Skip to main content

lezen jullie boeken??

• January 19, 2026
  • 10 reacties
  • 145 Bekeken

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee

hii

ik hou eigenlijk heel erg van lezen.😊 en ik vroeg me af wat voor boeken lezen jullie. hebben jullie nog aanraders en lezen jullie nog boeken? 🥰🙃

liefss vie 

10 reacties

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • January 19, 2026

Hoi,

Zelf lees ik de Diary of a Wimpy Kid (kinderachtig maar is wel fijn om ff makkelijk door een boek te lezen). De Hunger Games boeken waren ook super om te lezen.

Groetjes,

ghast

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • January 19, 2026

Hey! Ja ik lees graag. Mijn moeder heeft nog heel veel papieren boeken en daar zitten heel mooie avonturenboeken bij en ook een oude encyclopedie. Grappig om te lezen hoe ze dingen verklaarden vroeger xD. En wat mooie atlassen. Nu lees ik een boek dat gaat over de eerste Wereldoorlog. Frank van Wezel. Grappig en serieus tegelijkertijd. Ook leerzaam hoe ze toen over sociale verhoudingen dachten.  Er zijn mensen die nu weer zo denken. Apart om te lezen. 

Liefs, Tover xxx 

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • January 20, 2026

Ja, ik lees veel.  Ik heb net de Tiffany boeken van Terry Pratchett uit.  Heel geestig, over een meisje in een fantasiewereld die erachter komt dat ze een heks is en dat toveren eigenlijk meer gaat om je hoofd koel houden en mensen lezen dan iets anders.  Ze wordt geholpen door de hilarische Mac Nac Feegles, kleine blauwe Schotjes die de hele tijd met elkaar vechten en heel grappig spreken.  Ik vond het grappig maar ook wel verdrietig en wijs.

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • January 20, 2026

Hoi! 
ik hou ook erg van lezen en vind het jammer dat de meeste van onze leeftijd het saai vinden enzo. Zelf lees ik de hoe overleef ik serie van Francine oomen en ik vind het erg leuk en ook handig. Er worden namelijk onderwerpen besproken waar veel mesnen mee te maken hebben en je weet dan beter hoe je er mee om kan gaan. Iemand die deze reeks ook leuk vind?

xx Larah

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • January 22, 2026

Hoi hoi, zelf Lees ik nu De Grijze Jager. Ik ben een tijdje gestopt, dus ik moet maar weet snel verder;)

Groetjes Lupus 

iCecOfFeelOVeR
Forum|alt.badge.img

Heyy ​@vie,

Ik hou ook heel erg van lezen!!

Zelf lees ik veel romans, non-fictie en fictie en komedie. Een paar aanraders zijn:

• De boeken van "The Summer I Turned Pretty"
  • Mijn jaar in een caravan(grappig maar ook serieus)
  • Mijn jaar in een tent(lijkt op de vorige maar net anders)
  • Gozert(Superleuk boek maar ook wel zielig→ wel met happy end🥲)
  • De gelukvinder(Het echte verhaal van een vluchteling, heel indrukwekkend maar ook heel mooi)
  • Bijna alle boeken van Carry Slee
  • Ook bijna alle boeken van Hans Mijnders

Tip: zoek boeken online tweedehands, Ze hebben nu gratis verzending bij Vinted in Nederland!😉😁

Veel leesplezier!!

Xx Lo❤️

iCecOfFeelOVeR
Forum|alt.badge.img

@Larah487  Ik ben het helemaal met je eens! Ik vind dat zo stom!! Dit is eigenlijk de enige plek waar ik erover kan kletsen🥲😉 Wij gaan met Nederlands ook altijd de halve les lezen, hebben jullie dat ook? Ik vind dat echt zo chillll💕

Xx Lo❤️

Linax
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • February 19, 2026

Haii!

Ik heb lezen afgelopen tijd weer wat opgepakt en heb via marktplaats wat boeken gekocht, ik vind het super leuk om te doen! Ik heb wel een e reader maar ik vind uit een echt boek veel fijner om te lezen 😛

Groetjesss

kiki
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • February 28, 2026

hoii ​@vie ,

ik lees ook veel 😊 boy 7 van Mirjam Mous is een aanrader, kun je lenen bij de bieb !

Liefs <3

Hello
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • March 7, 2026

hallooooo ,  ik lees gewoon af en toe. I especially like to read english books, cause then you have more choices.  

iCecOfFeelOVeR ik vind het ook chill als we lekker lang mogen lezen bij nederlands.