Vraag

Leiding geven

  • 5 February 2022
  • 75 reacties
  • 549 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi lieve mensen

ik ben bij mijn club nu sinds een tijdje de subgroepleider van een groepje van 8 kids. Dat word je als je de oudste bent en als je wat testjes en opdrachten hebt gedaan en het is heel leuk. En iedereen kan dat worden als je 13/ 14 bent. Maar mijn vraag is : ik zit nu dus in dat groepje en mn vriendje ook, die is 2e achter mij. Vind ie prima hoor das geen probleem 🙂. maar hoe geef ik goed leiding zeg maar stel, stel dat hij een keer melig is of vervelend of eigenwijs en ik wil toch dat iets zo en zo gebeurt. en dat dat dan de groep verstoort wat hij doet.  Als we bijv op hike zijn ( lange wandelroute) en er is geen volwassen leiding bij.  Ik heb al es gehad dat ik 1 van de jongens gewoon moest inhouden zovan: nu even meedoen en we doen het echt even op deze manier !  Maar die was  echt vervelend en dan heb ik  daar geen moeite mee. maar als het mn vriendje  is,  dan moet ik dus ook zo doen….

Hij  zegt zelf  “pak me maar gewoon aan hoor “ hij weet dat wel dat ik dat moet maar toch lijkt het me moeiijk. Hebben jullie tips voor goeie woorden of iets te doen om iemand te “corrigeren”mooi woord of als het moet ook een beetje op de kop te geven ?  Ik heb al wel bedacht als iemand echt heel vervelend doet dan mag ie knopen gaan sorteren :blush:  hele bak met witte en zwarte knopen op kleur sorteren en daarna veeg ik ze zo weer in de doos :smiling_imp:  ( of is dat te gemeen?)want ik vind het niet zo fijn om meteen de leiding er bij te halen, wil het graag zelf doen zolang dat kan.  Doe ik alleen maar als iemand echt dwars is.  maar wat denken jullie ? Kan ik dat gewoon ook bij hem doen? Het lijkt mij heel raar om soort van  mn vriendje te straffen min of meer. Maarja soms kan het moeten en daarom wil ik graag tips ! :kissing_heart:

bedankt vast ! en

Lieve groetjes Ellen -xxx-


75 reacties

Hoe wist je het ???

Hoe ???

Reputatie 7
Badge +7

Nee ik ook niet

Je geheim is veilig bij mij💞

Hoe wist je het ???

🤔🤔🤔

Reputatie 7
Badge +7

Wie

@wilhelmavemela 

Reputatie 7
Badge +7

Maar @Zelle je geheim is veilig bij mij

So cute hihi💞

 

MCES 

Thanxxx

Hij is gelukkig niet online 

Reputatie 7
Badge +19

Gewoon ik  observeer mensen vaak goed en ja dan kom je op dit soort dingen uit maar ik zal het niet verder vertellen hoor;)

Reputatie 7
Badge +7

Ik wist het al toen je zei dat het met s a begint

Reputatie 7
Badge +7

Het kon 2 mensen zijn

Sankonijn

Sano

Reputatie 3
Badge +2

Hoi,

Wij vinden het belangrijk dat topics toegankelijk blijven voor alle gebruikers.
Denken jullie daarom aan de forumregels? 
7. Het uitwisselen van contactgegevens is niet toegestaan.
Het uitwisselen van contactgegevens en dating van forumleden via het forum van De Kindertelefoon is niet toegestaan. Onder dating valt elke vorm van contact buiten het forum. Ook het forum als chat gebruiken is niet toegestaan.
Bij de volgende keer dat het forum opnieuw gebruikt wordt als chat krijgen jullie een waarschuwing.

Groetjes, Esther van De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +19

Sorry Esther ik zal er op proberen te letten.

Reputatie 7
Badge +7

Oke ik heb net mijn 2e waarschuwing binnen en ik kan geen reacties meer plaatsen in de tpc hier zullen we alles delen, dat is jammer 

Reputatie 7
Badge +19

Het topic is gesloten ik maak een nieuwe aan hoor

Oke ik heb net mijn 2e waarschuwing binnen en ik kan geen reacties meer plaatsen in de tpc hier zullen we alles delen, dat is jammer 

wat !!!!!!!!

waarom opeens ?????

ik wil die mail zien !!!!

dit is echt zoo oneerlijk

Oke ik heb net mijn 2e waarschuwing binnen en ik kan geen reacties meer plaatsen in de tpc hier zullen we alles delen, dat is jammer 

Jij ook een tweede waarschuwing? Ongelooflijk. Ik heb geen waarschuwing terwijl ik net zo hard mee deed. Meten met 2 maten dus. Fantastisch dit weer.

Hoi,

Wij vinden het belangrijk dat topics toegankelijk blijven voor alle gebruikers.
Denken jullie daarom aan de forumregels? 
7. Het uitwisselen van contactgegevens is niet toegestaan.
Het uitwisselen van contactgegevens en dating van forumleden via het forum van De Kindertelefoon is niet toegestaan. Onder dating valt elke vorm van contact buiten het forum. Ook het forum als chat gebruiken is niet toegestaan.
Bij de volgende keer dat het forum opnieuw gebruikt wordt als chat krijgen jullie een waarschuwing.

Groetjes, Esther van De Kindertelefoon


Geachte mevrouw Esther

volgens mij is dit hele forum 1 grote chat, want er zijn topics, er zijn  Quotes en men kan op elkaar reageren. kortom het forum faciliteert chat. En dan moeten wij precies begrijpen wanneer u of uw collega’s vinden dat er gechat wordt of niet ? Dat moeten we maar aan ons water aanvoelen? Is bijvoorbeeld een antwoord op een vraag in een topic een chat ?  Dan mag dat volgens u dus niet.  Waarom wordt dat dan wel technisch mogelijk gemaakt door dit forum? De contactgegevens en dating begrijp ik volkomen maar het met elkaar uitwisselen van gevoelens, gedachten en ideeën is toch juist precies dat wat dit forum voorstaat? En dat gaat u dus verbieden.  En ranzigheden in topics over oma's onderbroeken en seks met moeders zijn allemaal prima , terwijl dus een topic waarin we elkaar steunen, adviseren en aanmoedigen over dagelijkse dingen met straffen en maatregelen de kop worden ingedrukt. Begrijpt u het zelf nog ? Ik in ieder geval niet. Plus dat ik vind, permiteer mij, dat een dergelijk zakelijk-autoritaire toon tegen kinderen en jongeren met allemaal hun problemen en moeilijkheden totaal ongepast is.  Maar goed ik ben maar een forumbezoeker en u bevind zich aan de knoppen. Succes daarmee !

hartelijke groet, Sankonijn

PS als ik voor deze reactie word gestraft ga ik in beroep en stel de provincie als uw financier op de hoogte .

Hoi,

Wij vinden het belangrijk dat topics toegankelijk blijven voor alle gebruikers.
Denken jullie daarom aan de forumregels? 
7. Het uitwisselen van contactgegevens is niet toegestaan.
Het uitwisselen van contactgegevens en dating van forumleden via het forum van De Kindertelefoon is niet toegestaan. Onder dating valt elke vorm van contact buiten het forum. Ook het forum als chat gebruiken is niet toegestaan.
Bij de volgende keer dat het forum opnieuw gebruikt wordt als chat krijgen jullie een waarschuwing.

Groetjes, Esther van De Kindertelefoon

Ik zou me schamen als ik jou was om te dreigen, te bannen, te verwijderen, etc zonder goede redenen. Deze totalitaire moderatie. Verdiep je is in beter modereren is mijn suggestie. Dit hele forum is een chat want je reageert op elkaar. 

Reputatie 7
Badge +17

Keihard er in ging dat . Ik vind het ook ongepast. Alsof we een stel criminele hangjongeren zijn.  Hup, straffen die hap. En wij maar netjes zijn, sorry zeggen, uitkijken...ik snap het niet meer. :disappointed_relieved:

Reputatie 7
Badge +17

Ja check mijn reactie even. En hopelijk doen jullie er wat mee !

Grtz liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +17

En ook hier wordt een reactie van mij niet geplaatst. Te kritisch denk ik. Het begint mij echt tegen te staan. Daar zit je dan met je beleefdheid. Geen scheldwoorden gebruikt en al 2 reacties weggemoffeld.  Het wordt echt beschamend

Reputatie 7
Badge +19

Hooii ik ben weer terug!!! Ze hebben de verbanning ingetrokken maar ik heb wel 2 waarschuwingen dus ik ben voorzichtig ben nog een beetje in shok maar gaat goed ik wil jullie enorm bedanken voor de petitie en ik wil zeggen dat jullie echt geweldig zijn echte vrienden!!!! Thanks het heeft geholpen ben echt zoooo blij met jullie

En ook hier wordt een reactie van mij niet geplaatst. Te kritisch denk ik. Het begint mij echt tegen te staan. Daar zit je dan met je beleefdheid. Geen scheldwoorden gebruikt en al 2 reacties weggemoffeld.  Het wordt echt beschamend

Dit dus. En dat @wilhelmavemela haar ban is ingetrokken betekent nog niet dat ik ga stoppen met mijn strijd tegen de onrechtvaardige moderatie. Want het topic is natuurlijk wel verwijderd en mensen hebben waarschuwingen gekregen. 

Dat dingen die te kritisch zijn niet worden geplaatst is gewoon censuur.

Reputatie 7
Badge +4

Ik zou me schamen als ik jou was om te dreigen, te bannen, te verwijderen, etc zonder goede redenen. Deze totalitaire moderatie. Verdiep je is in beter modereren is mijn suggestie. Dit hele forum is een chat want je reageert op elkaar. 


Verlies je niet in de emotie @TheMightySlayer , je weet toch wel beter? In dit geval is het terecht omdat het van scouting naar liefdesverklaringen is gegaan en dat is niet het onderwerp. Er gaat een stukje over Ellen haar vriendje, maar hierin gaat het specifiek over haar sport en in een ander het gedicht over de liefde. 
Ik snap dat het voelt alsof je ingesloten in een bubbel van onrecht, maar zie dit als een leermoment voor de chatters en de moderators dat er dingen verbeterd moeten worden in het systeem zodat het voor iedereen leuk en veilig blijft, want die 2 zitten elkawr nu in de weg.

Reageer