Skip to main content
Vraag

Kunnen jullie schaatsen?

• January 13, 2026
  • 11 reacties
  • 87 Bekeken

Yusa
Forum|alt.badge.img+14

De titel zegt het al, ig 😅 maar kunnen jullie schaatsen? Ik heb zondag "Geschaatst" ehm ja ik ben miljoen keer gevallen en m'n knieën zijn nu een en al blauwe plekken 🫩 ook heb ik nog even een vraagje aan de KT moderators: mag ik een foto van mezelf plaatsen? Zonder hoofd natuurlijk. Komt een beetje op hetzelfde neer als bij het topic "een stapje verder, in rokje naar school?" waar ​@Tover01 soms een anonieme foto van hem in rokje plaatst. Mijn foto komt een beetje op hetzelfde neer en ik vind hem heel mooi. Hij is ook heel onherkenbaar.

Liefs Yusa 😘

11 reacties

Fem_
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • January 13, 2026

Hoi ​@Yusa ,

Wanneer de foto onherkenbaar is en er op de achtergrond geen herkenbare dingen staan en aan de andere forumregels voldoet, laten we de foto door.

Liefs Fem

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi lieve ​@Yusa ,

Wat rot van die blauwe plekken, hoop dat het snel minder is, van het vallen kan ik me wel iets bij voorstellen 🤭🙉 ik kan zelf een beetje schaatsen, maar alsnog val ik wel🤣 

Groetjes 😊

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • January 13, 2026

@Fem_ oké top! 👍🏼 

Liefs Yusa 😘

Reactie aangepast door De Kindertelefoon ivm nonimitwit

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • January 13, 2026

Nee, absoluut niet.  Mijn hele familie en iedereen die ik ken schaatst er vrolijk op los op kerstmarkten en in de Winterefteling en op bevroren vijvers maar ik niet.  Ik weet ook niet hoe het komt.  Hoe vaker ik het probeer, hoe vaker ik val.  Het zijn vallen waar je niks aan kunt doen: doordat je schaatsen zo snel alle kanten uit schieten, heb je niet de tijd om je val te breken.  Ik heb genoeg van pijnlijke stuitjes en knieën: ik zit nu met een beker warme chocolademelk aan de kant terwijl iedereen vrolijk voorbij zwiert.  Soms moet je kunnen toegeven dat iets buiten je bereik ligt.

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • January 13, 2026

Hey ​@Yusa  😘 Ja ik kan het wel, we hebben een mooie ijsbaan in ons stadje en we gaan er wel eens naartoe. Ik ga vaker naar het zwembad dat er pal naast zit maar ook wel schaatsen. Ahw vervelend van de plekken maar stoer dat je het toch deed! Ben benieuwd! 😍

Liefs, Tover xxx

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • January 13, 2026

Hoi ​@Yusa,

Als ik schaats ga ik binnen 3 seconden op mijn bek.. Maar schaatsen kijken (op NPO 3) is dan wel weer leuk. Gaat het trouwens met de blauwe plekken?

Groetjes,

ghast

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • January 13, 2026

Hey iedereen! Wat fijn dat jullie hebben gereageerd. (Altijd fijn 😊) ​@justGhast met de blauwe plekken gaat het wel oké, voel het eigenlijk alleen als ik op m'n knieën zit. En er is natuurlijk ook wat spierpijn in armen en benen 🦵🏼💪🏼

@Diana: zeker ik snap dat vallen wel. Ik viel ook steeds in het begin. Ik had ook nog nooit op 1 ijzer geschaatst. Jaren geleden dubbele ijzers. Maar ik heb van die best stevige ijshockey schaatsen die je enkel zouden moeten beschermen. Is toch wel een heel klein beetje pijnlijk. En warme choco is ook niet verkeerd😋🤭 

@Tover01 zwemmen kan ik niet 😶 maar is ook wel leuk. Ik ben meer van natuur zwemmen. Dus in zwemplassen. 

@Boterbloempjee niet vallen is onmogelijk, voor mij iig. Je bent niet de enige. 😅 (al kunnen zus en vader wel blijven staan)

Nu heb ik wel genoeg getypt 🫣

Liefs Yusa 😘

PietPirat
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • January 13, 2026

Hai!

Ik vind schaatsen superleuk, en ik ben net begonnen met lessen! Ik kan het een beetje, ik kan me snel voortbewegen, maar ik moet nog wel af en toe stoppen en ik heb nog een best onwennig houding.

Preitje
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • January 13, 2026

hoi! 

Wat vervelend van die blauwe plekken.

Ik zelf schaats op hoog niveau en doe ook veel wedrstrijden, daarnaast in de zomer skeeler ik ook nog veel.

Daarmee heb ik het eigenlijk geleerd.

Preitje

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • January 13, 2026

Ja ik kan wel schaatsen maar vind het niet zo leuk. 

Dus je zult mij weinig zien op het ijs 

Tandenborstel
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • January 13, 2026

Haii! Ik ben dol op schaatsen >:D Ik weet niet waarom maar ik heb het nooit echt geoefend maar ik kan het echt kapot goed 😱 Ik kan gewoon wat trucjes op schaatsen maken en snel schaatsen.

Maar vervelend dat je zo vaak bent gevallen ​@Yusa hopelijk doen je benen al minder pijn :>