Skip to main content
Vraag

Kunnen vrouwen ook sterk worden?

• April 10, 2025
  • 3 reacties
  • 47 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Ik heb het over echt sterk zijn zonder steroids. Ik ben heel jaloers op mannen omdat die sterker kunnen worden maar kunnen vrouwen ook sterk worden en hoelang zouden vrouwen moeten trainen om sterk te worden? 

3 reacties

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • April 11, 2025

Natuurlijk kunnen vrouwen ook sterk worden.  Waarom zou dat niet zo zijn?  Er zijn heel veel heel sterke vrouwelijke sporters.

Hoe lang dat duurt hangt natuurlijk af van hoe sterk iemand iemand wil worden, hoe sterk ze van nature is en hoe vaak en op welke manier ze traint.

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • April 11, 2025

Hoi,  zeker weten kan dat! Voor zover mensen al niet sterk zijn, maar zoals jij het bedoelt kan dat zeker. Ik heb bijvoorbeeld een karate lerares al jaren en zij is niet alleen heel goed maar ook heel sterk en mij zonder problemen de baas. Dat komt doordat zij al lang  traint en top is in karate en andere vechtsporten. En voor de zekerheid: Wat zij vooral ook niet  doet is allerlei influencers volgen met zalfjes en pillen, maar gewoon sportief zijn, veel bewegen en oefenen en gewoon gezond eten. Hetzelfde geldt voor mijn gym lerares, dat is ook een sterke zelfverzekerde vrouw waar ik niet mee zal spotten 😊 En mijn vriendin is ook een sterkte meid, die heel goed is in kickboksen en veel kracht in haar armen en benen heeft, ook doordat ze kracht traint en ze is ook zelfbewust. Dat helpt ook mee. Ze kan eigenlijk fysiek alles wat ik ook kan. Om iets te noemen wij gaan vaak zeilen en al het werk wat ik doe doet zij net zo makkelijk. Ik denk dat de meeste vrouwen veel kracht kunnen ontwikkelen even zo als veel mannen. Biologisch is er wel verschil natuurlijk maar gemiddeld denk ik met wat training en oefening dat de meeste meiden  echt een heel eind komen hoor. En kracht is niet het enige, ook techniek en behendigheid, en daarin zijn vrouwen zeker even goed zo niet beter dan veel mannen. Als jij zelf ook iets van kracht en behendigheid (verder) wilt ontwikkelen kun je het beste eens na vragen bij je gym docent om een goed advies te krijgen. Of bij een goede sportschool.  En dan bijvoorbeeld bij jou Jitsu, kickboksen en fitness kijken (en nog veel meer mogelijkheden). En, onderschat om te beginnen niet hoeveel kracht je nu al hebt ! 💪🙂

Groetjes liefs Tartan X

• May 17, 2025

Tuurlijk alleen mannen worden het sneller en worden uiteindelijk ook sterker .

persoonlijk vind ik het er niet uitzien. En beter slim dan sterk