom? Weet ik niet 🙈

5. Als je een titel zou krijgen in deze wereld, wat zou die zijn? Ik denk dat een ander dat beter zou kunnen zeggen 😃

6. Zou je liever voor altijd rondtrekken met je reisgenoten of je vestigen in een dorp of stad? Waarom? Beide lijkt me eigenlijk wel fijn maar denk dan rondtrekken met reisgenoten 

7. Stel je ontmoet iemand die jou intrigeert. Hoe zou je waarschijnlijk reageren op die persoon? Enthousiast 

8. Beschrijf je ideale date in deze wereld. Wat zouden jullie doen en waar?  Oh dat weet ik echt niet 🤔😉

9. Hoe zou je reageren als iemand jou een klein maar betekenisvol gebaar geeft, zoals jouw naam fluisteren of een persoonlijk voorwerp geven? Confused

10. Als je moet kiezen tussen je hart volgen of een plicht vervullen voor je groep, wat zou je doen en waarom? Hart volgen 

11. Wat zou je grootste blunder of meest gênante moment zijn in een fantasywereld? Dat er gesproken wordt in hun eigen taal en ik heel iets verkeerds ga zeggen 😃🙈

12. Hoe zou je reageren als iemand je een magisch drankje aanbiedt zonder uitleg? Ook confused 🤨😐

13. Welk modern voorwerp zou je meenemen naar deze wereld, en waarom? Ik denk gewoon een telefoon voor de zekerheid 🙂

14. Stel dat je de kans krijgt terug te keren naar je eigen wereld, maar je moet iedereen achterlaten die je in de fantasywereld hebt ontmoet. Wat zou je kiezen en waarom? Ik zou wel weer terug gaan denk ik, omdat daar is wie ik ben en waar ik alles heb 

15. Als je iemand uit je eigen wereld mee mocht nemen, wie zou dat zijn en waarom? Een vriendin, denk dat we samen de beste avonturen beleven 😊🙈

16. Hoe zie jij jezelf over tien jaar in deze fantasywereld? Ik denk vol enthousiasme 

17. Denk je dat je in deze andere wereld meer jezelf zou zijn dan in je eigen wereld? Waarom of waarom niet? Denk het niet, fantasie is ver van de realiteit en ga daardoor misschien juist dingen vermijden 

Hopelijk vond je h'm leuk! Jaa, maak je hem ook zelf? 

Liefs ♥️

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 27, 2025

Hallo allemaal! Het is tijd voor een nieuwe vragenlijst, en deze keer over alles wat met fantasie en dromen te maken heeft. Ben super benieuwd naar jullie antwoorden. 💖

1. Stel je wordt ineens wakker in een fantasiewereld. Wat zou je eerste reactie of eerste woorden zijn? " Wat gebeurt er nou dan? ' 😉 ik zou heel verbaasd reageren haha.

2. Wat zou je eerste stap zijn om te overleven in deze nieuwe wereld? Kijken waar water en beschutting is. Mijn scouting skills gebruiken xD.

3. Welke gave of vaardigheid zou je het liefst direct willen beheersen, en waarom? Een toverpoeder of -woord waarmee ik agressie uit mensen kan toveren 

4. Als je in een groep avonturiers terechtkomt, welke rol zou jij waarschijnlijk innemen en waarom? Vuur beheren en eten zoeken. Misschien ook boogschutter. Kan ik redelijk.

5. Als je een titel zou krijgen in deze wereld, wat zou die zijn?  Assistent of adviseur denk ik. 

6. Zou je liever voor altijd rondtrekken met je reisgenoten of je vestigen in een dorp of stad? Waarom? Ik denk dat beide wat heeft maar in een dorp is het leukste en gezelligste..en veiligheid is belangrijk.

7. Stel je ontmoet iemand die jou intrigeert. Hoe zou je waarschijnlijk reageren op die persoon? Ik zou me netjes voorstellen en er goed naar luisteren. Er van willen leren.

8. Beschrijf je ideale date in deze wereld. Wat zouden jullie doen en waar? Mijn vriendin tegenkomen en haar vriend en assistent zijn.

9. Hoe zou je reageren als iemand jou een klein maar betekenisvol gebaar geeft, zoals jouw naam fluisteren of een persoonlijk voorwerp geven? Verlegen en dankbaar. Ik zou het laten merken. 

10. Als je moet kiezen tussen je hart volgen of een plicht vervullen voor je groep, wat zou je doen en waarom? Oei, moeilijk. Ik zou het met mn vriendin overleggen en mn mening geven en dan haar oordeel volgen denk ik. 

11. Wat zou je grootste blunder of meest gênante moment zijn in een fantasiewereld? Oh van alles denk ik haha. Iets stuk laten vallen ofzo of een opdracht verkeerd doen. En dan als gênant moment daar voor de groep op afgerekend worden. Zoiets. 

12. Hoe zou je reageren als iemand je een magisch drankje aanbiedt zonder uitleg? Niet opdrinken. Ervoor bedanken. 

13. Welk modern voorwerp zou je meenemen naar deze wereld, en waarom? Een Zwitsers zakmes en een fire starter..

14. Stel dat je de kans krijgt terug te keren naar je eigen wereld, maar je moet iedereen achterlaten die je in de fantasiewereld hebt ontmoet. Wat zou je kiezen en waarom? Het zou een soort Narnia gevoel zijn met veel tranen en verdriet maar ik ging toch terug.  O.a. mijn moeder en familie zou ik terug willen zien. 

15. Als je iemand uit je eigen wereld mee mocht nemen, wie zou dat zijn en waarom? Mijn vriendin. Omdat ze wijs is en goed kan leiden.

16. Hoe zie jij jezelf over tien jaar in deze fantasiewereld?  Dan zou ik wel een mix van kok en boer en verdediger willen worden. 

17. Denk je dat je in deze andere wereld meer jezelf zou zijn dan in je eigen wereld? Waarom of waarom niet? Misschien wel. Ligt eraan of de mensen open staan, of ik daar nog meer mezelf kan zijn dan 'hier'. Bijvoorbeeld rokjes dragen en met alle jongens- vrienden lief en gevoelig zijn als het kan. Gewoon eens knuffelen af en toe. Lijkt me ideaal. Nu is dat maar met 3 van mn  jongens vrienden zo. 

Hopelijk vond je h'm leuk! 

Ja wat leuk bedacht! Ik moest best ff nadenken soms haha 😊😘

xx liefs Wolf 🐺

Liefs, Tover xxxx

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • September 29, 2025

hoi wolf, ik zag dat je mn topic een klavertje 4 gaf dus ik dacht: laat ik is kijken bij wolfs topics. 

1. Stel je wordt ineens wakker in een fantasiewereld. Wat zou je eerste reactie of eerste woorden zijn? Ik zou denken: wat doe ik hier, wat is dit?

2. Wat zou je eerste stap zijn om te overleven in deze nieuwe wereld? Ik zou een hutje maken en voedsel zoeken

3. Welke gave of vaardigheid zou je het liefst direct willen beheersen, en waarom?  Oneindige conditie, want dan kan ik lang lopen/zoeken naar voedsel of eventueel andere mensen zonder uitgeput te raken/

4. Als je in een groep avonturiers terechtkomt, welke rol zou jij waarschijnlijk innemen en waarom? Ik denk een beetje dingen bedenken die nodig zijn om te overleven want ik kan wel goed strategiën bedenken

5. Als je een titel zou krijgen in deze wereld, wat zou die zijn? Weet ik niet jij miss?

6. Zou je liever voor altijd rondtrekken met je reisgenoten of je vestigen in een dorp of stad? Waarom? allebei, het lijkt me veilig om te vestigen maar ook leuk om rond te trekken met vrienden

7. Stel je ontmoet iemand die jou intrigeert. Hoe zou je waarschijnlijk reageren op die persoon? weet ik niet hangt van de persoon af

8. Beschrijf je ideale date in deze wereld. Wat zouden jullie doen en waar? Miss op een heuvel onder een boom naar zonsondergang kijken.

9. Hoe zou je reageren als iemand jou een klein maar betekenisvol gebaar geeft, zoals jouw naam fluisteren of een persoonlijk voorwerp geven? Ik zou iets leuks terugzeggen

10. Als je moet kiezen tussen je hart volgen of een plicht vervullen voor je groep, wat zou je doen en waarom? mijn hart volgen want misschien wordt ik daar gelukkig van.

11. Wat zou je grootste blunder of meest gênante moment zijn in een fantasiewereld? een richting aanwijzen waar we heen moeten, dan vooroplopen en uitglijden

12. Hoe zou je reageren als iemand je een magisch drankje aanbiedt zonder uitleg? ik zou vragen stellen en beetje testen of het veilig is

13. Welk modern voorwerp zou je meenemen naar deze wereld, en waarom?  Een hamer om me te verdedegen tegen eventuele roofdieren en zodat ik andere tools of een hut kan maken.

14. Stel dat je de kans krijgt terug te keren naar je eigen wereld, maar je moet iedereen achterlaten die je in de fantasiewereld hebt ontmoet. Wat zou je kiezen en waarom? hangt ervan af wie er allemaal in die fantasiewereld zijn. als er goede vrienden/vriendinnen zijn en het leven is veilig en gezellig zou ik blijven maar als er bijna nietmand is zou ik terug gaan

15. Als je iemand uit je eigen wereld mee mocht nemen, wie zou dat zijn en waarom? Een van mijn vrienden, die ook wel slim is en survivalskills heeft

16. Hoe zie jij jezelf over tien jaar in deze fantasiewereld? Gelukkig, mooi hutje wat vrienden misschien (hopenlijk) een leuke vriendin.

17. Denk je dat je in deze andere wereld meer jezelf zou zijn dan in je eigen wereld? Waarom of waarom niet? Misschien wel want dan kan ik doen wat ik wil, nadenken zoveel ik wil of gwn lekker niks moeten en luieren.

En jij wolf? wat zou jij doen? 

(Zou je misschien een reactie op mn topic kunnen geven? ik zou dat heel fijn vinden!)

Groetjes van mij.

DnDlover
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • October 4, 2025

Hoi Wolf,ik zeg eerst ff. De reden dat ik opeens in je wat oudere topics opduik is omdat ik je erg veel in comments zag en ik was benieuwd of jij ook dingen had gepost (daarnaast houd ik ook HEEL erg van fantasie en het paranormale, dus daarom ook bij die 2 posts een reactie geplaatst). 

Maar dus, de vragenlijst:

1. Stel je wordt ineens wakker in een fantasiewereld. Wat zou je eerste reactie of eerste woorden zijn?  Een fantasiewereld is wel een erg wijd begrip, is het zombies, magie, dystopisch, utopisch, etc? Maar waarschijnlijk zou ik eerst stil blijven en me oriënteren waar ik ben.

2. Wat zou je eerste stap zijn om te overleven in deze nieuwe wereld?  Stil blijven, de wereld observeren en een tijdelijke, veilige slaapplek vinden.

3. Welke gave of vaardigheid zou je het liefst direct willen beheersen, en waarom?  In de stereotypische DnD wereld zou ik waarschijnlijk gewoon magie. Welke class als het in DnD zou zijn? Ik denk Druïd  of Warlock (evil😈)

4. Als je in een groep avonturiers terechtkomt, welke rol zou jij waarschijnlijk innemen en waarom? Als ik een druïd zou zijn een healer en als ik een warlock zou zijn het ´geweer´.

5. Als je een titel zou krijgen in deze wereld, wat zou die zijn?   Druïd: That one healing shapeshifter.  Warlock: ¨Nobody will live to tell the tale of me.¨

6. Zou je liever voor altijd rondtrekken met je reisgenoten of je vestigen in een dorp of stad? Waarom? Rondtrekken, want Druïds hebben natuur nodig en als warlock zou het niet veilig zijn

7. Stel je ontmoet iemand die jou intrigeert. Hoe zou je waarschijnlijk reageren op die persoon? Ik ben iets te diep in de DnD gegaan, ik zal ff terug neutraal zijn. Ik zou waarschijnlijk erg verlegen zijn. Ben ik nu ook.

8. Beschrijf je ideale date in deze wereld. Wat zouden jullie doen en waar?  Waarschijnlijk in een of andere magische boom sterrenkijken...

9. Hoe zou je reageren als iemand jou een klein maar betekenisvol gebaar geeft, zoals jouw naam fluisteren of een persoonlijk voorwerp geven?  Quest reward???  

10. Als je moet kiezen tussen je hart volgen of een plicht vervullen voor je groep, wat zou je doen en waarom?  Mijn hart volgen, uiteindelijk is het toch wel belangrijk om te doen wat jij denkt dat goed is.

11. Wat zou je grootste blunder of meest gênante moment zijn in een fantasiewereld?  Mijn eigen hand op balzen met FIREBALL!!!!

12. Hoe zou je reageren als iemand je een magisch drankje aanbiedt zonder uitleg? I don’t do drugs.

13. Welk modern voorwerp zou je meenemen naar deze wereld, en waarom?  Shotgun, als het geen veilige wereld is heb ik gelijk bescherming.

14. Stel dat je de kans krijgt terug te keren naar je eigen wereld, maar je moet iedereen achterlaten die je in de fantasiewereld hebt ontmoet. Wat zou je kiezen en waarom? Depends, did i live well.

15. Als je iemand uit je eigen wereld mee mocht nemen, wie zou dat zijn en waarom?  Ligt eraan hoe het volgende week gaat op dat event, anders waarschijnlijk gewoon een goede vriend van mij. (geen kidnapping tho)

16. Hoe zie jij jezelf over tien jaar in deze fantasiewereld?  In een inn werkend 

17. Denk je dat je in deze andere wereld meer jezelf zou zijn dan in je eigen wereld? Waarom of waarom niet?  Ik denk minder omdat ik geen magie kan.

Sorry voor het vele van links naar rechts gezwaai in mijn antwoorden, het stuk over DnD was eigenlijk ook meer wat voor soort karakters ik zou spelen inplaats van zijn. Hoop dat je deze interessant vond, en ik weet niet of het kan, maar kan ik een paranormale / horror vragenlijst requesten?

Groeten, DnDlover

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • October 5, 2025

k weet niet of het kan, maar kan ik een paranormale / horror vragenlijst requesten?

Jazeker. Ik kan deze morgen maken. Ik ga nu slapen 😅

xx liefs Wolf 🐺

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • October 6, 2025

@Wolf  cool maak je lijsten op verzoek?!

Jij bent echt super!

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • October 6, 2025

En jij wolf? wat zou jij doen? 

Ik heb h'm voor je ingevult.

xx liefs Wolf 🐺

1. Stel je wordt ineens wakker in een fantasiewereld. Wat zou je eerste reactie of eerste woorden zijn?
    Antwoord: “Oké… waar ben ik en hoe werkt dit?!”

2. Wat zou je eerste stap zijn om te overleven in deze nieuwe wereld?
    Antwoord: De omgeving verkennen, voedsel en water zoeken, en een veilige plek vinden om te slapen.

3. Welke gave of vaardigheid zou je het liefst direct willen beheersen, en waarom?
    Antwoord: Vliegen, zodat ik snel kan ontsnappen aan gevaar en de wereld vanuit de lucht kan ontdekken.

4. Als je in een groep avonturiers terechtkomt, welke rol zou jij waarschijnlijk innemen en waarom?
    Antwoord: Scout of verkenner, omdat ik nieuwsgierig ben en goed kan observeren.

5. Als je een titel zou krijgen in deze wereld, wat zou die zijn?
    Antwoord: “Luchtwandelaar”, omdat ik zou vliegen en de horizon kan verkennen.

6. Zou je liever voor altijd rondtrekken met je reisgenoten of je vestigen in een dorp of stad? Waarom?
    Antwoord: Rondtrekken, want avontuur en vrijheid spreken me meer aan dan een vaste plek.

7. Stel je ontmoet iemand die jou intrigeert. Hoe zou je waarschijnlijk reageren op die persoon?
    Antwoord: Voorzichtig nieuwsgierig, proberen te praten en hun vaardigheden en verhalen ontdekken.

8. Beschrijf je ideale date in deze wereld. Wat zouden jullie doen en waar?
    Antwoord: Samen een nachtelijke tocht maken door een betoverd bos, sterren kijken en magische wezens spotten.

9. Hoe zou je reageren als iemand je een klein maar betekenisvol gebaar geeft, zoals jouw naam fluisteren of een persoonlijk voorwerp geven?
    Antwoord: Verlegen glimlachen en het gebaar koesteren, misschien een tegengebaar doen.

10. Als je moet kiezen tussen je hart volgen of een plicht vervullen voor je groep, wat zou je doen en waarom?
    Antwoord: Eerst plicht, want een groep vertrouwt op elkaar; daarna probeer ik een manier te vinden om mijn hart alsnog te volgen.

11. Wat zou je grootste blunder of meest gênante moment zijn in een fantasiewereld?
    Antwoord: Per ongeluk een magisch wezen boos maken en dat de hele stad achter me aan zit.

12. Hoe zou je reageren als iemand je een magisch drankje aanbiedt zonder uitleg?
    Antwoord: Eerst wantrouwig kijken en vragen wat het doet, misschien een klein beetje proeven.

13. Welk modern voorwerp zou je meenemen naar deze wereld, en waarom?
    Antwoord: Mijn smartphone (zonder internet), gewoon voor foto’s, notities en kaartjes maken van de wereld.

14. Stel dat je de kans krijgt terug te keren naar je eigen wereld, maar je moet iedereen achterlaten die je in de fantasiewereld hebt ontmoet. Wat zou je kiezen en waarom?
    Antwoord: Blijven in de fantasiewereld, omdat de avonturen en relaties die ik daar opbouw veel waardevoller voelen.

15. Als je iemand uit je eigen wereld mee mocht nemen, wie zou dat zijn en waarom?
    Antwoord: Een goede vriend van me, omdat we samen goed kunnen plannen en lachen, en hij zou niet te bang zijn voor magie.

16. Hoe zie jij jezelf over tien jaar in deze fantasiewereld?
    Antwoord: Een ervaren avonturier met reputatie, die nieuwe gebieden ontdekt en mensen helpt.

17. Denk je dat je in deze andere wereld meer jezelf zou zijn dan in je eigen wereld? Waarom of waarom niet?
    Antwoord: Ja, omdat hier niemand me beoordeelt op school of sociale regels, alles draait om mijn keuzes en avonturen.