Vraag

Mag ik al naar de sportschool

  • 27 March 2024
  • 4 reacties
  • 59 Bekeken

Badge

Heyyy!!!

Ik wil heel graag naar de sportschool, alleen ik durf het mijn ouders niet te vertellen, omdat  ze sws nee gaan zeggen, en ik ben bang dat ze het raar gaan vinden enzo. Ik ben dus zelf bijna 13 en ik vraag me af of ik überhaupt al naar de sportschool mag? En zoja, hoe moet ik dat dan vertellen, want ik heb uit mezelf al een six-pack, maar wil meer zegmaar.

 

xxx

 

 

 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hii!

Ik had eigenlijk geen idee hoe oud je moet zijn om naar de sportschool te mogen, maar heb op het internet dit gevonden.

 

Minimumleeftijd bij sportscholen

Hoewel er geen richtlijnen zijn, hebben sportscholen hun eigen beleid. Bij de meeste sportscholen en fitnesscentra geldt een minimumleeftijd om toegang te krijgen tot de faciliteiten. Deze leeftijd kan verschillen, maar meestal ligt het tussen de 14 en 16 jaar. 

> https://jouwgym.nl/blog/vanaf-welke-leeftijd-mag-je-naar-de-sportschool-advies-voor-ouders-en-tieners#:~:text=Minimumleeftijd%20bij%20sportscholen,de%2014%20en%2016%20jaar.

 

Als je zeker wilt weten of je nou wel of niet mag sporten in de sportschool kan je het best even contact opnemen met de sportschool waar jij graag heen wilt. Zou het ook gewoon een keer met je ouders bespreken want die kunnen je er vast verder mee helpen. Als je gewoon eerlijk bent en verteld dat je dit graag wilt om een beetje in conditie te blijven komt het vast wel goed!

Groetjes van ItsJustMe :)

Reputatie 7
Badge +10

Hey @rekenmachientje 

Wat @ItsJustMe zegt klopt niet helemaal.

Ik ben ook 13 en ik ga naar de sportschool.

Daar zitten wel een paar regels aan:

 

1. Het moet onder begeleiding

2. Je mag/kan niet aan de zwaarste gewichten zitten

3. Letten op wat je aankan

 

Hoop dat dit helpt 😉

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 6

Ik dacht al, volgens mij is dat 13 jaar, toen ooit in de wet gezet, dacht ik (heel vaag bedacht lol).

 

Maar ik ga ook, ik ben eind-17, en ga al sinds mn 15e, maar gewoon letten op wat professionals zeggen (al mag je gaan) i.v.m. blessures enzo.

Suc6

 

VragenVragen

Reputatie 7
Badge +5

Ik verbeter mezelf idd nog even.. Waarschijnlijk ging wat ik had gevonden idd over zelfstandig sporten in de sportschool. Je mag op je 12e al wel gewoon naar de sportschool, maar een voorwaarde is dan wel dat dat onder goede begeleiding gaat. Vanaf je 14e mag je meestal zelfstandig sporten.

Op welke leeftijd kan een kind naar de sportschool?

Er bestaan geen richtlijnen voor de juiste leeftijd. Echter is het algemene advies dat rond de 12 jaar een kind oud genoeg is om krachttraining te ontdekken. De voorwaarde is wel dat het strikt alleen onder begeleiding van een expert gebeurt.

 > https://jouwgym.nl/blog/vanaf-welke-leeftijd-mag-je-naar-de-sportschool-advies-voor-ouders-en-tieners#:~:text=Op%20welke%20leeftijd%20kan%20een,begeleiding%20van%20een%20expert%20gebeurt

Groetjess :)

Reageer