Ik lees wel eens dat kinderen tijdens wintersport een luier dragen. Nu vraag ik me eigenlijk af heb je dan de hele dag een luier om of ook nog wel normale onderbroekjes? En als je de hele dag een luier draagt heb je dan nog vaste tijdstippen dat je je luier verschoond? Ik ben zelf nog nooit op wintersport geweest maar ik heb zoiets wel eens gelezen en ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ik draag op vakantie overdag ook een luier maar alleen op de heen en terugreis en 's nacht vanwege bedplassen.
Ik ken het wel, ik ben al meerdere keren op wintersport geweest met mijn ouders samen. De reis heen is eigenlijk altijd ‘s nachts dus dan heb ik net als jij als bedplasser sowieso een luier om . Zo is er geen risico als ik in slaap val en perongeluk dan toch plas.
Overdag is het eigenlijk zo dat sinds ik klein ben de luier eigenlijk de hele dag om blijft, zodat ik geen stres heb of mij zorgen hoef te maken dat er iets mis gaat.. De middag pauze eten we meestal in ons appartement zodat we dan ook meteen kunnen verschonen als het nodig is. Wanneer de luier nog droog is ga ik in de middag gewoon naar de WC en probeer ik natuurlijk de luier netjes droog te houden.
Omdat ik vaak ‘s avonds na het eten erg moe ben en snel ik slaap val krijg ik eigenlijk altijd meteen als na het skien onder de douche was een schone luier om, maar dat is afhankelijk van hoe moe ik ben en wat voor programma er die avond nog is. Ik vind het op de piste zijn zo leuk dat een luier moeten dragen dat voor mij niet minder leuk maakt, niemand ziet het ook onder je skibroek en in het hotel kent ook niemand je :-)
Kwam de vraag omdat je ook op wintersport gaat dit jaar? Wij gaan deze krokus vakantie weer en ik kijk er nu al ontzettend naar uit, met of zonder luier.
Groetjes!
Hey
Heyyy
Ik heb nu geen luier meer om tijdens het skiën maar tot mijn 9de of 10de wel. Ik plas ook in bed en heb daarnaast gewoon een kleine blaas.
Dat in combinatie met kou en weinig wc mogelijkheden maakte het voor mij erg lastig optijd naar de wc te gaan.
Ik hield de luier altijd gewoon de hele vakantie om, ook als het skiën klaar was. Dit was gewoon makkelijker zijden mijn ouders.
En ik weet dat er in mijn skiklassen wel vaker kinderen waren die ook nog luiers onder hun skipak aan hadden.
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.